Een paar maand terug kwam er op Facebook een winactie voorbij, waarmee je een les van Frank Buitenhuis kon winnen. Die liet ik niet achter zonder te delen en te reageren, and guess what? Gewonnen!
In December had ik geen tijd om naar Holten te gaan, dus nog even gewacht met de les. Van de week Frank gebeld en de les afgesproken. Zo gezegd zo gedaan, en ik heb een hele fijne leerzame les gehad
zeker voor herhaling vatbaar!De laatste tijd gaan oefenparcoursen erg goed met Donnie, en zo ook vandaag het gelaten bij éen weigering; wat ook nog mijn eigen fout was

( Voor de mensen die Donn en mij niet eerder gezien hebben, onderaan mijn profiel staan alle oude topics, ook die waar we nog als een raker zonder rem het parcours door racen
)Mijn eigen commentaar:
- Kijken! Zoals je ook hoort in het filmpje

- Meer wachten, soms ben ik nog wat te pusherig.
- Kort houden van voor, ik laat hem te lang worden, wat natuurlijk te maken heeft met het voorstaande punt.
- Tempo gaat steeds beter, maar blijft een puntje.
- Korte bochten vind ik, en het paard erg lastig. Wat goed te zien is bij het gele lijntje en de dubbel.
- Afstanden. Heeft te maken met alle punten bij elkaar!
- In de goede galop landen. Vaak ben ik zo druk ben de sprong, afstand, tempo, dat ik simpelweg vergeet aan te geven waar ik heen wil
Genoeg gepraat, het filmpje:
Wat ik erg leuk om te zien vind is dat als ik Donn korter hou, dat de afstanden goed zijn. Laat ik hem te lang, noodsprong of te dicht.
Hij komt ook aardig vaak net te dicht op de sprongen, maar dat vind ik op dit niveau nog niet zo erg. Dat heb ik liever dan die standaard noodsprongen die we eerder altijd hadden.
Als laatst kun je goed zien in het filmpje dat de twijfel nog hoog zit bij het paard. Van elke sprong heb ik de eerste keer dat ik erover ging erbij gezet, en vooral bij de gele dubbel zie je de twijfel voor de oxer.
Commentaar/advies is áltijd welkom. Wel graag opbouwend, paard en ik doen allebei ontzettend hard ons best!
Lisa

bedankt voor je reactie
dankje