Ik wil graag van de manege een paard gaan leasen, heb al enkele keren erop gereden en vind het paard érg leuk

Ik werk 40u/wk en heb 45min reistijd naar mijn werk, hierbij 6x in de week leasen zorgt er dus voor dat ik dan geen vrije avonden heb om een keer wat anders te doen (andere sport, verjaardagen, filmpje pakken, bankhangen enz), en vriendlief wil me ook nog wel eens zien

Aan de andere kant, paardrijden zorgt voor mij voor veel ontspanning, en het verder kunnen trainen met 1 paard lijkt mij ook erg leuk. Paard kan veel (vroeger privepaard geweest van manege eigenaresse) en ik kan er dus veel van leren.
Nu heb ik meerdere keuzes,
- Kies ik voor toch niet gaan leasen maar zoals nu 2x per week in de lessen meerijden op verschillende paarden, en blijft het misschien aan me knagen hoe het gegaan zou zijn als ik het paard wel zou leasen.
- Ik probeer het een maand, met het risico dat ik het helemaal geweldig vind, maar het qua tijd simpelweg niet ga volhouden.
- ik zoek iemand anders die het betreffende paard ook voor een halve week zou willen leasen (waarschijnlijk zeer lastig/ niet mogelijk om iemand te vinden (die er op past, paard fantastisch vind en geld ervoor heeft)) daarnaast weet ik ook niet of dit een optie is/mag van de manege.
Ik weet het even niet meer, dus daarom aan jullie de vraag, wat zouden jullie doen?