Oke, het is al wel januari, maar nu kan ik wel het hele jaar laten zien, niet dat wij zoveel gedaan hebben in 2015. Maar toch kan ik het niet laten om jullie dit te laten zien, beter laat dan nooit toch?! 

]Sinds mei 2009 verzorg ik dit lieve, arrogante, maar ontzettende leuke paard Suwanda.
Even een klein paspoortje van haar:
Naam: Suwanda
Afstammeling: Larix x Fortissimo
Ras: Gelders Tuigpaard
Geboren op: 2 mei 1999
Geslacht: Merrie
Suwanda en ik zijn echt dol op buitenrijden, we zijn niet te vinden in de wedstrijdring. Wij houden allebei niet zo van de dressuurrijden. Wel gaan we de laatste tijd wat vaker springen. Toen ik haar begon te verzorgen durfde ze niet eens over een balkje. Toen het een tijdje beter ging, ben ik er vaak afgevallen na weigeringen, waardoor ik een springangst heb gecreëerd. Nu gaat het al een stuk beter en springen we af en toe al 60 cm. (dit is voor sommige heel laag, maar voor mij lijkt dit al een meter
)Januari
Toen ik op een ochtend wakker werd zag ik dat het land een beetje wit was, hup snel naar buiten en foto's maken. Want dit is natuurlijk uniek, tenminste voor ons dan.

Februari
Ik vroeg een vriendin of ze zin had om foto's te maken, ik houd van foto's maken en zij vond dit een goed plan. Dus die dag lekker naar stal, paardjes mooi maken en foto's maken. De zwart witte heeft zij gemaakt en ik vind het zo mooie foto, precies hoe onze band is

April
Op een dag verveelde ik mij en besloot ik gewoon even lekker in het land te gaan zitten met de camera. Het was een mooi moment toen Suwanda het hoekje om kwam mij lopen en mij daar zag zitten in het weiland, wat een mooie foto opleverde.

Ook ben ik deze maand met 2 vriendinnen van stal naar het strand gegaan. Wat blijft dit toch ontzettend leuk en wat is het leuk om de foto's terug te zien

Mei
De maand dat Suwi maar liefst 16 jaar werd en dat moest nou eens goed gevierd worden. Of zij het leuk vind geen idee
, maar de foto's zijn leuk geworden.
Uiteraard krijg ze naar deze geweldige fotosessie een lekkere slobbertaart waar ik helaas geen foto van heb. (wat een bomproof paard is het toch)
Ook was het weer tijd voor de bloesem. En wat was ik toch opzoek naar een mooie plekje die natuurlijk nergens in de buurt te vinden was. Totdat ik ineens zag dat de boom in het land mooi werd. Wauw wat was dat handig en mooi. Dus snel foto's gemaakt voor dit minder werd.

Juni
In juni maakte we even een lekker rondje met suwanda voor de kar. De eigenaar doet dit vaker en lest ook vaak op donderdag bij de vereniging, helaas doet hij het niet zo heel vaak meer.

Voor de rest is Suwi vooral aan het chillen in het land tussen onze ritjes door. En was is ze toch blij met haar o zo sexy vliegenkap.

Juli
Wij zijn in deze warme maanden vooral te vinden in het bos, maar af en toe moet er ook even gewerkt worden in de bak, zoals een rondje longeren..

Augustus
Eind van deze maand kreeg madame opgezwollen kaakspieren, we zaten eerst aan droos te denken door de enorme bult, maar gelukkig was dit niet het geval. Heb daardoor helaas een fotoshoot moeten afmelden, waar ik zo onwijs veel zin in had. Toen ze zich wat betere voelde, ze kon haar nek amper bewegen, ben ik een rondje gaan wandelen met een vriendin en haar bijrijdpaard.

September
Ja de jaarlijkse clubkampioenschappen kwamen weer in zicht. Doordat Suwanda nog niet helemaal super was, heb ik maar 2 weken kunnen oefenen. Maar dat geeft niks, want wij doen toch mee voor de lol. Ik heb trouwens een hekel aan wedstrijdkleding, maar voor één keer in het jaar doen we er maar even aan mee.

Oktober
Weer zo'n maand van weinig speciale dingen, uit verveling ben ik maar weer eens gaan zitten in het land. Ondertussen zijn ze al gewend aan mij, maar toch kijken ze nog even leuk om of komen ze naar je toe om vervolgens naast je gras te gaan eten.

November
Deze maand gingen we maar eens wat meer oefenen met springen, aangezien dat al een lange tijd geleden was. Wij moeten altijd beginnen met een balk op de grond anders ziet Suwanda spoken. Naar dat ze hier overheen is geweest is niks meer eng. Iemand nam even mijn camera mee en probeerde even wat vast te leggen. En hey het is niet hoog, maar ik ben allang trots op wat we bereikt hebben. (als ik verkeerd zit, excuses, ik ben geen springruiter)

December
Deze maand heel veel geoefend, aangezien we mee gingen doen aan een onderlinge wedstrijd. We moesten een eigen kur op muziek maken en deze laten zien. Ik vond dit erg lastig, maar heb er voor gekozen om alles zelf te maken. Ik heb gekozen voor het thema Frozen en ben zelf verkleed gegaan als Elsa. We zijn uiteindelijk tweede geworden. (van de 6
) http://myalbum.com/photo/dVdXElR8KCe1/360.jpg
Dit was ons jaar en we hopen nog veel bijzondere dingen mee te maken in 2016, in de zomer ga ik sowieso een fotoshoot doen. En wie weet komen er nog meer leuke dingen

Bedankt voor het kijken en lezen.