Rare titel ik weet het maar ik zoek een oplossing? Het gaat om een vierkant apparaatje, ter grote van een grote mobiel alleen veel zwaarder. Het moet bevestigd worden bij een paard waar het 2 uur blijft zitten. Het is een bioresonantie apparaat, wat niet persé op het paard moet zitten het mag ook ergens aan hangen.
Zelf had ik het idee om het aan een dekensingel te bevestigen, dus ik maak aan het tasje waar het apparaatje in zit een lus net als bij een broek. Ik haal de dekensingel er door en zorg dat het dan in het midden van de rug ligt. Wanneer een paard hooi eet en als je met hem wandelt kan er niks gebeuren, zoals rollen bijvoorbeeld. Hebben jullie een ander of beter idee?
Misschien blijft een longeersingel beter op z'n plek? Een dekensingel is toch elastisch, dus als daar een zwaar ding aan hangt, heb je misschien toch kans dat die gaat draaien, en het apparaat uiteindelijk onder de buik hangt..
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-16 07:14
Ja je heb gelijk, ik ga eens kijken of dat werkt?
Jespri
Geplaatst: 12-02-16 08:30
Een klip aan het tasje maken en die vastklikken aan de longeersingel?
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 12-02-16 08:33
Via een borsttuig? Zodat het voor op de borst hangt. Voor bij de borst of op de rug lijken mij de handigste plekken.
Contragewicht maken voor de andere kant lijkt mij het handigst - en het fijnst voor het paard. Als er 2 of 3 kg aan één kant van een singel hangt trekt dat scheef. Hang hetzelfde gewicht aan de andere kant (flessen met water bv) en je bent in evenwicht.
Moet het paard 24/7 dat apparaatje om? Ik zou dan toch kijken om hem van voren te bevestigen, lijkt me het minst hinderlijk voor het paard?
WillBokkers
Geplaatst: 12-02-16 09:23
Zelf een soort borsttuig in elkaar zetten? Dikker touw pakken (anders schuurt het) dan het midden op de schoft, onder de voorbenen, dan midden op het borst bij elkaar laten komen en daar het apparaatje plaatsen en dan weer naar de schoft of hals toe werken? Of anders een singel die in evenwicht is. Zou het apparaatje wel in een beschermhoes doen.
Edit: eventueel stukje tape toevoegen onderaan zodat het gedeelte wat bij elkaar zit wat langer is dan kan het niet schuren onder de oksel
Weet niet hoe groot dat kastje is, anders zou je het kastje kunnen bevestigen in de beugel van een anti-rolsingel. Dit doen ze ook vaak met geboortemelders.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-16 09:52
Zo groot als een grote mobiel en niet heel zwaar, nee hij draagt het maar 2 uur per dag.