Zoals ik al schreef in ons eerste topic ( [ITP] Mijn nieuwe aanwinst, PRE merrie India XCI ) is ze wel zadelmak gemaakt, maar niet verder ingereden/doorgereden.
Omdat we elkaar toch nog helemaal moesten leren kennen leek het mij een goed idee om gewoon helemaal vanaf de basis te beginnen en haar te behandelen als een onbeleerd paard. Uiteraard heb ik goede hulp gekregen hierbij! Aangezien ik ook geregeld heb toegekeken vanaf de zijlijn heb ik ook foto's kunnen maken

Oké, genoeg knap geweest. Aan het werk.
Allereerst, ze houdt niet van halsters/hoofdstellen en kaptomen. Alleen een touwhalster verdraagt ze eigenlijk goed. Aangezien we toch willen dat ze went aan een kaptoom omdat het werken aan de hand beter gaat met een kaptoom dan met een touwhalster besloten we toch te gaan oefenen met het aandoen en werken met een kaptoom. Dit ging gelukkig elke x beter en beter

Wandelen aan de hand is ook 1 van de onderdelen die we gebruiken als trainingsonderdeel om sterker te worden en ervaring op te doen.

Het aanwennen van een touw achter haar kont en het stuur installeren ging vrij vlot.

Iets op haar rug was ook geen probleem

Een kaptoom aandoen werd steeds makkelijker

Parkeren naast het krukje

Na wat hangen zat ze er zo op

En nadat ik had gezien hoe braaf ze wel niet was bij lesgeefster durfde (nee, moest
) ik er ook op

Helaas voor Indy en mijzelf is onze lesgeefster naar het buitenland als working student en zullen we het vanaf nu alleen moeten doen.
Nu heeft Indy een paar weekjes vakantie tot mijn voet hersteld is en dan gaan we op het gemak weer verder waar we gebleven zijn
)
!