Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kimbers schreef:Nouja, ik snap je ouders wel. Een pony is een duur grapje en als je merkt dat je kind liever andere dingen doet zou ik ook gaan overwegen om te verkopen.
Een verzorgster erbij zou voor mij als ouder geen optie zijn. De pony is aangeschaft voor de dochter, niet voor een ander.
Imo is het graag of niet. Besteed de tijd aan je pony die de pony verdient en anders moet je denken ik niet piepen als hij verkocht wordt.
Kimbers schreef:Een verzorgster erbij zou voor mij als ouder geen optie zijn. De pony is aangeschaft voor de dochter, niet voor een ander.
KellyR schreef:Ken zat mensen die niet 7 dagen in de week naar hun paard gaan hoor, dus maak je niet druk.
Is het misschien een idee om een kleine bijdrage aan de bijrijdster te vragen? Misschien vind je vader het dan makkelijker te accepteren? En de bijrijdster hoeft natuurlijk niet 5x in de week te komen maar als zij bijvoorbeeld 2x komt, jij 4x en dan heeft hij 1 dagje vrij. Maar dit kan je natuurlijk helemaal zelf invullen.
dnieSz schreef:Tijden veranderen nu eenmaal als je ouder word, toen ik jong was hing ik ook de heledag bij mijn pony en toen ik in de puberteit zat was dit ook minder. Daar waren mijn ouders ook niet blij mee, dat snap ik ook wel het is gewoon een erge dure hobby en ze willen dat je daar gebruik van maakt, dus ik snap wel wat ze zeggen, ze zijn denk ik gewoon bang dat het helemaal verwaterd.
8nnemiek schreef:Ik snap best dat het voor je ouders veel geld is om een pony op volpension te houden terwijl je er zelf niet meer met heel veel plezier heen gaat. En eerlijk gezegd vind ik 5 uurtjes op wei (en dus 19 uur in een kleine stal) niet fijn voor een paard. Zelfs al zou je elke avond rijden, staat het beestje nog 18 uur per dag op stal.
Persoonlijk zou ik dus zoeken naar een stal waar je paard echt de hele dag of zelfs 24/7 naar buiten kan. Dat scheelt je ouders een hoop geld, en omdat hij dan de hele dag tussen soortgenootjes staat hoef jij niet dagelijks te rijden/verzorgen en krijg je er ook weer meer zin in waarschijnlijk.
Wat doe je nu als je er naartoe gaat? Elke dag hetzelfde rondje in de binnenbak? Dan zou ik nl ook met tegenzin gaan. Er zijn ook veel andere leuke dingen om te doen. Grondwerk, vrijheidsdressuur, schriktraining..