Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xniieeenke schreef:Normaal gesproken mag je van F1 t/m F6 instromen (tenzij je eerst al verder was en dat kunt bewijzen dacht ik) en moet je tot iig F6 2 winstpunten hebben wil je door kunnen. Bij de even dingen kan je na je 2e winstpunt meestal diploma rijden en heb je boven X aantal punten je diploma.
Voor je F6 start moet je bijvoorbeeld je F4 diploma hebben dat ook nog.
Hopelijk heb je nu meer info, begreep je verhaal niet 100% XD
xniieeenke schreef:Geeft niks, ik ben soms niet erg snugger met verhalen begrijpen XD
Ik dacht altijd gewoon na 2 winstpunten verder, bij onze manege is niks doorgevoerd.
Maar als het dus wel algemeen bekend is, is jouw manege niet een geldklopper (mijn manege wel, zomaar alle drankjes 30 cent omhoog gooien terwijl het al duur was en veel mensen kopen).

xniieeenke schreef:Bij ons is het niet, maar het is nu wel beslist door de fnrs (dacht ik) dus tja dan is jouw manege geen uitzondering, eerder de mijne
LotteKlaver schreef:xniieeenke schreef:Bij ons is het niet, maar het is nu wel beslist door de fnrs (dacht ik) dus tja dan is jouw manege geen uitzondering, eerder de mijne
Okee bedankt! Sorry, nog een vraagje! Ik heb nu dus F6 2x gereden (en geslaagd voor examen). Kan ik dan nu dus gewoon F7 gaan rijden? Of moet ik dan dus weer F6 nog een keer rijden?
liberty schreef:Diploma's zijn overigens bij alle even proeven, dus t/m F20
Verder is de manege vrij wanneer je over mag/moet. Bij ons moet men 5 PP halen. Als jury merk ik vaak dat veel ruiters boven hun niveau rijden. Dat is best jammer want ik wil altijd graag positief punten maar als ze een bepaald niveau niet aan kunnen dan is dat erg moeilijk.
Anja_96 schreef:Vanaf april 2008 is het zo:
F1 en F2 minimaal 1 promotiepunt
F3 t/m F8 bij 2 promotiepunten mag je over, bij 5 promotiepunten moet je over naar het volgende niveau
F9 t/m F20 bij 3 promotiepunten mag je over, bij 5 promotiepunten moet je over.
Dit zijn de minimuneisen van de FNRS, maneges mogen hiervan afwijken. Op mijn manege moet je F1 en F2 bijvoorbeeld 1 keer halen en vanaf F3 elke proef 3 keer.
LotteKlaver schreef:Anja_96 schreef:Vanaf april 2008 is het zo:
F1 en F2 minimaal 1 promotiepunt
F3 t/m F8 bij 2 promotiepunten mag je over, bij 5 promotiepunten moet je over naar het volgende niveau
F9 t/m F20 bij 3 promotiepunten mag je over, bij 5 promotiepunten moet je over.
Dit zijn de minimuneisen van de FNRS, maneges mogen hiervan afwijken. Op mijn manege moet je F1 en F2 bijvoorbeeld 1 keer halen en vanaf F3 elke proef 3 keer.
Dankje! Mijn manege wijkt hier idd vanaf. En hoe zit het met de KNHS? Ik moest een B-proefje bijvoorbeeld 6x rijden...