Zadelkast sleutel kwijt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

isabel67

Zadelkast sleutel kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:38

Hey :) Ik weet niet of het hier helemaal goed staat maar ja.
Ik zit met een probleem.
De laatste tijd word er op stal veel dingen van anderen gebruikt zonder dat die persoon er van weet en die spullen worden dan ook nog niet eens opgeruimt.
Ik heb al veel te vaak mijn touwen onder modder gevonden of mijn longeerzweep in de piste ook onder de modder. -O- Daar word ik echt zo boos van. Maar het ergste is dat ik zelfs mijn lievelings halstertouw bijna kappot terug vond. :n Het leek alsof er in geknipt was. Dat is de druppel dus wil ik mn kast nu echt op slot. Dit wou ik al veel langer doen maar ik ben dus de sleutel kwijt. := Hij is al ongeveer een jaar kwijt dus denk ik niet dat ik hem nog ga terug vinden...
Laatst bijgewerkt door isabel67 op 24-01-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:40

Een nieuw slot kopen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:40

Ik verplaats dit topic van VSW naar YRT.

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:45

Ik weet niet of dat kan met een nieuw slot want er zit een heel mechanisme aan vast.
Het is met een soort ijzeren stang die onderaan dan in een gat gaat als je de knop om draaid. Ik weet niet of je het helemaal begrijpt maar hopelijk geeft dit je een beetje beeld. ;) Het is een oude legerkast die ze in een zadelkast hebben veranderd

paramuse

Re: Zadelkast sleutel kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:48

Misschien hebben ze op stal een reservesleutel? Je kunt dan zelf ook een sleutel na laten maken maar daar heb je een origineel exemplaar voor nodig. Een hangslot is er dus niet op te bevestigen?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:49

Kun je er geen gaten in boren en daar een ketting doorheen doen? En dan ipv een sleutel, met een code op slot doen! :').

Of begrijp ik het verkeerd en krijg je je kast niet meer open?

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:49

slot met een code, kan je ook nooit je sleutel kwijt raken :)

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:52

Nee, het is mijn eigen kast en we hadden maar 1 sleutel. :n
Ik kan er wel 2 van die stukjes op boren aan de 2 deuren en dan een hangslot er op maar dat vind ik jammer want er zit eigenlijk nog een goed werkend slot in. Maar als ik dan toch er een hangslot op doe is het sowieso met een code!
Laatst bijgewerkt door isabel67 op 24-01-16 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:52

Euhm, wat dacht je er van dat mensen gewoon moeten afblijven van andermans spul? Is het bij jullie dan zo normaal dat je zonder te vragen spullen gebruikt (en vernield) van een ander? Gewoon afblijven, klaar. En mochten ze het vragen is het anders, maar als ze het vernielen kopen ze maar een nieuwe. Kan je geen briefje op je kast hangen? 'Doordat ik nu toch vaak mijn spullen vies en/ of beschadigd heb teruggevonden (niet eens in mijn kast) wil ik voortaan niet dat een ander gebruik maakt van mijn spullen, zonder persoonlijke toestemming', zoiets.

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:54

Heb al te veel moeten vragen en ruzie maken dat ze eraf blijven maar het gebeurt toch en ik ben het helemaal beu. Slot erop dus!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:58

Hmm, vervelend TS! En een ketting slot er omheen dan?

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:03

Doef schreef:
Hmm, vervelend TS! En een ketting slot er omheen dan?

Dan moet ik er ook weer in gaan boren want er zit maar aan 1 kant een knop die je moet omdraaien om de kast te openen. :\

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:07

Nieuw slot erin zetten, eraf halen en nieuwe erop zetten, eventueel uit boren.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:09

Leffroi schreef:
Euhm, wat dacht je er van dat mensen gewoon moeten afblijven van andermans spul? Is het bij jullie dan zo normaal dat je zonder te vragen spullen gebruikt (en vernield) van een ander? Gewoon afblijven, klaar. En mochten ze het vragen is het anders, maar als ze het vernielen kopen ze maar een nieuwe. Kan je geen briefje op je kast hangen? 'Doordat ik nu toch vaak mijn spullen vies en/ of beschadigd heb teruggevonden (niet eens in mijn kast) wil ik voortaan niet dat een ander gebruik maakt van mijn spullen, zonder persoonlijke toestemming', zoiets.

Nee dat helpt. Klein beetje naieve reactie vind ik dit wel, daar hoeft iemand zich toch helemaal niet aan te storen. Gewoon een slot er op klaar. Dat je het jammer vind dat je een kast hebt met een werkend slot en er dan gaatjes in moet boren... Tja, je hebt ook helemaal geen werkend slot want je hebt geen sleutel, pech of toch nog een keer alles op zijn kop zetten. Zit de sleutel niet ergens in je kast?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:11

Kan je niet van binnenuit het slot eruit halen en dan een nieuw slot erin zetten? Moet toch kunnen lijkt mij?

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:14

Zal eens door iemand laten kijken die er meer verstand van heeft. Misschien dat er dan toch een nieuw slot in kan en anders een hangslot met code er op. :j

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:16

Naief? Ik vind het gewoon heel raar, dat het blijkbaar zo gewoon is dat een ander maar gewoon even je spullen gebruikt zonder te vragen en het vervolgens nog niet eens opruimt en vies en/ of kapot ergens laat slingeren. Niks naiefs aan. Nieuw slot is blijbaar niet zo makkelijk op deze kast en ja, dan moet je wat anders verzinnen. Bij ons op stal zijn alle kasten op slot, maar zou niet eens hoeven. Daar is het gewoon normaal dat je van andermans spullen af blijft, ongeacht waar het ligt. En ALS je dan al eens iets wilt lenen, wordt dat netjes gevraagd. No hard feelings als iemand toch nee zegt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:17

Je kan dat mechanisme wel vervangen. Aan de binnenkant zit een ring die je eraf kan halen en dan kun je het slot verwijderen. Bij de slotenmaker/bouwmarkt een nieuwe halen en monteren. Peace of cookie tenzij je niet het standaard slot hebt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:22

Leffroi schreef:
Naief? Ik vind het gewoon heel raar, dat het blijkbaar zo gewoon is dat een ander maar gewoon even je spullen gebruikt zonder te vragen en het vervolgens nog niet eens opruimt en vies en/ of kapot ergens laat slingeren. Niks naiefs aan. Nieuw slot is blijbaar niet zo makkelijk op deze kast en ja, dan moet je wat anders verzinnen. Bij ons op stal zijn alle kasten op slot, maar zou niet eens hoeven. Daar is het gewoon normaal dat je van andermans spullen af blijft, ongeacht waar het ligt. En ALS je dan al eens iets wilt lenen, wordt dat netjes gevraagd. No hard feelings als iemand toch nee zegt.

Nee het hoort niet en ja het gebeurt punt. Voor sommigen is open kast net zoiets als kat op spek binden. Goede sloten maken nog wel eens fijne stalgenoten.

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:27

Ik weet het eigenlijk zou ik mijn kast gewoon open moeten kunnen laten maar ik heb er al zo veel om moeten ruzie maken en boos zijn en op zo'n momenten zegt iedereen: Ik was het niet hoor!! En ja wie heeft het dan gedaan? De kaboutertjes?
Ik waarschuw iedereen dat als ik de persoon betrap dat hij of zij het wel zal weten maar toch blijft het gebeuren en niet alleen bij mij hoor! Andere stalgenoten hebben er ook last van :n echt enorm vervelend.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:28

Jammer dat er zo mee om gegaan wordt. Wij gebruiken op stal ook elkaars spullen, maar alles wordt gewoon netjes terug gezet. Nog maar 1 keer dat er iets kapot ging. (Ik had de longeerlijn van mijn achternicht omdat mijne nog in mijn kast zat en hare lag bij de bak en toen trok mijn paard het clipje kapot) ik heb dat toen gewoon vervangen door een gelijkaardig exemplaar, geen probleem.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:40

Als je een ketting 2 a 3 keer rondom de kast wikkelt en dan de ketting aan elkaar op slot zet, kan de deur toch niet open?

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 23:24

Doef schreef:
Als je een ketting 2 a 3 keer rondom de kast wikkelt en dan de ketting aan elkaar op slot zet, kan de deur toch niet open?

Probeer dat maar eens met een kast van 150cm lengte 50 diepte 200 hoogte :+ en dat lukt ook niet omdat hij staat nu in de hoek van de zadelkamer met nog eens een reuze kast ernaast. En de zadelkamer is echt heel krap dus ik kan hem ook niet even naar voor trekken want er hangt aan de muur ook nog eens een groot western zadel. Ik zie alleen maar de voorkant en het is perfect gemeten dat ik nog net mn kastdeuren open krijg. Dat is dus echt geen optie of een enorme aanpak waar we de hele middag (of meer) mee bezig zullen zijn. Toch bedankt ;)