Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xniieeenke schreef:Lastig, zeker.
Men mag nou wel allemaal dingen reageren maar ik vind het zelf ook zeer lastig als ik mijn ouders teleur stel, en ik ga dan helemaal nadenken over hoe ze het wel niet voelen en dat ze hun best doen en ik niet tevreden ben dat is zo rot.
Ik denk dat je het toch aan ze voor moet leggen, ga het niet te direct doen aub
Dan kun je altijd nog een rijpaard kopen, als je oud genoeg bent om het zelf te betalen. yelli schreef:Had je daar niet eerder beter over na kunnen denken, je hebt daar wel de leeftijd voor. Vraag me dan ook af hoe lang je de rijpony leuk gaat vinden....
anniekasaur schreef:Mag ik vragen waarom je dan een onbeleerde jonge shet hebt gekocht? Je plan was om te mennen, kon je dan niet beter een shet/a pony kunnen kopen die al voor de kar staat?
colette40 schreef:Je bent nu 17,waarom een shetlander dan gekozen?
Ik had dan voor een grotere pony gegaan,ik weet niet hoe groot je bent?
Maar dit is lastig ja,toch in gesprek met je ouders en mss kan je hem ruilen en bijbetalen voor een pony die wel aan je wensen voldoet?
Dit is ook niet eerlijk tegenover de pony,
Succes
Britta31 schreef:Dus je wil je shetje inruilen voor een rijpony.Het shetje wordt dus afgedankt en weggedaan.En waar komt het diertje dan terecht.En denk je dat je je pony wel leuk blijf vinden.Mijn dochter kreeg dat echt niet voor elkaar bij ons.
teddy01 schreef:Het komt inderdaad ondankbaar over, daarom twijfel ik er ook zo over en zoek ik hulp. Maar ik vind het persoonlijk erger voor mijn ouders als ik ze al die kosten laat betalen terwijl ik er geen plezier in heb.. en dat achteraf eens ga vertellen als er duizenden aan uitgegeven zijn. Maar ik wil het beste voor mijn dieren en als ik dat niet kan geven dan vind ik dat heel oneerlijk tegen over het diertje.
Ik rij nu 2 keer in de week op een stal van mensen die ik heel goed ken, maar dat wordt binnenkort nog maar 1 keer dus en dat en een shet en een bijrijpaard wordt wel heel veel. Daarnaast heb ik al jaren paarden van ander mensen verzorgd en bijgereden maar ben nu toe aan een eigen (niet egoitisch bedoeld) Heb veel paarden verzorgd en dergelijke alsof ze mijn eigen waren en moest er dan ook werkelijk alles voor doen en dat vond ik geweldig maar toch was het iemand anders paard.. helaas zijn die paarden verhuisd, verkocht en overleden