Ervaring Les Chevaux instructieweek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe was jouw ervaring op Les Chevaux?

Dramatisch
1 (6%)
Slecht
3 (20%)
Normaal
4 (26%)
Goed
2 (13%)
Boven verwachting
5 (33%)

Totaal aantal stemmen: 15

KirstenHorse

Ervaring Les Chevaux instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:16

Ook ik ben weer druk op zoek naar een plek waar ik een leerzame instructieweek kan volgen! :)

Op het moment neig ik heel erg naar Les Chevaux, beschrijving klinkt leuk en met wat emailcontact ben ik zo goed als overtuigd. Het enige minpunt vind ik dat het vanaf 12 jaar is en ik ben dan 18. Aan de andere kant zijn het in principe mensen met eigen paarden, dus rijden kunnen ze wel. Daarnaast kan ik over het algemeen prima omgaan met kinderen vanaf 14/15.

Heeft iemand al eens eerder de instructieweek gedaan? Ik wil de cross gaan doen, maar als je ponykamp hebt gedaan of de dressuurweek hoor ik het ook graag. Hoe de sfeer is en hoe de paarden zijn :)

Yvankaxx

Re: Ervaring Les Chevaux instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:45

Eerlijk? Als je echt veel wilt leren dan kun je beter een ander instructiekamp kiezen. De paarden daar waren niet echte toppers ofzo.. je kunt eens kijken naar de paard- en ruiter instructieweek in Drachten. Daar is het volgens mij een stuk professioneler!

Ik heb er een gewoon kamp gedaan aantal jaar terug.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:14

De instructie weken zijn niet echt te vergelijken met de gewone ponykampen.
Er zijn slechts beperkt manege paarden geschikt voor deze kampen vandaar dat het eigenlijk de bedoeling is dat iedereen zijn eigen paard mee neemt.

De leeftijd is nogal verschillend. Er zijn kleine rijgroepjes en het streven is om die op leeftijd in te delen.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:49

Ik zat ook net te kijken naar de cross instrutieweek bij Les Chevaux, ik ben vorig jaar naar de eventing week bij de knhs geweest, maar de week dat die nu is kan ik waarschijnlijk niet. Ik zoek nu dus naar wat vergelijkbaars want ik vond dat wel heel leuk en ik wil iets met cross, maar dat is lastig te vinden. Ik ben dan ook bijna 18 en heb eigenlijk geen zin in allemaal spelletjes en kleine kinderen.

Les Chevaux lijkt me dus wel interessant maar ik kan er niet zoveel informatie over vinden. Ik zou bijvoorbeeld graag weten of er goede les gegeven wordt en op welk niveau, en wat je allemaal doet in zo'n week..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:59

Wat wil je allemaal weten ? :D

Je krijgt les van een KNHS jurylid, welke zelf tot op ZZL niveau uitkomt in de sport.
De lessen worden gegeven in kleine groepjes welke worden ingedeeld op niveau.

Hoe het programma er precies uit ziet is lastig te zeggen, als het heel hard regent kunnen we niet naar het cross terrein maar krijg je een (spring)les in de binnenbak..
In de avond kun je bijvoorbeeld mee doen aan de spooktocht, of als je het leuk vindt zelf spook spelen..

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:45

Zijn er verschillende instructeurs voor dressuur, springen en cross?
Als het weer goed is, hoe vaak ga je dan crossen enzo, is het echt op eventingwedstrijden gericht?
Zijn er ook foto's van het crossterein en op welk niveau worden de cross en springlessen gegeven?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:47

@Ponycrosser, deze punten kwamen naar voren uit mijn mailcontact met Les Chevaux:

- We trainen elke dag 2 keer. Tijdens deze week laten we het programma ook afhangen van jullie individuele doelen en wensen.

- De instructieweken zijn echt specials en worden niet groter als 15/20 personen, vorig jaar had de instructieweek 7 deelnemers.

- Je moet 12 jaar zijn om deel te nemen. En omdat dit geen kamp is voor beginners zijn de deelnemers vaak doelgericht bezig en hoeven dus niet vermaakt te worden door elkaar.

- De paarden zijn fijne dieren, in ons bedrijf komen ze elke dag los en lopen ze in onze lessen maar 1 tot 2 uur per dag verdeeld over 4 dagen. Het zijn dus geen rondjes lopers. De paarden zijn veelzijdig en vinden het werk leuk.

- De hoogte van het springen bekijken we ten opzichte van jou rijden aan, we proberen in de week realistische doelen te stellen en die behalen. Het niveau van de les passen we aan op jou ervaring, de groepjes zijn dus niet groot om kwaliteit te waarborgen.

Klinkt mij als muziek in de oren!

@Peerke, Van zo een trainer kan ik een heleboel leren dan!

@Ponycrosser, misschien kunnen we overleggen of we samen gaan of niet? Dan hebben we in elk geval iemand van onze eigen leeftijd en kennen we elkaar al een beetje :)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:08

Dat klinkt goed ja! Ik ga nog even verder kijken, maar ik hou deze zeker in mijn achterhoofd! Als ik hierheen ga lijkt het me inderdaad leuk om samen te gaan!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:22

Er zijn verschillende weken voor de cross en dressuur instructieweek.
Maar tijdens de cross krijg je ook een gewone dressuurles en tijdens de dressuurweek kunnen we ook een keer naar het cross terrein gaan :j

Hoe vaak je gaat crossen is afhankelijk van wat de groep wil, wat de doelen zijn..
Maar je gaat meerdere keren deze week naar het cross terrein!

Ik heb helaas niet zo heel veel goede foto's van ons cross terrein.. maar kwam deze tegen :
Afbeelding

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:35

Dat klinkt goed!

Is er ook echt springen op L/M niveau en crossen op L niveau (paarden)? Wat voor hindernissen staan daar zoal en hoe hoog?

Sorry, voor de vele vragen, ik hoop echt iets te vinden waar ik gewoon op dat wedstrijdniveau kan trainen. Ik start nu L springen en hoop dit jaar de punten voor het M te halen en ook L eventing te starten. Dan is het in zo'n week leuk om echt je cross vaardigheden wat bij te spijkeren want crosslessen zijn er niet zo veel..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:42

Ja, ruiters die de ervaring hebben om verantwoord sprongen te maken op dit niveau krijgen ook zeker trainingen op dat niveau.
We kunnen onze hindernissen zo hoog bouwen als jullie willen en aandurven :j

De cross hindernissen zijn vaste hindernissen, hoe hoog ze precies ze zijn durf ik niet te zeggen..

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:45

Dat is fijn!

Dan zal ik daar denk ik nog even over mailen, misschien kunnen ze dan ook een foto van het crossterein meesturen.

Werk jij daar of ben je begeleiding?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:52

De eigenaren van Les Chevaux zijn goede kennissen van me, en ben ook regelmatig aan het helpen :D
Op de facebook pagina kun je nog wat foto's vinden van eerder gegeven crosslessen, misschien dat je daar een idee kunt krijgen van het cross terrein.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:43

Oh vandaar, dat is wel een goed idee!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:28

Mocht je nog meer ervaringen zoeken of gezellig willen kletsen met meer mensen die dit jaar naar Les Chevaux komen.. we hebben sinds vanavond weer een 2016 topic :D
[BRT] Les chevaux 2016, wie nog meer?