Van trainen tot we erbij neervallen tot voorlopig geen rit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Van trainen tot we erbij neervallen tot voorlopig geen rit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 20:11

Hoihoi!

Winner is nu alweer bijna 7 maanden in ons midden en dat wil ik laten weten door een topic voor onze leuke tijd(vanaf het vorige topic) aan te maken.

Voor wie Win nog niet kennen:

Winner(officieel Windsor)
12 jaar
Belgisch Warmbloed Paard
Pavarotti van de Helle
Betrouwbaar, vriendelijk, nieuwsgierig, fotogeniek, lief, altijd vrolijk.

Het begon allemaal rond midden oktober. Ik kreeg de wedstrijdkriebels want het ging zo goed met mij en Win en ik besloot me op te geven voor een wedstrijd, dit keer een BB proef om te zien of ik het leuk vond. Ik heb me een maand naar deze wedstrijd toe getraind en heb echt genoten van deze tijd. Die eenheid met Win en de lol die we samen hadden als ik hem ging opzadelen en hij tijdens het omdoen van zijn peesbeschermers zijn snuitje in mijn haar drukte. Of als we samen lekker het duin een keer in gingen als afleiding en hij gelijk na 1x ruiken het water in loopt alsof hij nooit anders heeft gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Meneer begon al meer zijn charmes te showen en liep keurig en geweldig mooi aan de longe.

Afbeelding

En toen.. was het dan eindelijk tijd voor onze allereerste wedstrijd samen! En wat was ik trots op hem. Hoe lief hij was bij het heenrijden samen(ondanks onbekende omgeving) en hoe vriendelijk hij bleef ondanks alles wat hij zo eng vond.

Afbeelding

Afbeelding
(niet zo'n scherpe foto, maar de enige foto die gemaakt is helaas!)

En ons trainen werpten zijn vruchten af! Ik reed 165 en 181. Wat was ik trots op ons! Ik besloot eind 2015 een startpas aan te vragen voor ons samen.

En ook daar leefde ik weer naartoe. Ik schreef me weer in voor een wedstrijd, dit keer 24 januari. Ook daar gingen we weer keihard voor namelijk!

Helaas ben ik 18 december van de trap gevallen waarbij ik iets geks heb gedaan met mijn nek. Hier had ik erg veel pijn van en hiervoor ging ik naar de fysio toe en 2 weken daarna ook van Winner gevallen in het duin, wederom weer verkeerd gevallen waardoor ik alleen maar meer last kreeg. Winner rende weg en ik was erg lang naar hem op zoek. Geheel bezweet en angstig had iemand hem gevonden. Helaas, foutje kan gebeuren zou je denken.. Win is sinds die tijd een beetje de weg kwijt. Hij schrikt van dingen waarvoor hij eerst totaal geen reactie toonde.

Na weer een hele tijd goed trainen kwam daar ons B-debuut op 24 januari 2016. Ik was behoorlijk zenuwachtig en gespannen. We startten op een nieuwe locatie en toen hij de inrijdbak binnen kwam leek er niet zoveel aan de hand. Ik oefende nog wat qua middendrafjes en voltes enz., ook reed ik hem lekker los. Tot hij ineens in de hoek dacht ja daaaag en hij nam een enorme sprong waardoor ik mijn evenwicht verloor en eraf viel. Ik viel enorm hard op mijn hoofd en toen ik opstond(veel te snel natuurlijk) voelde ik mijn hoofd uiteraard. Ik wist dat dit niet goed zou zijn voor mijn nek.

Toch mijn proef gereden en tijdens de eerste ging hij er met volle overtuiging vandoor. Kleine draak. Ik heb me herpakt, en ondanks de 2 strafpunten die ik wist te krijgen reed ik gewoon mijn proef. Ik was echt geschrokken van de val en was aan het trillen als een rietje maar mijn proef moest en zou gereden worden. Tijdens de tweede proef was er niks aan hand, hij was braaf. Aan het einde nam hij een klein loopje met me maar wist ik me te redden.

Afbeelding

Ondanks alles toch nog wel nette punten gehaald voor mijn gevoel. 165 en 166. Het komt natuurlijk niet in de buurt van die 181 maar ik was trots op zowel mijzelf als Winner. We hadden het toch even gedaan op een onbekende plek met onbekende geluiden en dingen!

Helaas, die woensdag ging ik naar de fysio en die vertelde me dat het echt niet goed zat met mijn nek. Ik werd doorverwezen naar de HA, die mij weer doorverwees naar het ziekenhuis. Vrijdag heb ik röntgenfoto's laten maken en ik wacht nog geduldig op de uitslag.

Momenteel rijd ik niet meer, we longeren en ik laat vriendinnen van mij met hem rijden. Ik vind het het belangrijkste dat zij(ik heb meerdere paarden) zich goed voelen en dat zij hun energie kwijt kunnen. Momenteel slik ik tegen de pijn pijnstilling maar helaas gaat de pijn daar meestal doorheen.

Afbeelding

Ik hoop van harte dat alles goed komt, tot de tijd van de uitslag doe ik extreem rustig aan(ook al doe ik wel mijn dagelijkse werkzaamheden, op rustig tempo en zo dat ik er zelf niet zo mega veel last van heb) en ik hoop dat het niet al te ernstig is en dat ik er wat sneller vanaf kom want ik mis het rijden verschrikkelijk maar begrijp ook dat als ik er nu opstap en ik val, ik een nog 10 x zo groot probleem heb dan ik nu al heb.

Ik merk aan Winner dat hij het voelt dat ik niet op en top ben, hij doet extreem lief en ik geniet van de momenten met hem samen. Ik ben nog steeds 100% gelukkig met hem en hij is mijn absolute droompaard. Na regen komt echt zonneschijn, dat realiseer ik me steeds weer opnieuw.

Afbeelding

kevinsky

Re: Van trainen tot we erbij neervallen tot voorlopig geen rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:16

Wat naar! Ik hoop echt dat het niks ergs is en je snel weer lekker kan gaan trainen :(:)
Mijn wedstrijd debuut moest ik ook precies een jaar uit moeten stellen. En kan nog steeds niet zo vaak als dat ik zou willen. Ik hoop dat jij niet zo lang hoeft te wachten!!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 20:22

kevinsky schreef:
Wat naar! Ik hoop echt dat het niks ergs is en je snel weer lekker kan gaan trainen :(:)
Mijn wedstrijd debuut moest ik ook precies een jaar uit moeten stellen. En kan nog steeds niet zo vaak als dat ik zou willen. Ik hoop dat jij niet zo lang hoeft te wachten!!

Ik hoop dat ook van harte! Ben alleen bang dat het wel zo is :( . Dat is zo jammer dat je het een jaar moest uitstellen! Ik hoop ook dat ik niet zo lang hoef te wachten, dat zou heel naar zijn..

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:22

Jullie zijn erg leuk samen! Mooi om te zien hoe je met hem geniet :) Hopelijk komt het snel weer goed met je en kunnen jullie snel weer aan de slag!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 20:23

aniek_joefy schreef:
Jullie zijn erg leuk samen! Mooi om te zien hoe je met hem geniet :) Hopelijk komt het snel weer goed met je en kunnen jullie snel weer aan de slag!

Lief berichtje Aniek! Ik hoop ook van harte dat alles snel weer terug naar het oude is :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:34

OneAndOnlyx schreef:
kevinsky schreef:

Ik hoop dat ook van harte! Ben alleen bang dat het wel zo is :( . Dat is zo jammer dat je het een jaar moest uitstellen! Ik hoop ook dat ik niet zo lang hoef te wachten, dat zou heel naar zijn..

Ik hoop het ook niet. Hopelijk komt er niks ergs uit de foto's!
Als je een keer je hart wilt luchten mag je me altijd een pb sturen :(:)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:48

Wat vervelend!! Sterkte! Jullie zijn een hele leuke combi, dus dat komt met de tijd vast helemaal goed!! :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 21:11

kevinsky schreef:
Ik hoop het ook niet. Hopelijk komt er niks ergs uit de foto's!
Als je een keer je hart wilt luchten mag je me altijd een pb sturen :(:)

Bedankt voor je aanbod en je lieve reacties!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:14

Balen zeg! :(:)
Zoals al gezegd: jullie zijn een hele leuke combinatie! Hopen dat de uitslag meevalt en dat je snel weer de oude bent. Veel plezier verder, heel leuk paard! :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 21:17

marjo1996 schreef:
Wat vervelend!! Sterkte! Jullie zijn een hele leuke combi, dus dat komt met de tijd vast helemaal goed!! :)

Dankjewel!

Esmee: Dankjewel!! Ik hoop ook onwijs dat de uitslag meevalt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:55

Hij ziet er als een heerlijk paard uit, en wat een knap debuut!

Ik ben 'blij' dat je gekneusde spieren hebt, hopelijk gaat het voorbij zonder dat je er nog last van blijft houden. (ik had je even opgezocht :o) kneuzing kan meer pijn doen dan een breuk, maar als je het niet vertrouwt, gewoon teruggaan

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 20:45

khirshanta schreef:
Hij ziet er als een heerlijk paard uit, en wat een knap debuut!

Ik ben 'blij' dat je gekneusde spieren hebt, hopelijk gaat het voorbij zonder dat je er nog last van blijft houden. (ik had je even opgezocht :o) kneuzing kan meer pijn doen dan een breuk, maar als je het niet vertrouwt, gewoon teruggaan

Lief berichtje! Winner is een heerlijk paard inderdaad, dat bewijst hij iedere dag weer. En ik ben bang dat het toch niet alleen gekneusd is. Van röntgenfoto's kun je namelijk de spieren niet zien. Als het woensdag niet beter word dan ga ik weer terug naar de HA voor een doorverwijzing naar de MRI.