Leasen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stefaniex97

Leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 20:39

Hallo, ik weet niet of het hier mag. (ik ben nieuw hier.)

Maar ik heb een vraag over leasen.

Samen met een vriendin, wij zijn beiden 18 jaar zijn we rustig opzoek naar een leasepaard.
Alleen willen wij het leasepaard dan op een stalling zetten hier in de buurt.

Nu zitten we beiden eigenlijk met de vraag, op welke kosten kunnen we nu eigenlijk rekenen?
Bijvoorbeeld we hebben de stalling, deze is 150 p.m.
Komt daar nog een bedrag bovenop voor het leasen van het paard?
De kosten van de hoefsmid, tandarts, ontworming en eventuele kosten aan de dierenarts?

Ik heb al op google rond gekeken, alleen kwam ik daar dus niet verder mee.

Kunnen jullie me hierbij helpen?

Groetjes

Titta

Re: Leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:54

Ik denk dat dat per persoon verschillend is, en je dit samen met de eigenaar moet bespreken. Vaak betaal je een vast bedrag (stalgeld) en de eigenaar de onverwachte kosten bij ons in de regio.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:29

Ik verplaats dit topic van ED naar PP.

Liekeeeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:44

het is inderdaad verschillend!

ik was per maand 365 euro kwijt incl. hoefsmid en tandarts.
maar vaak als je een paard wilt leasen hoef je dit niet te betalen, maar alleen deel van de stalling bijvoorbeeld.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:59

Als je least blijft de eigenaar vaak verantwoordelijk voor dierenartskosten en over hoefsmid ed kun je afspraken maken. Persoonlijk, zou ik eerder gaan voor een eigen paard gaan. Je betaald dezelfde terugkomende kosten, alleen kun je verder alles bepalen. Welke hoefsmid, welke stal, of je een zadelpasser erbij wil, tandarts etc. En persoonlijk vind ik de kosten meevallen. (als student).
Hebben jullie dat wellicht overwogen? Ik bedoel, jullie moeten dan nadenken over wie de eigenaar wordt, en hoe je het verder regelt qua financien. Maar als jullie gewoon een leuk paard of pony willen zonder heel veel wensen, dan kun je voor een leuk bedrag een heel leuk dier kopen.