Nichtje vragen over F1 proef

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lovas

Nichtje vragen over F1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 22:20

Mijn nichtje (10) stelde mij vragen over de F1 proef van de FNRS op haar manege die ze binnenkort wilt gaan rijden. Ik wist er geen antwoord op dus ik stel hier de vragen en geef het dan door aan haar.
Der eerste vraag was: hoeveel mensen staan der aan de bakrand te kijken? Want ze is nogal zenuwachtig. Ze is bang dat heel veel mensen kijken en der vinden falen, faalangst dus.
En ze vroeg zich ook af of het gewoon in de bak op een normale les dag word gehouden of op een wedstrijd dag dat heel veel mensen wedstrijd rijden?
Ik hoop dat jullie de antwoorden weten, en ik haar gerust kan stellen. Want zelf weet ik er niet zo veel over. Alvast bedankt!

Iloveiswan

Re: Nichtje vragen over F1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:24

Op geen een van deze vragen kan iemand hier antwoord op geven. Behalve als je de naam van de manege noemt en iemand toevallig daar ook rijd en er ervaring mee heeft.

Je hebt namelijk ook bakken waar je niet in kan kijken maar ook bakken waar de kantine aan vast zit. Dat is dus allemaal afhankelijk van de manege. ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:24

Dat verschilt per manege. Kun je het beste op betreffende manege vragen.

Ik heb F proeven gereden waarbij heel de kantine stampvol zat. Vooral als ik de jonge paarden in lage klasse reed. Dan zaten er een heleboel ouders van kinderen die ook in die klasse reden.

Op de manege waar ik de proeven deed was dit altijd op een zaterdag en deden vrijwel alleen leskinderen mee of pensionklanten. Een heel enkele keer iemand van buitenaf die wel les volgde op de manege

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:25

Inderdaad geen antwoord op te geven als je de manege niet kent helaas.. Bij kleinere maneges is mijn ervaring wel dat het niet al te druk is, en er ook geen lessen worden gehouden.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:28

Dat ligt allemaal aan de manege.
Toen ik nog F proefjes reed, zat de kantine echt bomvol. En was het ook op het terrein best druk.
Het beste is om het bij de betreffende manege te vragen. Dan heb je snel duidelijkheid voor je nichtje :-)

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:34

Bij ons zit de kantine aan de bak vast, zit er naast de bak een tribune, kun je vanuit het gangpad van de stallen in de bak kijken en ook nog aan de korte zijde tegenover de kantine.
De proefjes worden op zondag overdag gereden.
Al met al is het behoorlijk druk op proefjesdag met veel publiek.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:41

Beide zijn heel erg manege afhankelijk. De eerste is denk ik ook afhankelijk van hoe "open" de rijbaan is.

Welke manege rijdt ze? Misschien dat ik de accommodatie ken ;)

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 22:51

ynskek schreef:
Beide zijn heel erg manege afhankelijk. De eerste is denk ik ook afhankelijk van hoe "open" de rijbaan is.

Welke manege rijdt ze? Misschien dat ik de accommodatie ken ;)

Ze rijd of wilt gaan rijden op manege/stal (weet niet precies) Hoogwoud in noord Holland. Of ze er al rijd weet ik niet, wel dat ze daar wilt wedstrijd rijden. Dus zou heel fijn zijn als iemand ervaring heeft met die manege :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:11

Heb je een PB gestuurd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:22

Ivm fnrs: Wd-v ---> MA

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:59

Over het algemeen wordt er een speciale dag (of avond) voor ingepland wanneer er geen lessen zijn ivm het aantal paarden die de manege zowel voor de lessen als voor de wedstrijden in zet.
Het aantal mensen dat aan de kant staat te kijken hangt ook erg af van de manege. Zelf heb ik bij 1 manege gehad dat er niemand aan de kant mocht staan tijdens de proef voor de rust in de bak (erg prettig overigens want dan is het alleen jij je pony en degene die voorleest) maar op een andere manege heb ik weer mee gemaakt dat er 3 mensen aan de bak rand mochten staan en de rest in de kantine.
Als ik haar was zou ik dus even langs de manege gaan en het vragen