Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mijn leskaart was iets minder als 80 euro voor 10 lessen en dit was tot mijn 16e. Maar ik weet niet hoe het bij jou in de buurt zit
Wij hebben een grote manege in de beurt (de Kroo) alleen leskaarten daar zijn heel duur. Ik betaal denk ik liever per les dan in één keer zo'n groot bedrag. Ook moet ik dan natuurlijk op manegepaarden rijden, daar komen ook nog extra kosten voor.
.
Ze hoeven niet meteen een paard te kopen, kom nou.
_Fien schreef:Nog een idee: misschien heb je wel een vriendin die paardrijdt. Laat haar dan op bezoek komen en praat dan de hele dag over paarden, teken paarden, maak paardengeluiden,... op het einde van de dag ga je dan, met die vriendin aan tafel zitten bij je ouders, en vragen jullie dan met twee heel lief of je misschien een proefles mag. Laat dan misschien je vriendin een hele lijst dingen opzeggen waarom paardrijden leuk is. Hopelijk zeggen ze daarna ja...
gerpiegorp schreef:Misschien heb je een vriendinnetje die op paardrijden zit? Anders kun je gewoon eens een proefles doen, dan kun je eens kijken of je het leuk lijkt en dan kunnen je ouders ook alvast aan het idee wennen
Je bent nog niet zo oud, dus vaak hoef je nog niet de volle mep te betalenmijn leskaart was iets minder als 80 euro voor 10 lessen en dit was tot mijn 16e. Maar ik weet niet hoe het bij jou in de buurt zit
Ik zoek nog een manege voor mijn dochter
SandraVerl schreef:Volgens mijn ouders was "paard" het eerste woord dat ik kon zeggen (zal waarschijnlijk niet waar zijn, maar ja, dat zeggen ze wel), op mijn 2de hebben ze me bij mijn pa (die niet actief reed), voor de foto op een groot paard gezet, zonder dat ik een kik gaf. Jaren liep ik te zeuren om op les te mogen, maar ik mocht niet. Zelfs toen ik stiekum op pony's kroop, zonder zadel of halster en bij gevolg er ook vaak af donderde, bleef het een nee. Volgens hen zou ik er wel uitgroeien.
Toen ik net 8 was, mocht mijn vriendinnetje op rijles en eindelijk mocht ik ook. Ik ben gestart op een super goedkope manege, zonder binnenbak en heb daar 5 jaar door weer en wind rondgeploeterd. Die vriendin, haakte na een paar maand al af trouwens en voor mij zijn paarden nog altijd mijn leven.
Mijn tip, hou vol en laat zien dat je wat met paarden wil gaan doen en ga al zo vaak je kan tijd door brengen met paarden en paardenmensen (of mensen met paarden), ervaring naast een paard is zeker zo leuk als erop zitten!
Mijn ouders zijn nog niet helemaal overtuigd maar met een beetje gezeur komt dat wel goed
SandraVerl schreef:_Fien schreef:Nog een idee: misschien heb je wel een vriendin die paardrijdt. Laat haar dan op bezoek komen en praat dan de hele dag over paarden, teken paarden, maak paardengeluiden,... op het einde van de dag ga je dan, met die vriendin aan tafel zitten bij je ouders, en vragen jullie dan met twee heel lief of je misschien een proefles mag. Laat dan misschien je vriendin een hele lijst dingen opzeggen waarom paardrijden leuk is. Hopelijk zeggen ze daarna ja...
Ik kreeg ooit een paard met pop, die pop vloog in een hoekje en ik liep heel de dag met het speelgoedpaard tussen mijn benen rond. Of ik deed alsof ik een paard was en galoppeerde door de tuin. Zelfs mijn fiets was mijn denkbeeldig paard en ook de hond mocht paardje spelen. Iedereen vond me een beetje gek en dat was het.