2016: Blinde [***] nog steeds een blij ei!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2016: Blinde Boke nog steeds een blij ei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:29

Een nieuw jaar, en [***] is van plan er het beste van te maken!
Hij wordt nog steeds leuker, stoerder, zelfzekerder .. de verandering blijft gek maar is o zo leuk :D

Tegenwoordig zijn we wat aan het spelen met het loswerken, om hem op die manier wat te kunnen laten bewegen. Immers kan ik hem niet meer longeren want bij teveel drafcirkeltjes wordt hij duizelig :(:) Dus hebben we dit nu als alternatief. Het is nog wat oefenen en wennen, maar hij gaat steeds leuker!

Enige jammere vind ik nog dat je merkt dat hij wel wil gek doen en springen (met momenten, het is geen springveer gelukkig :P ) maar dat hij nog niet goed durft, en als hij wel wat doet dan schrikt hij van zichzelf :') Maar ben ervan overtuigd dat ook dit steeds beter gaat in de toekomst :)

Heb wat kleine filmpjes ..

Meet [***]: het blije ei :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Omdat de staleigenaresse de piste wilde slepen zijn we eens buiten gaan kijken hoe de wereld eruit zag .. Of ja, ik keek, en [***] die deed gewoon wat die altijd doet: gaan met die banaan .. en grasjes zoeken :Y)

(ponybeest heeft trouwens beetje afwijking naar links, en dat samen met wandelen en filmen blijkt niet zo handig .. maar zo zijn wij gewoon, dus alles ok :)) )

En nog wat fotooooo's :D

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Zo fijn om met zo'n pony te kunnen & mogen omgaan <3
Bedankt voor het kijken! :)

simodi

Re: 2016: Blinde Boke nog steeds een blij ei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:38

Wat is hij toch leuk!

Ik zat te denken, misschien zou je stick-with-me met hem kunnen trainen (Parelli). Dan leer je dat hij naast jou moet blijven, ongeacht jouw tempo. Dus als jij rent, draaft hij naast je mee, etc. Eerst oefenen aan het touw, uiteindelijk los. Want hij is heel gefocussed op jou. Zo kunnen jullie samen wat meer bewegen en gek doen in de bak (ja, moet jij wel conditie hebben, haha!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:49

Stick-to-me doen we inderdaad ook :j Maar zijn conditie is véééééééél beter dan die van mij :') dus wil hem ook de kans geven om "op eigen benen" rond te gaan, is wel zo aangenaam voor mij :Y) :)) Maar we zijn er wel mee bezig tussendoor, is heel fijn :j

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:36

Zo knap hoe hij vooruit is gegaan.
Wat ziet het er leuk uit wat jullie samen doen zeg, ik vind het echt heel bijzonder hoe hij zijn rondje loopt en knap dat hij al een beetje gek durft te doen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:46

Wat een lekkere vent zeg! Leuke filmpjes en leuke foto's :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:10

[***] schreef:
Stick-to-me doen we inderdaad ook :j Maar zijn conditie is véééééééél beter dan die van mij :') dus wil hem ook de kans geven om "op eigen benen" rond te gaan, is wel zo aangenaam voor mij :Y) :)) Maar we zijn er wel mee bezig tussendoor, is heel fijn :j

Mooi!

Je ziet dat hij kan horen waar de wanden van de bak zijn, klopt dat?
Zo los in een binnebak lijkt me dan ook prettig voor hem, buiten is dat veel lastiger.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:15

Door je enorme geduld heb je al veel bereikt met en voor Boke. Knap hoor.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:16

Gaaf om te zien dat hij nog steeds zo goed gaat! Super hoe je je inzet voor hem en zijn leven zo comfortabel maakt. Echt, mijn complimenten.

Hoe gaat het met Cobe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:24

Dank jullie wel voor alle fijne reacties :D

@ simodi : hij weet waar de muren zijn.. of hij het hoort of voelt of op een andere manier kan ik niet zeggen, maar hij weet het wel :j Zo kan hij bv ook nog niet goed over de hoefslag lopen (lange teugel ook met hem oa) omdat hij dat eng vind want dan is de muur zo dichtbij.. Maar ook dat gaat steeds beter, stapje voor stapje, tijd zat :) Maar heb in ieder geval geen schrik dat hij bij het loslopen tegen de muur zou lopen.. tenzij met keiharde regen, dan raakt hij de weg beetje kwijt heb ik ontdekt :(:)

@ Inney : [***] is uh.. tja.. [***] hé :') Hij gaat op zich heel goed, maar is de laatste dagen weer bozer, denk last van zijn jaarlijkse winterdepressie :+ Dus dat is nu even aankijken, weet nog niet goed wat ik ermee moet maar hij houdt je wel bezig natuurlijk ;) Soms is [***] best een verademing in vergelijking met [***], een stuk minder complex :))

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:32

Wat een bijzonder paard en wat mooi om te zien wat je met hem doet :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:48

Knap dat hij het zo goed redt. Uiteraard met jouw fantastische zorg en hulp. Hij straalt veel vertrouwen uit en dat verbaast me. Blind zijn lijkt me juist voor een paard (vluchtdier) zo eng. Heel bijzonder, jullie twee! :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:50

Wat een onwijs bijzonder dier! Ik vind het heel mooi om te zien hoe gefocust hij is op jou, dat orenspel is geweldig (hihi en dat schrikken van zijn eigen uitspatting).

Respect hoe je hier mee omgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:04

Wat fijn deze reacties, dank jullie :D

Jessix schreef:
Knap dat hij het zo goed redt. Uiteraard met jouw fantastische zorg en hulp. Hij straalt veel vertrouwen uit en dat verbaast me. Blind zijn lijkt me juist voor een paard (vluchtdier) zo eng. Heel bijzonder, jullie twee! :)

Wow, hier word ik toch een beetje stil van :o Dank je wel :)
Hij is zelf ook heel bijzonder :j Had zelf ook nooit gedacht dat een blind paard zich zo zou gedragen, omdat het inderdaad niet meteen natuurlijk te noemen is. Maar hij doet het wel gewoon en lijkt echt oprecht happy met zijn leventje en manier van omgaan met dingen. Het lijkt haast een gewoon paard ;) :Y)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:20

Ha, daar is Boke weer. Het is inderdaad een blij ei, maar vooral omdat jij hem daarvoor de ruimte geeft. Op de nieuwe lokatie gaat het blijkbaar prima. Jammer dat Cobe een beetje mopperig is, maar ja, dat lijkt bij hem te horen...

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:27

Bijzonder zeg, wat hierboven al wordt gezegd; blind zijn voor een vluchtdier lijkt me zo raar. Fijn dat je zo goed voor hem zorgt, hij ziet er fantastisch uit! Keep up the good work :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:41

Thanks allebei :D
Zie hem nog steeds groeien in zijn karakter en gedrag :j Is echt wel fijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:51

Wauw wat bijzonder :wow: .

Bijzonder hoe een paard zich aanpast.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:01

Wat heerlijk om te zien dat ie zelfs een vreugde sprongetje maakt! Zo bijzonder hoe je hem nog zo'n rijk leven weet te geven.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:19

Wat bijzonder om te zien! Wat goed dat je dit zo met hem doet, hij ziet er blij uit! Echt top _/-\o_

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:27

Mooi om te zien zeg. Vind het heel erg knap van jullie allebei.
Ben wel een beetje nieuwsgierig; is Boke al lang blind? Of is hij zo geboren? Of iets anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:04

Dank jullie, fijn dat het zo lijkt dat die blij is :D Dat is hij denk ik ook wel maar je weet het nooit zeker en als anderen dat dan zien op foto's/filmpjes is dat toch leuk :)

@ Magica : hij is op zijn 17e (2009) blind geworden aan zijn rechteroog en in 2013 aan zijn linkeroog (heb hem sinds eind 2011). Daarom dat het soms lijkt of hij nog ziet omdat hij naar links draait of zijn hoofd schuin houdt, maar ik denk dat dit meer een gewoonte is van toen zijn linkeroog nog goed was dan dat hij echt nog ziet ;) Reden van blind zijn is waarschijnlijk asymptomatische maanblindheid, maar 100% zeker zal ik dat nooit weten.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:38

Bijzonder om te zien hoe veel vertrouwen hij in jou heeft! Hij ziet er heel happy uit, Boke heeft het goed getroffen met jou :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:30

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:10

Wat een leuk en vrolijk paard! Jullie zullen vast een hele goede vertrouwensband hebben. Heel erg bijzonder, mooi, lief en knap!

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:12

He wat leuk om jullie hier tegen te komen. Boke is een leukerd!