ZZL Kür met Winston

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

ZZL Kür met Winston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:22

Hoi allemaal :z

Zal ons als eerste even voorstellen aangezien ik meer mee lees als dat ik
iets op bokt neer zet.

Winston 1.80 m
Cool Cracker S x Donau
12 jarige ruin 27 -2 is die jarig /3

Afbeelding

In 2 jaar tijd dat we wedstrijden rijden heb ik erg mooi dingen met hem mee gemaakt
en zijn we eigenlijk altijd met winst terug gekomen en vele eerste prijzen.
Hoogte punt was toch wel in mei 2015 dat we mee mochten rijden met het CHIO en dat we 2e werden in het Z2.

Helaas voordat we überhaupt aan wedstrijden konden beginnen had ik 3 jaar even met hem getobd.
Is niet het makkelijkste paard om te rijden en gebruiksaanwijzing was in het Chinees geleverd.
Gelukkig wou me vroegere instructrice ons les gaan geven ( hiervoor altijd met mijn Tinker bij gelest) en ging het eigenlijk alleen maar berg opwaarts waar ik erg blij mee ben en was !

Afgelopen weekend 10-1. stonden de kringkampioenschappen op de planning met een super sterk deelnemers veld zijn we 1e reserve geworden en een mooie % in de kür gereden (voor de 1e keer)

Hier de kür
Tips/ trics of wat jullie zien is welkom maar hou het netjes en met een aardige ondertoon :j

https://youtu.be/vtQ9evliPj0

weet niet hoe je het filmpje er direct op krijg ?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:32

Ga nu even kijken :P
Edit: Netjes, mooi paard zeg :D
Laatst bijgewerkt door Eloya op 14-01-16 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:33

Film bekeken en ziet er niet verkeerd uit, één puntje, ik zou de neus er iets verder uit willen zien. Galopwissels zijn zo rustig en stil, je moet gewoon goed kijken om ze te zien, mooi.

terpentijn

Re: ZZL Kür met Winston

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:48

Niet verkeerd! Hou die paardenneus net wat meer voor de loodlijn en zorg dat je zelf (want dat gebeurt af en toe) niet achter je eigen loodlijn komt te "hangen". paard ziet er goed uit, je hebt een mooie kalme zit, af en toe hier en daar wat correctief gefruts met je handen, maar over het algemeen een rustig beeld met mooi rustige benen.
Lijkt een mooi op elkaar ingespeelde combinatie, waar nog wel meer in zit dan in dit filmpje getoond, denk ik zomaar!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:56

@eloya dankjewel!

@bigone van ze neus ben ik me bewust echter vind ik dit of wel lastig om het goed voor me kaar te krijgen hij js ook deels tuigen dus het scheelt soms maar een mm of hij zet ze onderhand er dan op en vergeet ze hele rug. Voor het mooie zou die ze wissels nog wel wat groter mogen springen

Als er iemand hier tips voor heeft hoor ik dat ook graag.

@terpentijn Wauw wat een compliment super bedankt! Leuk dat je vind dat ik netjes zit haha heb er zoveel moeite mee!

Ben wel benieuwd wat jullie denken hoeveel % ik heb gereden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:25

Jeutje, die wissels van contra naar contra, lijkt me vreselijk moeilijk! Ik vind het knap gereden. In de uitgestrekte galop wat meer meezitten ipv achter de beweging, maar een kniesoor...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 01:32

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 01:37

Op zich niet verkeerd, maar zou hem graag meer met de schoft omhoog en de neus eruit willen zien. Hij knikt nu teveel in, in de 3 halswervel. Hij moet in alles wat vlugger in het achterbeen er wat meer inklimmen. Ennuh........niet je keertwendingen met je binnenteugel insturen, FOEI :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 02:04

Wat ik heel knap vind is hoe het meeste wel vanzelf lijkt te gaan! Zelfs in een uitgestrekte galop lijkt het bijna alsof hij 'stapt' niet dat hij geen actie toont, maar de rust er in. Hij lijkt me wel vrij moeilijk uit te zitten. Ik heb qua tips echt niks aan te merken dat is niet aan mij besteed :+ maar ik wilde ook even zeggen dat ik het een mooie combi vind!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 09:50

@r12312 kan best kloppen maar het was dat of de kw was veelste groot of liet ze spilbeen staan.

@castamickey erg lief! Hij zit idd niet echt gemakkelijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:14

Ziet er rustig en fijn gereden uit. De muziek past ook goed :)
Wel heb ik het idee dat hij in de bovenlijn erg vast houd en van achter veel meer moet ondertreden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:08

HAW -> RIJ-ITP

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:20

Leuk type paard, mooi stevig en krachtig.
Het valt me op dat hij voortdurend zijn staart opgetild en naar links houdt. Ben je je daar bewust van?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 19:43

@ansie klopt staat hier een paar berichtjes hierboven ook beschreven.

Hij is gewoon recht maar denk het dat een tuiger kwaaltje is. dat krijg je er niet uit zag dat meerdere paarden en doen ook van de wat meer bekendere nl. Het hoef namelijk niet altijd wat te betekenen

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:54

Oh ik heb hierboven niks gelezen over de staart. Alleen iets over het strak houden van de bovenlijn. Het zou met elkaar te maken kunnen hebben, met name als het gebied bij de lendenen/si wat strak is. Maar dat weet/voel je vast zelf het best. Het is idd niet dat hij specifiek linksom of rechtsom een andere bewegingsafloop heeft.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 20:58

@ansie

Inderdaad kan het ook nergens terug vinden dacht toch echt dat ik het had verteld haha.
2 dagen ervoor was die nog gemasseerd en voelde echt heerlijk los en ontspannen aan. Weet wel dat die zelf heel veel spanning op bouw. Of het daarmee te maken heeft geen idee?
Weet je zelf specifieke oefeningen om hem daar losser te maken / sterkter etc ?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:03

mooie combinatie! ziet er rustig en gemakkelijk uit (maar dat is het helemaal niet! )

als je tips hebt om de wissels zo rustig aan te leren hoor ik het graag :)

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:50

Priscilla_90 schreef:
@ansie

Inderdaad kan het ook nergens terug vinden dacht toch echt dat ik het had verteld haha.
2 dagen ervoor was die nog gemasseerd en voelde echt heerlijk los en ontspannen aan. Weet wel dat die zelf heel veel spanning op bouw. Of het daarmee te maken heeft geen idee?
Weet je zelf specifieke oefeningen om hem daar losser te maken / sterkter etc ?

Het is denk ik goed om te weten of het een gewoonte is om de staart naar links te dragen maar dat hij in de buiging naar rechts de staart wel mee kan nemen naar rechts (in ontspanning). Het kan bijv best zijn voorkeurskant zijn, maar kan hij in de buiging naar rechts wel de staart meenemen naar rechts? En hoe is dat in vrijheid, aan de longe (zonder of met bijzet) en met rijden?

Er zijn wel grepen/technieken om dat gebied los te maken/houden en er zijn ook oefeningen voor het gedeelte bij de staartaanzet.
Het stuk bij de lendenen zou een osteopaat zo moeten kunnen beoordelen. Wat je zelf kan doen (lastig uit te leggen via internet) is aan de zijkant ter hoogte van het bekken gaan staan en met je vingertoppen net over het punt (bot) van het bekken te glijden richting de lendenen, op het moment dat je over het bot heen bent richting de lendenen oefen je wat druk uit met je vingertoppen. Als het goed is moet je dan de rugspier (als je links staat de linker rugspier) bij de lendenen zien opkomen. Hoe strakker het staat hoe minder goed het op kan bollen. Ik hoop dat ik het begrijpelijk uit leg..

Verder kan je aansluiting vinden bij zoiets als TTOUCH. Kijk op 39 minuten wat deze hip gekleden dame :D met de staart doet.

Misschien het proberen waard!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:31

Wat ziet dat er relaxt uit zeg! Volgens mij is het behoorlijk werken om op hem door te zitten?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 11:13

@ansie dankjewel voor de informatie

@tumtummie het is zeker werken om erop door te kunnen zitten zie je het er ook vanaf?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:39

het ziet er echt heel netjes en super ontspannen uit! je ziet duidelijk dat je paard echt hard voor je wil werken en het ook leuk vind :) vind vooral het galop gedeelte erg mooi, de uitgestrekte draf laat hij ook prachtig zien maar ik heb het idee dat je er daarbij niet helemaal lekker op zit?
mooi hoor!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 11:49

@Laura01234
Hij vind het zeker fantastisch om voor je te werken. Hij zal er zelfs dood bij neer vallen om het zo te zeggen.
Hij zit niet gemakkelijk door , en dan de uitgestrekte draf ook zeker niet haha oefening baart kunst !