Ons eerste topic van 'baby' tot 'dame'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IrisKris

Ons eerste topic van 'baby' tot 'dame'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 00:43

Hallo!

Leuk dat jullie een kijkje nemen..
Een topic heb ik nog nooit gemaakt dus ik vond het wel eens tijd om er is 1 te maken.

Mijn vorige paardje heb ik in 2013 verloren aan een heftige koliek aanval. Ik dacht dat er geen paardje meer zou komen maar doordat ik naar stal was blijven gaan en de zorg van een 'bejaarde' fjord had/heb bleef ik onder de paarden. Haar lege stal was zeker geen leuk zicht maar mijn vader(stalling is bij mijn ouders thuis) wilde de stal nog niet verhuren. Ik keek stiekem natuurlijk wel is op internet naar wat er aan paarden of ponies te koop stond en mijn oog viel op een hele 'slechte' advertentie. Krom geschreven verhaal met een ontzettend lelijke verkoop foto. Het mailen ernaar bleef uit, was er niet aan toe. Vervolgens op mijn verjaardag(Augustus 2013) had mijn vader, op proef, een pony geregeld die overigens erg leuk was! Ontzettend lief van hem en oke ik vond het wel weer leuk om aan de slag te gaan.
Dat paardje werd hem niet doordat de eigenaar hem toch niet wilde verkopen.. wat een domper voor mijn vader vond hij maar het heeft mij wel geholpen!
De krom geschreven advertentie met die slechte verkoopfoto kwam weer terug op internet en ik dacht ik ga mailen. We konden dezelfde week kijken.. En 2 dagen later hebben we haar opgehaald :o

Ja een helemaal 'groen' 2 jarige kruising Welsh x fries met een rugzakje.
Genoemd Angel bij aankoop en op papier Pure maar ze is omgetoverd tot Brownie!

Afbeelding

Op de foto is ze er al even, we zijn achteruit de wei ingereden en hebben haar de wei in laten rennen. Heb in de wei haar aangehaald en op den duur gepoetst. En dit was de eerste keer in de bak.

Afbeelding

Het halster aan en uit doen was al een hele opgave want ze heeft al in haar korte leven veel ellende meegemaakt. oa dat ze met 3 man in haar stal is 'gejaagd' om haar een halster aan te doen, tsja dat is geen leuke ervaring. Toen ik haar fatsoenlijk mee kon nemen naar de bak was het tijd voor een keuring en een enting.
Het keuren ging goed maar ze blijkt een hartruisje te hebben. Nou ja dat neem ik voor lief, haar terugbrengen wilde ik niet en ik heb geen hoge eisen. Met het enten ging het mis. Ze vloog omhoog en ik had haar vast, ik kwam ongelukkig neer en kneusde mijn enkel flink.
Dat heeft ons toch goed gedaan! Ik werd thuis opgehaald en elke dag met een kruiwagen naar de wei gebracht en heb daar vele uren op een stoel doorgebracht.

Afbeelding

Vaak dit uitzicht maar heeft ons zeker goed gedaan, het krijgen van een band en vertrouwen kan dus zo simpel gaan :+

Ik zal jullie wat leeswerk besparen want ik kan blijven typen :P

We deden veel wandelen en poetsen, veel grondwerk en vele uitstapjes en zijn in Januari 2014 gaan longeren en op pad gegaan.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een auto en trailer tot mijn beschikking dus het was voor mij makkelijk om te oefenen met laden, vaak op pad met een ander paard maar op den duur ook alleen!

Afbeelding
Afbeelding

Ik vond haar nog te baby om erop te gaan dus ik ging fanatiek met longeren aan de slag.
Alles koste al wat moeite maar ze raakte helemaal in paniek als ik nog maar iets bij haar kont kwam.
Toch nog even wat informatie nagevraagd, is ze dus een keer met prikkeldraad in haar staart paniek door de wei gesjeest, dit verklaarde wel vele dingen dus ik ben hulp gaan vragen bij een bedrijf wat helpt met 'probleem' paarden. Ik wilde namelijk niks verpesten!

van 1 lijn
Afbeelding
Na enorme sprongen vooruit en een zwangerschap tussendoor :o waar ik nog tot 41 wkn zwanger fanatiek met haar door ben gegaan, een dually halster en veel lessen

naar 2 lijnen
Afbeelding

Zadel op
Afbeelding

En nog heerlijk genieten op de wei
Afbeelding
Afbeelding

Ben ik er in Juni 2015 met veel hangen en wennen er opgegaan
Afbeelding

Het heeft even geduurd met een rotperiode dat ze zich niet liet pakken tot gevaarlijke situaties aan toe, veel paniek had ben ik weer helemaal opnieuw begonnen, wel iets versneld. Het heeft me veel tijd gekost maar wat ben ik blij dat ik het zo heb gedaan!

Afbeelding
Afbeelding
http://myalbum.com/photo/NKVEbXTPFfUB/360.jpg
http://myalbum.com/photo/n47IsbLYRVD8/360.jpg

heb ik in november mijn eerste buitenritje erop gemaakt

http://myalbum.com/photo/X4BCagDmLVUS/360.jpg

Na vaak met hulp er op en eraf, stap draf en galop in de bak
Bedankt NaSan(Sandra) en Glen94(Leonie)!
Ben ik alleen gaan rijden in de bak, wel met toezicht ;) Ook heb ik op het gemak een bitje geintroduceerd en mijn eerste rijles gehad!

http://myalbum.com/photo/GbxyNxJTnh95/360.jpg
http://myalbum.com/photo/o6E4ijvjIvES/360.jpg
http://myalbum.com/photo/d8cCEHdr0TZj/360.jpg

Vandaag voor het eerst op pad met de trailer en gereden, wel samen met een ander paard!
http://myalbum.com/photo/LwOoAMZiwD5L/360.jpg

Ik ben enorm trots en wilde het gewoon even laten zien aan meerdere!
Zeker zijn tips, ervaringen en vragen welkom!!

bedankt voor het kijken!
http://myalbum.com/photo/upJTqaajGzHd/360.jpg
Laatst bijgewerkt door Lous op 09-01-16 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 15 foto's zichtbaar. Rest in link gezet.

Jaan81

Re: Ons eerste topic van 'baby' tot 'dame'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:22

Wauw Kris, wat een leuk overzicht en wat is ze gegroeid! Superleuk om zowel het fries als het welsh er in terug te zien. Hopelijk nog heel veel mooie jaren voor jullie samen

(Ik zal je topic ff linken int ZT ;) )

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:31

Mooi overzicht Kris, wat heb je een werk aan haar gehad, maar wat zijn jullie een mooi stel samen!
Gaat vast alleen nog maar beter, wordt een hele mooie een veelzijdige toekomst!

IrisKris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 15:37

Dank jullie!
hoop ook nog lang van haar te kunnen genieten!
Janneke dankjewel!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:14

Ze is zo leuk Kris :D Leuk overzicht!!
Van het voorjaar/zomer moeten we echt een keer afspreken, dat is er na Djuun dr koliek natuurlijk helemaal niet meer van gekomen. En zo te zien kan je dan gewoon ohz mee samen met ons :D

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:27

Aaah, superleuk zo'n overzicht. Ik hoop dat je nog heel veel plezier met haar gaat krijgen, jullie zijn een leuk stel!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:49

Wat een super leuke kruising zeg echt een knapperd is aan worden heel veel plezier jullie samen dat komt wel goed zo te zien

milaotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:28

Ohhh wat een leuk paardje! <3

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:32

ITP—> EJL-ITP

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:08

Super leuk om eens beeldmateriaal van jullie te zien! :D Wat een leuke kruising is ze! :D

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:40

Leuk overzicht zo kris ! Wat een leukerd is het toch ook. Nu op naar nog vele buitenritjes samen :D

IrisKris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 10:45

Dank jullie!
hihi Daisy jij was al eerder benieuwd hé naar een foto :o

Jaa ze is mooi opgeknapt, nu nog beetje spieren opbouwen :D!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:52

Ten eerste, wat een lieve vader heb jij! Met wat geduld en tijd om het verlies te verwerken, heb je weer het plezier terug!

Vindt het een hele mooie kruising, mooi hoofdje heeft ze. Ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden eruit ziet.

IrisKris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:04

Jaa een hele lieve vader!!

Echt heel groot zal ze niet meer worden maar de kruising is leuk! Ze heeft de bouw, behang en trekjes van de fries maar het vlakke, wendbare en kleine oortjes en hoefje van de welsh <3
Zal over een paar maanden nog is een foto plaatsen ;)!