Proefje leren+tips voor deze proef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte1801

Proefje leren+tips voor deze proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:07

Hoi hoi! 7 februari wedstrijdje met mijn (manege)topper! Super veel zin in, altijd leuk en gezellig! Maar een goede proef is natuurlijk ook echt superleuk! Heeft er iemand tips om deze proef te leren, en eventueel dingen waar ik goed op moet letten?
Ik snap zelf het gedeelte van ´doorzitten tenzij lichtrijden wordt gevraagd´ niet helemaal :o?

link naar de proef: http://manegewarnaar.nl/images/D-diploma_dressuur.pdf

het is geen officiële proef, dus ergens anders ga je m ook niet vinden ;-)

Cleo, mijn manegetopper:
Afbeelding

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:09

Je zit gewoon door, tenzij er bijvoorbeeld word gezegd "" van _ naar _ van hand veranderen, draf verruimen, daarbij lichtrijden". Met dat figuurtje ga je dan lichtrijden daarna weer doorzitten.

Edit: enige wat ik dus niet snap is dat dat boven aan de proef staat, terwijl er in de proef meerdere keren doorzitten staat juist.
Foutje misschien?

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:11

Hikarii schreef:
Je zit gewoon door, tenzij er bijvoorbeeld word gezegd "" van _ naar _ van hand veranderen, draf verruimen, daarbij lichtrijden". Met dat figuurtje ga je dan lichtrijden daarna weer doorzitten.

Edit: enige wat ik dus niet snap is dat dat boven aan de proef staat, terwijl er in de proef meerdere keren doorzitten staat juist.
Foutje misschien?

zover volgde ik het nog wel :D , maar bij 4. staat er dat ik moet gaan doorzitten :o?

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:12

LotteIsabel schreef:
Hikarii schreef:

Foutje misschien?

zover volgde ik het nog wel :D , maar bij 4. staat er dat ik moet gaan doorzitten :o?

ow haha, je edit was me net voor :Y) ik vraag het morgen wel even aan mijn instructrice, miscchien snapt die het wel :P

Ellse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:14

Ik heb de proef net eens doorgelezen en dat klopt inderdaad niet. Er staat nergens dat je bij een figuur moet gaan lichtrijden maar wel specifiek wanneer je moet doorzitten. Normaal gesproken bij doorzitten tenzij lichtrijden word gevraagd zit je de hele proef door tenzij anders word gevraagd, bij deze proef krijg ik het idee dat ze toch bedoelen lichtrijden tenzij doorzitten word gevraagd. Handig om misschien even bij je instructeur/instructrice na te vragen :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:15

Zou het niet moet zijn: lichtrijden tenzij doorzitten word gevraagd?

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:16

_helga_ schreef:
Zou het niet moet zijn: lichtrijden tenzij doorzitten word gevraagd?

dat dacht ik eerst ook, dus heb dat vorige keer braaf gedaan :D kreeg toen alleen dus wel als commentaar van de jury dat ik had moeten doorzitten...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:16

Ik heb zo'n vermoeden dat je gewoon moet lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd, omdat je bij onderdelen als halsstrekken meestal mag lichtrijden. Zal dus waarschijnlijk bovenaan verkeerd staan, maar je instructrice kan dit vast voor je bevestigen.

Edit:
Zie nu je post hierboven, raar zeg..

Lotte1801

Re: Proefje leren+tips voor deze proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:18

Dat vond ik dus ook al, degene die dezelfde proef reed snapte het ook al niet

Liekeeeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:20

misschien dat je er niks aan hebt hoor haha maar een tip waar ik vroeger vaak de fout in ging is goed naar de letters rijden en netjes op de hoefslag komen bij een volte dus netjes naar de e op de hoefslag en bij b precies hetzelfde en altijd netjes de hoeken inrijden!
dan heb je al heel veel puntjes voor *D *D

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:22

Liekeeeeee schreef:
misschien dat je er niks aan hebt hoor haha maar een tip waar ik vroeger vaak de fout in ging is goed naar de letters rijden en netjes op de hoefslag komen bij een volte dus netjes naar de e op de hoefslag en bij b precies hetzelfde en altijd netjes de hoeken inrijden!
dan heb je al heel veel puntjes voor *D *D

op de letters is bij mij ook altijd een dingetje :Y)

Liekeeeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:31

haha ja hebt het tijdens je proef helemaal niet in de gaten OVERAL let je op behalve dat haha maar geloof me dat is echt wel het belangrijkste haha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:39

WD-V >>> MA