Geïnteresseerd in een paard , maar geen duidelijkheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Geïnteresseerd in een paard , maar geen duidelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 12:53

Hoihoi allemaal,

Ten eerste weet ik niet of het hier goed staat maar ik probeer het hier maar omdat het er deels mee te maken heeft.

Ik heb besloten mijn paard te koop te zetten (zijn marktwaarde 1500,-) . Veel leuke reacties en geïnteresseerde. Ook benaderde iemand mij die wou 'ruilen' , ze zeggen wel van ruilen komt huilen maar ik heb wel altijd gehad als ik me paard ruil blijf ik via de paarden in contact zeg maar, als je snapt wat ik bedoel. :+

Het is een zuiver engels volbloed van 9 jaar oud. Ze heeft haar pas 2 weken en heeft er redelijk groot bedrag voor betaald vergeleken met die van mij bij een handelstal. Ze ging akkoord met als het wat zou zijn een gesloten ruil zonder bijbetaling van beide kanten. Wat ik niet erg vind maar wel merkwaardig , ivm met die van mij die niet meer als 1500 waard is. Ze kon het paard niet meer terug brengen en was te pittig voor haar , zegt ze.

Nu heb ik aan de ene kant , leuk paardje leuk koppie, als ze door de keuring( dat laat ik sowieso doen!) komt en de klik met proefrijden er is wel het idee dat ik het er op wil wagen. Alleen toen ik vroeg of ze akkoord ging met een proefperiode van een maand , ging ze niet akkoord.

Is het raar dat ik argwaan krijg ? En wat denken jullie?

Als je meer informatie wilt kan dat via PB omdat ik het voor me gevoel niet erg netjes vind alles er op te gooien.

osanta

Re: Geïnteresseerd in een paard , maar geen duidelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:56

Zoals ik ook in meerdere topics las over ruilen , willen de meeste mensen dit niet , met de rede dat het paard kapot gereden kan worden ,en daarna terug gebracht word.
Dit kan ik mij herinneren tenminste
\

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:57

Een paard dat duurder heeft gekost ruilen tegen een paard dat veelngoedkoper is (niet verkeerd bedoeld) vond ik al vvreemd. Maar dat ze dan ook niet een proefperiode wil vind ik nog vreemder. Wat als jou paard haar niet ligt wat dan en inderdaad andersom ook. Eerlijk? Ik zou het niet doen

troi

Ik snap je argwaan volledig, helemaal omdat ze niet akkoord gaat met een proefperiode. Deze merrie klinkt als een projectje. Tenzij je een hele handige ruiter bent en het leuk vindt om een mogelijk bokkend en stijgerend paard te corrigeren zou ik het niet doen..

djuulsie

Ik zou meer argwaan krijgen van de prijs van die van haar tegen die van jou dan van de proeftijd. Zou zelf ook geen proeftijd accepteren als ik mn paard zou verkopen.

Ik zou zeggen: als het te mooi klinkt om waar te zijn is dat het meestal ook...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:59

Ik zou mijn paard ook geen maand op proef geven. Gewoon vanwege het risico dat je niet weet wat anderen er mee uitspoken.

Je zou kunnen vragen of je contact op mag nemen met de handelstal om te vragen wat voor paard het is. Aangezien t nog redelijk kort geleden is zouden ze je best eea kunnen vertellen als ze dat willen.

Toch, als je twijfelt.. Niet doen!

Haal je geen staatsgevaarlijk paard op de hals die "strontvervelend" is omdat ze misschien wel vergaat van de pijn.

Een klinische keuring zegt niet zoveel. Behalve dan dat ze niet kreupel zijn/geen cornage hebben en niet overdreven eng reageren op simpele aanrakingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:00

Ik zou een proefperiode bij een ruil ook een lastige complicatie vinden. Want wat als zij helemaal 100% overtuigd is dat ze jouw paard wil houden, maar jij vindt de volbloed toch niet leuk genoeg en stuurt hem terug? Moet zij dan afstand doen van het paard dat helemaal haar type is? Of moet ze jou dan ineens betalen omdat jij de volbloed teruggeeft en heeft ze dus ineens twee paarden?

Het klinkt eerlijk gezegd alsof jullie nog eens heel erg goed moeten nadenken over wat je precies onder ruilen verstaat en hoe die ruil ontbonden kan worden.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:01

Niet doen, ik vind het een vreemd verhaal. Overigens stond er kort geleden nog een geblesseerde volbloed te koop op marktplaats en bokt voor een klein bedrag, het zou je maar overkomen dat het deze is. Als je een ander paard wil, verkoop deze en koop dan een nieuwe. Altijd keuren.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:02

Gelukkig ben ik toch niet de enigste die er zo over denkt. Ik hou van een project dat zeker, maar ben op het gebied van Engels volbloed totaal niet bekent. Voor zover ze zei is het een braaf (niet bokkend of steigerend paard maar ja dat kan iedereen zeggen) paard , maar dat is eerst zien dan geloven bijvoorbeeld met proefrijden. Bij de prijs alleen al kreeg ik al argwaan maar nu met de geen proeftijd heb ik het gevoel alsof ze er zo snel mogelijk van af wilt. Voor dat ik kan komen proefrijden vertelde ze mij dat wel nog eerst 2 keer een masseur langs kwam voor een behandeling. Voor veder daarop in te gaan staat PB open.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:03

Niet doen! Te mooi om waar te zijn.
Zoek iemand met een gouden reputatie want er zijn veel bedriegers actief in de handel.

truselientje

1. Ze wil haar 'dure' paard ruilen tegen die van jou en neemt haar verlies op de koop toe.
2. ze heeft haar paard pas 2 week, hoe lang houdt ze de jouwe dan?
3. ze wil geen proefperiode

Als je bovenstaande punten leest weet je toch genoeg? Ik zou er niet aan beginnen, ik denk dat je daar alleen maar spijt van gaat krijgen.

bruintje123

Geen proef periode vind ik niet raar.
Ik heb perfect gezonde paarden te koop gehad die hier aan huis zo vaak gereden konden worden als dat mensen wilden. Maar proef met proef mee. Nee.

Maar ruilen voor een "minder" paard dat zou mij wel bellen laten rinkelen en het daarom niet doen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:04

Wat kan die engels volbloed dan allemaal dat zijn marktwaarde zoveel hoger ligt?

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:04

silversomali schreef:
Niet doen, ik vind het een vreemd verhaal. Overigens stond er kort geleden nog een geblesseerde volbloed te koop op marktplaats en bokt voor een klein bedrag, het zou je maar overkomen dat het deze is. Als je een ander paard wil, verkoop deze en koop dan een nieuwe. Altijd keuren.

Welke kleur had dit paard , weet je dat toevallig nog?

Ja contact opnemen met handelstal kan ik doen , weet al van welke ze komt en had haar advertentie nog de FB pagina zien staan.

Met keuring bedoel ik lig klinisch en röntgenologisch .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:04

proefperiode daar begin ik niet aan.
Weg is weg

Maar als jij op dat paard kan rijden, en je doet dat paar keer.
Paard komt door de keuring heen zou ik de gok wagen.

Mocht paard niet klikken en ook te heet voor jou zijn. Breng je het naar de handelaar.
Van de Hout neemt alles aan
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-02-16 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Punt uit naam verwijderd, dit is niet toegestaan op bokt

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:05

tita schreef:
Weg is weg

Mocht paard niet klikken en ook te heet voor jou zijn. Breng je het naar de handelaar.

Ja zo denk ik er ook over, maar wou toch graag jullie mening, even het van anderen horen en het vanuit verschillende meningen zien helpt wel altijd en kan altijd handig zijn. *\o/*
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-02-16 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:07

Het paard dat op Marktplaats te koop stond en met spoed verkocht moest worden was een grote vosmerrie met een niet nader omschreven beenprobleem dat een half jaar tot een jaar rust nodig had - maar waar je nog wel een redelijk bedrag voor neer mocht tellen omdat het zo'n talentvol paard was...

Als dit paard ook een vos is, dan zou ik haar ook zeker rontgenologisch keuren a € 400. De vraag is of je dat ervoor over hebt bij een paard van € 1500?

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:09

Nee was gelukkig geen vos :) , ik heb ook gezegd dat ik als het klikt , ik der wil laten keuren , als ze er doorheen komt beide de helft en zo niet er door heen zijn het haar kosten. Daar ging ze mee akkoord, dus dat wekte wel vertrouwen. Maar ben enorm zuinig op mijn maatje dus wil zeker weten dat hij goed terecht komt , vandaar dat ik alles tot de bodem uitzoek haha, ergens een goede maar ook slechte eigenschap.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:11

Is dit paard toevallig een schimmel? Zo ja kan je mij dan de naam pb-en? Want daar was pas op Facebook een kleine rel over. En mijn advies is dan ook om absoluut niet te ruilen.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:16

Sunrise19 schreef:
Is dit paard toevallig een schimmel? Zo ja kan je mij dan de naam pb-en? Want daar was pas op Facebook een kleine rel over. En mijn advies is dan ook om absoluut niet te ruilen.

Je hebt PB :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:16

paardje87 schreef:
tita schreef:
Weg is weg

Ja zo denk ik er ook over, maar wou toch graag jullie mening, even het van anderen horen en het vanuit verschillende meningen zien helpt wel altijd en kan altijd handig zijn. *\o/*

Komt door de klinische keuring.
Dan kom je er achter dat hij (noem wat) kissing spine heeft en jij stuurt hem dan zonder blikken of blozen de handel weer in?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-02-16 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:17

Nee totaal niet , zo zit ik niet in elkaar haha. Als het wat zou zijn word hij klinisch en röntgen gekeurd, valt daar ook kissing spine op te zien , dacht het wel toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:17

paardje87 schreef:
Nee was gelukkig geen vos :) , ik heb ook gezegd dat ik als het klikt , ik der wil laten keuren , als ze er doorheen komt beide de helft en zo niet er door heen zijn het haar kosten. Daar ging ze mee akkoord, dus dat wekte wel vertrouwen. Maar ben enorm zuinig op mijn maatje dus wil zeker weten dat hij goed terecht komt , vandaar dat ik alles tot de bodem uitzoek haha, ergens een goede maar ook slechte eigenschap.

Iemand die na twee weken een paard al weer weg doet terwijl ze zegt het voor een flink bedrag gekocht zou hebben, die zou ik dus nooit geloven. Wil jij een redelijk goed tehuis voor je paard vinden dan zelf verkopen en niet ruilen. Straks kun je niet met die draver (hoezo hoge prijs, dan moet het al heel wat zijn want voor 15 tot 2500 heb je een prima draver) door één deur en is je vorige paard al in geen velden of wegen te bekennen, want die is ook al weer verkocht of verhandelt.
En als deze draver zoveel gekost heeft dan heeft die dame zeker wel laten keuren.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:18

Agh aan de andere kant, als haar paard door de keuring komt en jij vind het een geweldig beest met meerdere keren proefrijden, waarom zou je het dan niet doen?
Bij een gewone koop weet je ook nooit of de verhalen wel betrouwbaar zijn.

Enige extra punt hier is jouw eigen paard. Als zij die andere al weg doet na 2 weken, dan zou ze dat ook bij jouwe kunnen doen. Maar hoeft natuurlijk niet. Mijn vorige paard is ook verkocht aan een meisje dat al 2 paarden op proef/weg had gedaan binnen paar weken, maar mijn oude paard heeft ze nu al 3 jaar met veel plezier.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:18

Stond er niet laatst een engels volbloed van 9 jaar op de boktmarkt met een iets wat vreemd verhaal? Eigenaar had het dier ook nog maar paar weken. Dat dier was iig niet gezond. Heb je anders een foto van het paard (mag via pb)?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 04-02-16 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt