Van de week is Marleen (marleen_a_a@bokt) weer eens langsgekomen met camera. Aankomende zondag springen we voor het eerst B op concours, en aangezien we geen springles hebben deze week (dit hebben we 1 x in de 2 week) leek het mij verstandig om mijn springkanon nog wel de balken te laten zien.... Anders wordt ze een beetje té enthousiast en tsja, balken.... Die eten je dan op!
Alleen springen vind ik vreselijk, er weer af, er op, balk eraf, weer afstappen dus gelukkig wilde Marleen wel helpen! Camera mee, puppy mee.
Hoe eerst mooi de zon scheen begon het later behoorlijk te regenen. Vond het behoorlijk vervelend voor fotograaf en super hulp Marleen dus besloten niet al te lang te springen.
Ella (Endless Day) is een 6-jarige merrie van Sandro Hit x Cocktail. Dressuurmatig rijden we nu L1, en springen BB, maar omdat het zo fijn gaat de laatste tijd gaan we zondag de B eens proberen.
Ik heb haar nu een jaar, en ik ben dolgelukkig met haar. Voordat ik haar kreeg had ik een behoorlijke angst (voor met name de dubbel) opgebouwd door een paar nare vallen van mijn vorige paard. Ondanks dat Ella amper ervaring had heeft ze mij zoveel vertrouwen gegeven dat we nu met de les zo door een klein parcours van 1.10/1.20 heenvliegen, met dubbel.
Ik vind de foto's zo gaaf dat ik heb besloten ze hier te showen! Alle credits gaan dus naar Marleen, die als een bikkel de vieze modderige balken weer op hun plaats legde en de hindernis steeds verhoogde en ondertussen foto's aan het schieten was. Dank je wel Marleen!!
1. Eerst even losrijden natuurlijk.

2.

3. Dan is het tijd voor het echte werk... En wat vind ze dat toch leuk

4. De eerste keer stopte ze behoorlijk onverwacht... En daarna was het toch overduidelijk dat balken je opeten. Serieus.

5.

6.

7.

8.

9.

10. En dan favoriet...
Ondanks dat we niet helemaal in het midden erover heen zijn gegaan

11. ...maar 9 van de 10 x gaan we gewoon zo door de baan! Dit was 2 week geleden, nog met gecombineerde neusriem, deze heb ik vervangen door een lage

12.

13. En dit is dan misschien niet de mooiste foto, maar ik ben zo blij met dit beeld.. Zakken stond een jaar geleden, een half jaar geleden zelfs, niet in het woordenboek van Ella. Aan de longeerlijn niet, met rijden niet. Door een super instructrice en de osteopaat is het gelukt om Ella eindelijk ontspannen en over haar rug te rijden. Heeft veel moeite en energie gekost omdat het probleem niet alleen fysiek aanwezig was, maar ook geestelijk, maar het is gelukt. Het gaat nu zo goed dat ze echt met haar neusje naar de grond gaat.

Bedankt voor het kijken!

Ik hoef overigens geen commentaar op houding/paard en dergelijke. Ik krijg 1 x in de week dressuurles van een fantastische instructrice die meer kan zeggen dan een paar momentopnames, en daarnaast 1 x in de 2 week springles.