Zodra ik opstapte verkrampte ik, zat ik te huilen. Besloten het zadel aan de muur te hangen.
Dit duurde 3.5 jaar. Het aanbod gekregen van een vriendin om eens te rijden bij haar en met lood in mijn schoenen opgestapt. Veel schrik, maar geen angst meer die alles overheerste. Daar wat rondgehobbeldt, rijden trok op niet veel meer. Eerst piste, dan eens een boswandeling. Wat later een berichtje van iemand, of ik haar 24 jarige merrie wou verzorgen en rijden. Uiteraard! Wat een paardje, doodbraaf, superlief. Ik had gezegd: Gho, moest er nu eens nog een paard zijn zo als haar, maar wat jonger, ik zou die kopen!
En ja hoor, 2 maand terug een berichtje van haar eigenares. Ze was bij iemand gaan scheren. Ze had een zelfgefokte ruin staan van 13 jaar. Hij stond al 3 jaar stil wegens tijdsgebrek en je zag dat hij de aandacht miste. Hij stond niet echt te koop, maar voor een supergoede thuis, wou ze het wel overwegen. Na een week nadenken en twijfelen, want het geld had ik niet liggen en ik stond al met 2 bejaarde paardjes en een pony, die zo waar nog bejaarder is. Met het vooruit dat mijn verzorgpaard bij mij kwam overwinteren, toch gebeld.
Ik mocht komen kijken! Ik had een bedrag in mijn hoofd dat ik nog wel bij elkaar kon krijgen, maar iemand die zo een paard voor het bedragje dat ik in mijn hoofd had verkocht, die was flink gek, of een echte dierenliefhebber. De pech wou dat 2 dagen na het telefoontje ik mijn oudje met artrose moest inslapen, die ik al 4 jaar op pensioen had staan. Opgestapt (wat is die groot!) en gereden, kort galopje en de eigenares ging naar binnen, ze zag wel als ik klaar was met rijden. Tijdens dat 1ne ritje heb ik gelachen van oor tot hoor. Wat voelde dat goed! Geen schrik, puur vertrouwen.
Overlegd met de eigenares en ik mocht een lesje nemen. Dat gedaan en helemaal overtuigd. Ik nam hem mee! Maar de prijs... Gelukkig ging de eigenares akkoord! Blijkbaar stond hij helemaal te glanzen en gelukkig in zijn stal als ik was geweest. Ik mocht hem hebben!
Morgen staat hij een maandje bij mij. Mijn zwarte parel. Na 4 jaar weer een eigen rijpaardje. Hij is ongeveer 1.70 (wat ik groot vind) 13 jaar, bwp en stamt af van Caprimond. Braver vind je ze niet, wat een schat! Er staat een fotoshoot gepland voor de lente, dit is allemaal telefoonkwaliteit.
Toen ik les ging nemen, een uurtje voor ik besloot dat hij de mijne werd.

Eerste dag op de weide

Zijn trouwe hoofd

Met mijn verzorgpaard

Mijn uitzicht

En de knappe man opgezadeld

Dit heb ik enkel kunnen bereiken door de kansen die mij zijn aangereikt door vriendinnen, ik kan ze hier alleen maar heel erg dankbaar voor zijn!