Hoi, ik en een vriendin zijn op zoek naar een leuk ponykamp. Er zijn een paar dingen die ons heel leuk lijken om te doen: - western - Springen - Buitenritten - Zwemmen - Zonder zadel - Strandrit
Weet iemand een plek waar dit kan? Of de meeste van deze dingen?
Je maakt iedere dag een buitenrit van 2 uur en op woensdag een dagtocht van 5 uur! Je gaat door het meer, hebt een springbos en gaat ook stukken lekker hard in galop!
Buiten het paardrijden doe je nog spelletjes (met en zonder paarden), voltige, je gaat zwemmen bij het rono strand en ook in het zwembad (waar je met de huifkar heen gaat) en natuurlijk een bonte avond waarbij met droog weer ook nog een kampvuur gemaakt wordt! Super gezellig! De leeftijd ligt meestal tussen de 11 en de 17 maar er zitten ook wel uitschieters jonger of ouder bij!
Ik raad Hippisch Centrum Nootdorp aan. Ben daar zelf begeleiding en hoewel het programma voor 2016 natuurlijk nog niet bekend is komen de meeste dingen er zeker in voor denk aan: - buitenritten - strandritten - Zwemmen met en zonder paard(ligt wel een klein beetje aan het weer) - Zonder zadel en/of voltige hebben we afgelopen jaar ook gedaan. - springen/crossen
en daaromheen natuurlijk nog veel meer spelletjes, Kür op muziek rijden etc.
eigenlijk alleen het westernrijden waarschijnlijk niet.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 21-01-16 14:31
Ik verplaats dit topic van BRT naar MA waar het hoort.
https://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes/ Ik raad jullie de vakantie in de ardennen aan! wel boven jullie budget, maar een geweldige ervaring om nooit te vergeten! Je maakt 3 ritten van ongeveer 3 uur en 1 dagrit met een overnachting in het bos Daarnaast zit je in een prachtige omgeving op een super locatie!
AmberRomeex
Geplaatst: 28-01-16 19:03
Hee als ik zo kijk naar wat jullie willen is Stal de ripse ruiters heel leuk! Daar doe je eigenlijk alles(toen ik er was geen western...;P) haah! Ook is t Reelaer heel leuk maar dan heb je bv geen strandrit maar ga je wel crossen! vragen kan je altijd stellen:D
Manege Stal de Eik is erg leuk! We hebben verschillende activiteiten zoals springlessen, dressuurlessen en voltige. Maar ook gezellige spellen met de hele groep. Als het weer het toelaat gaan we minimaal 2 keer op buitenrit. Voor meer info http://www.eik.nl
_Fien
Geplaatst: 09-02-16 12:15
Ponyhof! Voor een week: 3 of 4 strandritten, elke avond zonder zadel op de shetties, (en ook op grotere paarden natuurlijk) veeeeel spelletjes zonder zadel, zwemmen met de pony's,... Echt superleuk! Oja en ook springles natuurlijk
Maar wel geen western
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 09-02-16 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:2 berichten samengevoegd
Je maakt er erg veel buitenritten, gaat op crossles waar ze ook een grote waterbak hebben natuurlijk, springles, vorig jaar is er western gereden, zonder zadel zit er ook vaak bij, je wordt met je pony gedropt voor een GPS tocht en nog veel meer!
Vriendin van me was naar Pony kamp Ameland en vond het geweldig! Aanrader dus.
zelmago4it
Geplaatst: 13-02-16 16:27
- western > nee - Springen > Jep - Buitenritten > 3x (bos, polder en strand) - Zwemmen > Ja (strand/veerse meer of (binnen)zwembad) - Zonder zadel > Ja (zonder zadel door de waterbak, zonder zadel ponyvoetbal etc) - Strandrit > Ja!
Ik kan je manege stal de eik inderdaad erg aanraden! Je gaat vijf dagen lang hele leuke en verschillende dingen doen! Ze hebben hele lieve en leuke maar toch verschillende paarden en pony's. - western nee - Springen ja - Buitenritten ja - Zwemmen zonder paard wel ja - Zonder zadel ja - Strandrit er is geen strand in de buurt