Dunnit Colonels King
Sire: Doit Lika Dun It
Dam: Lenas Dry Trouble
Quarter Horse (Buckskin)
Ruin
7 jaar jong
1.59m
In november 2014 gebeurde er iets raars, mijn vader vroeg mij en mijn zus onze schoen te zetten. Daar wij dit al in geen jaren meer hadden gedaan, deden wij dit met plezier!
Toen wij de volgende ochtend beneden kwamen, kreeg mijn zus in haar schoen een plaatje van een laptop, ik een schleich paardje. Na verdere uitleg bleek mijn zus een laptop te krijgen.
EN IK MOCHT EEN PAARD UITZOEKEN!
Helaas viel dit in de proefwerkweek (die ik dus niet al te best heb gemaakt
, maar ja dan hadden ze maar moeten wachten tot na de pww. ) De oektocht begon. Een vriend van ons ging mij helpen zoeken naar een mooi beestje, hij heeft ruim ervaring met de inkoop en verkoop van paarden, dus dat zou wel goed komen. Hij woont in België, dus hij zou daar de markt afspeuren. Ik zou Nederland voor mijn rekening nemen
En uiteindelijk na een weekje zoeken vond Huub een buckskin ruin. Op dat moment 6 jaar oud, vaak op buitenrit geweest, leuk karakter. We gingen kijken, hij stond bij Antwerpen in de buurt, vanuit ons is dat best goed te doen.
Nou dit was hem hoor! We hadden niet verwacht zo snel een paard te vinden (en te kopen), er was een klein probleem... We gingen in de Kerstvakantie naar Groningen, je laat een paard toch niet nadat je hem een week hebt alweer twee weken alleen?!
Huub reageerde: dan zet je hem zo lang maar even bij ons, deze kans moet je niet laten gaan! Er zijn nog een aantal kopers en hij zal binnen één week echt al weg zijn.
Dus op 14 december kwam hij aan bij Huub.

We hebben die dag gelijk een buitenritje gemaakt, het ging SUPER!!!

Op 4 januari Kwam hij dan bij ons in de buurt te staan! 30 minuten fietsen, goed te doen!
Er lag lekker veel sneeuw, en hij kon het gelukkig goed vinden met zijn nieuwe kudde!

Een paar maandjes later! Wat een energieke speelknol is het toch!

Het ging super met hem en we hebben van hem kunnen genieten, of het nou onder het zadel was of op de poetsplaats (waar hij zo lekker met je kan knuffelen)
In mei ging hij mee op vakantie naar Deventer, waar hij geen problemen ondervond om eens lekker te gaan slapen in een heerlijke graswei! Of te spelen met Mijn vader en zus.

Maar op de stal waar we toen stonden ging ik nooit naar buiten en er waren weinig leeftijdsgenoten, dus zijn we van de zomer verhuist! Te voet. Want het was een half uurtje wandelen, daar heb je geen trailer voor nodig!
Een paar weekjes later was hij klaar voor de fotoshoot!

Ondertussen is rijden op neckrope geen enkel probleem!

We rijden altijd bitloos en hij doet het perfect!
Ik moest voor school een project maken en Buck was het mooie model voor de zadeltassen die ik heb gemaakt!

Zoals jullie kunnen zien is het een toverbal! Elk seizoen een andere kleur!

Ook hebben we twee cursussen op de Two Lazy Seven Ranch gevolgd, hij vond het spannend, maar deed goed mee! Alleen het "vliegengordijn" was erg spannend. ,,Er naast staan? Geen probleem! Maar er onderdoor?! Ik ben toch niet gek!"
Springen is niet zijn ding...

(En dit was al heel moeilijk!)
Buck is een enorme goedzak en een echte knuffelbeer, ik zou hem voor geen goud willen missen!
Bedankt voor het lezen en een dikke lebber van Buck!
Dankjewel! Zo af en toe zou je denken dat hij nog hengst is!
plezier straalt er ook vanaf! Geniet er nog lekker van..