Ik heb een groot probleem! Ik heb namelijk alweer een schrik opgedaan waardoor ik niet meer durf te rijden. Net of alles nog niet genoeg was, ben ik door mijn lesgever uit de groep gezet hij zei : " jij past hier niet, veel te hoog gegrepen". Nog nooit heb ik zo hard moeten wenen... De reden? Het paard waar ik mee reed , reed uit de cirkel met zijn hoofd tot op de grond. Ik probeerde met al mijn macht zijn hoofd weer recht te krijgen zodanig ik benen en zweep kon geven ( moest van de lesgever). Dit gebeurde 3 keer hierna werd ik uit de groep gezet. Ik had nog 3 lessen over van de 11 maar ben niet meer terug gegaan. Dit is mijn eerste reden waarom ik niet meer rij. Het is toch bijleren dat ik wil? Ik rij niet om wedstrijden te rijden, maar als ontspanning. Het waren de laatste lessen zeker niet meer ontspannend, vol met stress om te weten welk een paard ik had... De schrik heb ik opgedaan omdat ik enorm hard was gevallen. Ja na de val weer op dat paard, maar blijven bokken en doen.. Dan heb ik 3 lessen een enorm braaf paardje gehad waarmee ik kon aantonen dat ik best goed kan rijden, zeker springen. Daarna werd ik uit de groep gezet.
Ja nu mijn vraag... Iemand die weet wat ik kan doen? Ik wil deze hobby niet opgeven !
In mijn buurt zijn niet veel maneges dus een manege vinden die mij weer de rust kan terug geven op de rug van een paard is geen optie
Hoop dat iemand kan helpen op welke manier dan ook?
groetjs
volgens mij mag je toch wel die 3 lessen daar doen?

Uiteindelijk geen les meer gevolgd en toen kamp gevolgd en daar leren galoperen