Advies nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fennaxaranka

Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 18:34

Hee allemaal,

Ten eerste sorry als dit niet goed staat maar ik kon echt geen andere goede categorie vinden, ten tweede DIT IS GEEM GEZWETS OVER HOEVEEL IK WEL NIET VAN DEZE PONY HOU.
Het punt is als volgende, ik verzorg een dartmoor pony, en kennen jullie dat gevoel als je een pony ontmoet die je in een klap zo blij maakt, waarop je meteen verliefd wordt, waarbij het lijkt alsof het ment to be was?
Nou dat is zij. Maar helaas heb ik te horen gekregen dat zij weg moet (verkocht) dat brak m'n hart.

Maar goed, nu zit ik te denken om haar over te kopen, maar er zitten een paar maars aan, 1) ze is bijna 18 jaar oud, dus ze kan sneller wat hebben of sneller overlijden (ik ben 15. En weet niet of ik daar ooit overheen zou komen 2) ze is een kleinere pony waar ik
niet op kan rijden, nu vindt IK dat niet zo erg maar iedereen om me heen wel. Ze zeggen je kan beter een jongere en grotere pony kopen. Maar daar heb ik nu het geld niet voor en stel dat ik het over 2 jaar wel heb zit ik midden in mijn studie dus kan ik nooit een jong paard rijden en opvoeden, met deze pony kan ik in het ergste geval met een halfuurtje klaar zijn.

Het is nog niet zeker of we haar gaan overkopen maar ik moet van mijn ouders de mogelijkheden gaan bekijken.

Dus ben jij iemand met ALLEEN een kleine en oudere pony (dus geen andere grotere erbij) stuur me dan alsjeblieft een pb'tje over je ervaringen!

Alvast bedankt!
Groetjes Fenna
Laatst bijgewerkt door C_arola op 13-02-16 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: ADVIES NODIGN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:36

Ik verplaats dit topic van ED naar YRT waar het hoort.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:39

Ik ga eerst eens beginnen met vragen hoe ze komt te staan als jij haar overkoopt??

Daarnaast, wat maakt het uit wat anderen vinden? Jij moet toch lol hebben met je pony?

Mijn eerst paard was 19 toen ik haar kocht.. Ze is gezond 25 jaar geworden.. We hebben samen vele kilometers gemaakt..

En als je noet over de dood van een pony heen komt, dan zou je dus eigenlijk nooit een eigen pony of paard kunnen kopen toch?

Britta31

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:00

Mijn oude dame was 28 toen ik haar kocht en mijn dochters hebben super veel van de oude dame geleerd en nog hebben we veel plezier van onze grasmaaier.Wel is het zo dat je misschien niet meer lang op het paard kan rijden door de leeftijd.Maar je gaat toch niet op de pony rijden.Als je alles rond kan krijgen gewoon doen.

Incroyable

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:32

Als jij het geld en de tijd ervoor hebt, ook op de lange termijn: waarom niet?
Als je heel zeker weet dat je geen spijt gaat krijgen van je keuze zou ik het gewoon doen. :j
Mits je de pony een fijne plek kan geven.