na een lange tijd weer .... Sambucco

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lotus

na een lange tijd weer .... Sambucco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 16:43

Hallo allemaal *\o/* ,

Ik heb heel erg lang niks geplaatst, en dacht vandaag ga ik maar weer eens een topic maken ( ik hoop dat het lukt met de foto's ).

Sinds de vorige keer is er heel veel veranderd. Momenteel heb ik een kleine man erbij ( hengstveulen ), en breng ik Sambucco nu 1 jaar uit op wedstrijden ( nu z1, en hoop in februari de overstap naar het z2 te maken ). Ook ben ik geswitcht van trainer, en ben ik opgenomen in het Regionale Belofte team van Zeeland.

Om te beginnen een filmpje van mijn kleine topper:

https://www.youtube.com/watch?v=pfhJNYXdvz0

*\o/*

--------------------------------------------------------------

En dan nu verder met Sambucco,
het zijn wel fotos van vorig jaar, helaas heb ik momenteel geen nieuwe foto. als ik ze wel heb zal ik ze zeker plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo, dit was het weer ,

Nogmaals bij nieuwe foto's zal ik ze plaatsen.

*knip*

groetjes rachelle
Laatst bijgewerkt door Angela op 13-01-16 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stem op mij vragen zijn niet toegestaan.

Bernadth99

Re: na een lange tijd weer .... Sambucco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:57

Mooie foto's, succes in de Z2!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:10

Mooie paarden , vanaf een foto niet zo goed te beoordelen maar hij mag wel net iets meer met het neusje er uit, succes.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:42

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik meerdere berichten verwijderd. Gelieve klachten over berichten te melden per PB of per tem aan een moderator, en niet hier in het topic te bespreken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:43

ITP -> RIJ-ITP

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:30

Leuk dier! Zoals bigone al zegt, zou ik het neusje er wat meer uitrijden.

Leuk veulen ook :D

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:42

Succes zeg ! :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:39

Wat een gaaf dier! :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:50

<3 laatste foto vind ik persoonlijk erg gaaf!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:53

Wat een aansprekend paard!! Wat gaaf die foto's van de appuyementen.

_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:09

Yenni schreef:

Ja die vind ik ook leuk met dat beentje. Moet alleen eens op cursus 'Normaal kijken' haha

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:23

_lotus schreef:
Yenni schreef:

Ja die vind ik ook leuk met dat beentje. Moet alleen eens op cursus 'Normaal kijken' haha

Ik sta ook altijd stom op foto's! Altijd met mijn mond open!

AmarithS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:56

Wat een ontzettend gaaf paard!!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:59

Foto 4 vind ik erg gaaf! Verders ga ik mee met het neusje er meer uitrijden. Succes samen en in het z2!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:18

_lotus schreef:
Yenni schreef:

En toch is dat een slechte foto..
Paard is er achter totaal niet bij en haalt met zijn voorbeen uit, niet in balans dus.

het valt me vrijwel alle foto's op dat hij achter niet goed meekomt en voor te kort in de hals is.
Zou heel goed werken aan de gedragenheid vanuit het paard zelf, niet vanuit je hand.

Het is wel een mooi dier :j

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:46

Wat een aansprekend dier!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:55

Ik las dat je Z2 gaat starten, dat dit paard mede is opgeleid door je instructrice en dat je geselecteerd bent voor een talententeam. Dan moet ik eerlijk bekennen dat ik het beeld erg vind tegenvallen.

Het voorbeen lijkt spectaculair maar je paard is totaal niet gesloten. Je zult 'm veel actiever op het achterbeen moeten rijden. Op deze foto's is hij aan het douwen, een dressuurpaard moet dragen, zeker in de klasse Z2. Daarna kun je de hals uitschuiven, die is echt te kort.

Je paard heeft wel zijn kleur enorm mee, en je zit er netjes op [let wel op je handen]

_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:02

Ik heb geen idee hoe ik jullie moet taggen abacab en kelly taco.

Ik ben het er zeker mee eens dat hij daar wat te kort is in de hals, moet je wel zeggen dat deze foto's een half jaar oud zijn, en ik daar nog m1 reed (en dus geen z2, want zoals ik zei ga ik die overstap in februari maken).
Over de rest ben ik het niet helemaal eens, ik gymnastiseer hem ALTIJD minimaal 30 minuten voordat ik hem oppak of uberhaupt aan schakelen ga beginnen, hierdoor is hij juist heel los door ze lichaam, en licht van voor!

Ik kan het misschien in een wat recenter filmpje laten zien ( dat was in december ) . dit is voornamelijk een stukje schakelen, en als eerst zie je een stukje losrijden.
hoop dat jullie mening nu anders is :)

filmpje:

https://youtu.be/OfgjWwL7Hac

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:07

Op dat filmpje is ie RA kreupel :x

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:09

Rindin schreef:

mij viel RA ook erg op ja

_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:12

Rindin schreef:

heeft die minder kracht ja, omdat die voordat ik hem reed daar nooit in getraind is( begin was het nog erger ). Vandaar dat ik heb nu elke dag zo gymnastiseer dat hij het wel leert correct te gebruiken!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:16

Ik zou, als ik zijn ruiter/eigenaar was, willen weten wat de reden is van minder kracht in dat been. Dat is namelijk niet normaal. En trouwens, hoe meet je dat? Hoe weet je zeker dat het geen pijn is wat de reden van een minder functionerend achterbeen is?

_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:20

Rindin schreef:
Ik zou, als ik zijn ruiter/eigenaar was, willen weten wat de reden is van minder kracht in dat been. Dat is namelijk niet normaal. En trouwens, hoe meet je dat? Hoe weet je zeker dat het geen pijn is wat de reden van een minder functionerend achterbeen is?

omdat ( toen ik dit niet wist ) hij totaal door de scanner is gehaald, en er helemaal niks te zien was op fotos en scan! Toen ben ik gewisseld van trainer, en hij vertelde me meteen bij het losstappen dat hij kracht mist in dat achterbeen. en dat werd bevestigd door de vorige amazone, die dat dus niet opgelost heeft

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:22

_lotus schreef:
Rindin schreef:

omdat ( toen ik dit niet wist ) hij totaal door de scanner is gehaald, en er helemaal niks te zien was op fotos en scan! Toen ben ik gewisseld van trainer, en hij vertelde me meteen bij het losstappen dat hij kracht mist in dat achterbeen. en dat werd bevestigd door de vorige amazone, die dat dus niet opgelost heeft

Trainer en vorige amazone zijn natuurlijk niet opgeleid om kreupelheden te herkennen, dus daar zou ik niet vanuit gaan.

Door wat voor scan is hij geweest?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:22

Foto's zien er mooi uit! Prachtig paard heb je!
Filmpjes vind ik persoonlijk erg tegen vallen, ik ben het eens met de bovenstaande bokkers. In mijn visie loopt hij inderdaad niet rad.
Zodra je hem verzameld loopt hij beter maar daar valt mij op dat er toch veel met zijn zwart gezwiept wordt. Iets wat misschien onbelangrijk lijkt, mij valt het toch wel op als ze het doen. Meestal is dat toch een teken van stress, of pijn, ongemak misschien. Vind persoonlijk een paard die ontspannen en correct kan lopen zonder staartgezwiep fijner om te zien :o

Misschien een keertje naar een chiropracter of osteopaat? Misschien dat er een blokkade zit waar hij wat last van heeft? :)

Ik denk dat je zeker goed op weg bent, en ook super leuk dat je Z2 gaat starten!!
Maar persoonlijk zou ik nog meer gaan trainen op kracht vanuit de achterhand en ontspanner en ruimer laten lopen :)

Heel veel succes met dit knappe paard! Mooie combi :j