Ik zit steeds meer te twijfelen of het wel haalbaar is om m'n paard te houden en ik hoop dat er mensen zijn die een soortgelijke situatie hebben en me kunnen 'helpen'.
Hier de situatie. Ik heb sinds 2012 mijn eigen paard, Gamble een leuke fjord die in opleiding is tot leukste paard in de regio
hahaMaar ik zit sinds dit ja in Houten op school en ik moet veel werken om rond te komen dus hou ik maar 3 dagen over om naar Gamble te gaan..
Waarvan 1 dag sowieso krap is en meestal 'even snel' is.
Daarnaast heb ik twee toffe bijrijders, eentje die recreatief rijdt en de ander heel veelzijdig alles traint, aan haar heeft mn paard wel heel veel want ze heeft tientallen jaren ervaring.
Ik probeer nu sowieso 1 keer per week te wandelen en 1 keer buiten te rijden, omdat ik wil dat hij hierin mak wordt.
Maarja om op het punt te komen..
Is het 't nog wel waard om zoveel te werken voor een paardje waar je eigenlijk maar weinig tijd voor hebt?
Vanaf februari begint mn stage ook weer dus dan heb ik nóg minder tijd, maarja word ook wat langer licht dus dat scheelt..
Hoe beoordelen jullie of het wel eerlijk is tegenover je dier en tegenover jezelf?
Groetjes,
Amy
)
en ben een complete controle-freak
dus een bijrijdster alleen al zou voor mij bijv. geen optie zijn. Dus ik schuif soms ook veel aan de kant, zoals ook Zinzi_jewel bijvoorbeeld zegt, maar met sommige dingen kun je niet schuiven en moet je roeien met de riemen die je hebt
geintje) omdat ik op mijn vrije moment ook weleens onbezorgd wou genieten. Mijn jonge paard is soms helemaal knettergek en moet je met rijden altijd je aandacht erbij houden.