Frontriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oliviaolijf

Frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 13:13

Hoi, ik heb een vraagje maar wist niet precies waar het moest en ik ben nog jong dus ik zet het hier XD
Maar ok naar de vraag:
Je weet dus wel zo fleece dekentjes van da Action enzo, als je deze verft met water/textielverf zijn paarden daar dan allergisch voor als je het als frontriem hoes gebruikt?
En ik heb nog een vraagje:
Als je wol stevig vlecht kan je dit dan als frontriem gebruiken? Want ja je ziet toch ook van die gewone diamanten fronriemen zonder iets onder van leer ofzo.

Alvast bedankt :)

ragus_tommy

Re: Frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:01

Ik denk dat als je het stevig vlecht dat het dan wel kan, maar dan heb je wel een heel dun touwtje. Ik heb zelf ook een paar keer frontriemen gemaakt van nepleer (gewoon te koop bij de xenos) en daar heb ik dingetjes aan vast gemaakt. Het zag er niet zo mooi uit als een 'echte' frontriem, maar je kan wel goedkoop heel veel frontriemen hebben :). Je moet er wel op letten dat de lus van de frontriem groot genoeg is (het kopstuk + neusriemdingetje moeten er natuurlijk wel in passen). Je lus moet ook heel stevig zijn :)

oliviaolijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:53

ragus_tommy schreef:
Ik denk dat als je het stevig vlecht dat het dan wel kan, maar dan heb je wel een heel dun touwtje. Ik heb zelf ook een paar keer frontriemen gemaakt van nepleer (gewoon te koop bij de xenos) en daar heb ik dingetjes aan vast gemaakt. Het zag er niet zo mooi uit als een 'echte' frontriem, maar je kan wel goedkoop heel veel frontriemen hebben :). Je moet er wel op letten dat de lus van de frontriem groot genoeg is (het kopstuk + neusriemdingetje moeten er natuurlijk wel in passen). Je lus moet ook heel stevig zijn :)

Oke bedankt ik heb ook nog genoeg tijd voor extra spullen. Want heb toch nog geen hoofdstel.

Hypericum

Re: Frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:00

Wol moet kunnen :j

Met het verven van textiel zou ik toch wat voorzichtig zijn, niet zozeer vanwege allergiën (al kan dat zeker).
Maar ook met het risico op uitlopen van de verf, dat de verf toch niet zo lekker watervast blijkt te zijn. Lijkt me niet fijn voor de huid en het moet ook niet in de ogen kunnen komen.

Van fleece iets om je frontriem wil doen, kan dat prima. Zijn tegenwoordig zoveel kleurtjes en printjes te krijgen, zit vast wel iets voor je tussen.