Spullen doneren aan wie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snorkel8

Spullen doneren aan wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:34

Hoi Bokkers,

Laatst mijn kast een opgeruimd, resultaat... veel spullen die ik nu niet gebruik en ook niet meer ga gebruiken (dekjes, dekens, peesjes enz. ).

Nu kan ik de dekens natuurlijk wel verkopen maar wat is er mooier dan iets doneren aan dieren die het echt nodig hebben?

Ik ben op zoek naar een stichting of opvang die dit soort spullen goed kan gebruiken omdat er gewoon geen geld is en dus geen penny's die gratis spullen denken te krijgen :)

Nu kan ik het leuk willen geven maar als er geen behoefte aan is is het natuurlijk ook goed en verkoop ik het gewoon.

Willen jullie met mij meedenken? En wie weet hebben nog meer mensen wat liggen, inzamelingsacties mogen volgens mij niet maar op een andere manier kunnen we vast iets verzinnen toch?

Overigens als hier al topics over zijn dan sorry, ik heb gezocht maar kon niet zo snel iets vinden.

Yessy

Re: Spullen doneren aan wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:36

Goede vraag, ik heb enkele jaren geleden m'n niet-waterdichte staldekens die ik toch niet meer ging gebruiken (paard staat overdag altijd buiten) gedoneerd aan iemand via bokt die al haar spullen was verloren bij een stalbrand. Naast een stichting is dat eventueel ook een optie misschien :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:37

Een gehandicaptenmanege in de buurt?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:38

Yessy schreef:
Goede vraag, ik heb enkele jaren geleden m'n niet-waterdichte staldekens die ik toch niet meer ging gebruiken (paard staat overdag altijd buiten) gedoneerd aan iemand via bokt die al haar spullen was verloren bij een stalbrand. Naast een stichting is dat eventueel ook een optie misschien :)

Dat is wel een goed idee, ik kan wel eens op facebook zoeken. Er was 2 weken terug een stalbrand bij ons in de omgeving.

@Szan, gehandicaptenmanege heb ik ook op mijn lijstje staan :) evenals een paarden rusthuis, maar die zullen misschien alleen de dekens willen?

Dit vond ik nog bij Stichting paardenkamp in Soest.
http://www.paardenkamp.nl/doneren-en-he ... n-doneren/

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:43

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:45

De gravenruiters in Almelo zijn denk ik ook altijd wel blij met spullen voor de paardjes.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:47

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:47

Misschien kan Boerderij op Ijburg nog wat spullen gebruiken :) wellicht kan je contact met hun opnemen.
Super gaaf project om kinderen op natuurlijke wijze met paarden en andere dieren om te laten gaan

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:52

Iedereen bedankt al voor alle goede ideeën. Ik schrijf ze allemaal op :) Ik ga ook nog wel op stal vragen of er meer meiden zijn die van spullen af moeten.

Boederij op Ijburg is echt een leuk initiatief! Ik ben zelf ook het buitenleven gewend en woon nu ook in de stad, moet er erg aan wennen zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Snorkel8 op 08-02-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:53

Asiels e.d. zijn vast blij met dekjes voor de dieren om op te liggen, halstertouwen of longeerlijnen om uit te laten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:54

Keet schreef:
Misschien kan Boerderij op Ijburg nog wat spullen gebruiken :) wellicht kan je contact met hun opnemen.
Super gaaf project om kinderen op natuurlijke wijze met paarden en andere dieren om te laten gaan

Wat een goed initiatief! Ik kom er bijna dagelijks langs, maar had er nog nooit van gehoord.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:55

De paardenkamp? Is een groot rusthuis.

En anders is een manege er vast ook heel erg blij mee!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:55

Stichting het oude manegepaard, http://manegepeerd.nl/ .Die mensen doen ook goed werk en zijn volledig afhankelijk van sponsoren en vrijwilligers.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:56

Szan schreef:
Keet schreef:

Wat een goed initiatief! Ik kom er bijna dagelijks langs, maar had er nog nooit van gehoord.

Is echt super tof daar! De kinderen hebben er zoveel plezier :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:05

Boerderij op Ijburg gaan we in ieder geval gewoon een keer naar toe! lijkt me super leuk voor mijn neefjes.

Heel erg bedankt voor alle goede ideeën

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:04

Mijn vriendin is vrijwilliger bij de paardenkamp en zij zamelt spullen in. Ze gaan binnenkort een tweedehandswinkel beginnen namelijk. Een heel goed doel vind ik zelf!