Vliegen in de regen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oblivion

Vliegen in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 11:16

Dag bokkers!

Van de week is Marleen (marleen_a_a@bokt) weer eens langsgekomen met camera. Aankomende zondag springen we voor het eerst B op concours, en aangezien we geen springles hebben deze week (dit hebben we 1 x in de 2 week) leek het mij verstandig om mijn springkanon nog wel de balken te laten zien.... Anders wordt ze een beetje té enthousiast en tsja, balken.... Die eten je dan op!
Alleen springen vind ik vreselijk, er weer af, er op, balk eraf, weer afstappen dus gelukkig wilde Marleen wel helpen! Camera mee, puppy mee. :') Hoe eerst mooi de zon scheen begon het later behoorlijk te regenen. Vond het behoorlijk vervelend voor fotograaf en super hulp Marleen dus besloten niet al te lang te springen. :')

Ella (Endless Day) is een 6-jarige merrie van Sandro Hit x Cocktail. Dressuurmatig rijden we nu L1, en springen BB, maar omdat het zo fijn gaat de laatste tijd gaan we zondag de B eens proberen. :+ Ik heb haar nu een jaar, en ik ben dolgelukkig met haar. Voordat ik haar kreeg had ik een behoorlijke angst (voor met name de dubbel) opgebouwd door een paar nare vallen van mijn vorige paard. Ondanks dat Ella amper ervaring had heeft ze mij zoveel vertrouwen gegeven dat we nu met de les zo door een klein parcours van 1.10/1.20 heenvliegen, met dubbel. *\o/* :o
Ik vind de foto's zo gaaf dat ik heb besloten ze hier te showen! Alle credits gaan dus naar Marleen, die als een bikkel de vieze modderige balken weer op hun plaats legde en de hindernis steeds verhoogde en ondertussen foto's aan het schieten was. Dank je wel Marleen!! :j

1. Eerst even losrijden natuurlijk.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Dan is het tijd voor het echte werk... En wat vind ze dat toch leuk :j
Afbeelding

4. De eerste keer stopte ze behoorlijk onverwacht... En daarna was het toch overduidelijk dat balken je opeten. Serieus. :Y)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. En dan favoriet... <3 Ondanks dat we niet helemaal in het midden erover heen zijn gegaan :+
Afbeelding

11. ...maar 9 van de 10 x gaan we gewoon zo door de baan! Dit was 2 week geleden, nog met gecombineerde neusriem, deze heb ik vervangen door een lage :j
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. En dit is dan misschien niet de mooiste foto, maar ik ben zo blij met dit beeld.. Zakken stond een jaar geleden, een half jaar geleden zelfs, niet in het woordenboek van Ella. Aan de longeerlijn niet, met rijden niet. Door een super instructrice en de osteopaat is het gelukt om Ella eindelijk ontspannen en over haar rug te rijden. Heeft veel moeite en energie gekost omdat het probleem niet alleen fysiek aanwezig was, maar ook geestelijk, maar het is gelukt. Het gaat nu zo goed dat ze echt met haar neusje naar de grond gaat. *\o/*
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :j *\o/*
Afbeelding

Ik hoef overigens geen commentaar op houding/paard en dergelijke. Ik krijg 1 x in de week dressuurles van een fantastische instructrice die meer kan zeggen dan een paar momentopnames, en daarnaast 1 x in de 2 week springles. :o

Luckyy80

Re: Vliegen in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:17

Gaaf beestje!

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:44

wow wat gaaf!!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 20:13

Luckyy80 schreef:
Gaaf beestje!

Ik ben ook erg blij met haar :j

Pauley schreef:
wow wat gaaf!!

Thanks! :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:07

Netjes hoor! :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:20

Leuk topic! En haha, ze vond de hindernissen gewoon te laag :P

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:34

Leuk paard en mooie foto's!

zou wel je sporen wat lager doen. Niet in je hiel maar op je hak.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:12

Toppertiesss! Ik kom snel kijken! <<)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:22

Ah ! beter laat dan nooit dat ik m tegen kom :p

En ``de vieze modderige balken weer op hun plaats legde `` daar moest ik wel even om lachen hahahahah, nog best een opgave als je de camera graag heel wilt houden hahaha _O-

Ik vind het ontzettend leuk om jullie op de foto te zetten (maar dat weet je haha) altijd weer een topmodel voor de lens , wie wil dat nou niet *-:) :o

De mooiste springfoto van vandaag hoort hier ook thuis vind ik
Afbeelding
Top gedaan !

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:23

Oh en UITGELICHT !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:37

Gaaf paard heb je daar!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:38

Bedank allemaal! :D

darkadia schreef:
Leuk topic! En haha, ze vond de hindernissen gewoon te laag :P

Ja dat denk ik ook hahah, volgens mij vind ze dat ze wel toe is aan een hoger level :')

Esaqar schreef:
Toppertiesss! Ik kom snel kijken! <<)

Very very very soon <<)

marleen_a_a schreef:
Ah ! beter laat dan nooit dat ik m tegen kom :p

En ``de vieze modderige balken weer op hun plaats legde `` daar moest ik wel even om lachen hahahahah, nog best een opgave als je de camera graag heel wilt houden hahaha _O-

Ik vind het ontzettend leuk om jullie op de foto te zetten (maar dat weet je haha) altijd weer een topmodel voor de lens , wie wil dat nou niet *-:) :o

De mooiste springfoto van vandaag hoort hier ook thuis vind ik
[ [url=m/Ydf6in.jpg]Afbeelding[/url] ]
Top gedaan !

Thanks Marleen! Je bent altijd welkom hahaha :+
En is idd een mooie foto! Leuk ook die zwevende balk *oeps* hahaha :') :o

mirthe0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:45

wat een mooi beestje!! en wat tof dat je weer durft te springen over een dubbele!! ;)

paarden7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:05

Wow jij hebt echt een prachtig paardje.
Hij heeft ook mooie benen.
En hij springt ook nog eens heel mooi.
/3 /3 /3 /3 /3 /3

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 18:03

mirthe0210 schreef:
wat een mooi beestje!! en wat tof dat je weer durft te springen over een dubbele!! ;)

Thanks! Ben ik ook blij mee idd, gelukkig vind deze de dubbel het leukste van alle hindernissen dus dat scheelt wel voor mij :') :o

paarden7 schreef:
Wow jij hebt echt een prachtig paardje.
Hij heeft ook mooie benen.
En hij springt ook nog eens heel mooi.
/3 /3 /3 /3 /3 /3

Ik ben ook erg blij met haar. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:25

lekker in de plassen! :(

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 19:53

Knakker schreef:
lekker in de plassen! :(

Heerlijk.. :( Gelukkig stond de hindernis op een droog stuk en is merrie een echte waterrat :+

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:05

Wat een leuk paard! Vind het werk ook erg leuk om te doen zo te zien.

Wat me wel stoort en ik weet niet waaraan het ligt, dat ik het paard niet fijn vind springen, soms plaatst ze zich erg dicht onder de hindernis. Iets stoort maar kan nog niet goed bevatten wat.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 07:33

Kletskousz schreef:
Wat een leuk paard! Vind het werk ook erg leuk om te doen zo te zien.

Wat me wel stoort en ik weet niet waaraan het ligt, dat ik het paard niet fijn vind springen, soms plaatst ze zich erg dicht onder de hindernis. Iets stoort maar kan nog niet goed bevatten wat.

Vind ze ook! Springen vind ze fantastisch :o
Zou best kunnen, enige wat ik me dan kan bedenken is omdat we niet altijd even lekker uitkomen en ze naar mate de hindernis wat omhoog gaat beter en fijner gaat springen. Heb mijn trainer er nog nooit over gehoord, die is juist van mening dat ze ontzettend gegroeid is in haar techniek en ze nu echt fijn springt en de sprong mooi 'af maakt'. :D
Wel komt de osteopaat van de week langs, misschien dat ze weer ergens een blokkade heeft. :j

CinnamonHM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:40

Ow wauw, wat een geweldig beestje!
Ze is het alleen niet zo eens met de hoogte geloof ik :')

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 19:58

CinnamonHM schreef:
Ow wauw, wat een geweldig beestje!
Ze is het alleen niet zo eens met de hoogte geloof ik :')

Klopt! Als je het verschil ook ziet in enthousiasme en de manier van springen op de filmpjes van concours afgelopen weekend.. BB vind ze niks meer aan en dan loopt ze haar rondje zo, voor het eerst B erna en toen had ik er wat meer werk van om rustig rond te komen.. Hoe hoger hoe beter :') :+