Omdat ik dit jaar mijn diploma hoop te halen, ben ik me aan het oriënteren wat ik volgend jaar ga doen. Waar ik onderandere over aan het nadenken ben is een tussenjaar.
Maar het eerste probleem wat daarbij komt kijken, is mijn eigen paard die ik niet zomaar voor langere tijd alleen kan laten.
Ik heb zelf 2 mogelijke opties bedacht namelijk, paard bij een wedstrijdstal/ruiter onder brengen zodat hij gewoon gereden en uitgebracht kan worden. Of een tussenjaar samen met me paard.
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een paard bij iemand onder te brengen voor langere tijd en zoja wat de kosten hiervoor ongeveer zijn?
En wat zouden opties zijn om voor langere tijd ergens met je paard naar toe te gaan? Ik zelf zat te denken aan een buitenlandse sportstal waar ik eventueel les zou kunnen krijgen van een echte profesional Inruil voor werk op zijn of haar stal. Op deze manier kan ik de taal leren en veel leren over het houden van wedstrijdpaarden. Ik denk hierbij dus aan een stal van een internationale topruiter of iets dergelijks.
Ander iets zou kunnen zijn meer gericht op recreatie in de vorm van het begeleiden van trektochten of iets in die richting.
Belangrijkste is voor mij is het leren van engels of een andere vreemde taal.
Graag hoor ik jullie ervaringen en wat jullie zouden doen. Alle leuke ideeën voor een tussenjaar met paard zijn welkom!
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 25-01-16 21:19
Ik verplaats dit topic van ED naar PP.
troi
Geplaatst: 26-01-16 11:20
De gemiddelde topruiter heeft genoeg stalhulpen die goedkoper zijn dan iemand gratis een stal (en onderdak) geven en dan ook nog les te geven in ruil voor werk. Ik vrees dat dat wat onrealistisch is. Gaan werken bij een recreatiestal kan je altijd proberen, dan zit je wel vast aan het hoogseizoen vaak. Al gekeken op yard and groom?
Je paard in training zetten voor een jaar is een kostbaar grapje denk ik. Bij een goedkope stal zit je zo op 500 per maand. En dan heb je er geen controle op.