ervaring hooiruif

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lvsprdl

ervaring hooiruif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 12:44

heeft iemand onderstaande hooiruif, en kan hij/zij mij vertellen hoe de ervaringen zijn?
ik heb namelijk mijn twijfels of dit model wel stabiel genoeg is en of hij niet te klein is.
de afmeting is 150cm lang en 130 tot 170 cm hoog (dak is in hoogte verstelbaar)

Afbeelding

gr,

ronny

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:33

dit type ruif zou ik niet willen, vanwege de onnatuurlijke houding tijdens het eten. Zelf hebben wij op stal bakken waar het hooi in zit. Dit bevalt mij heel goed.

MarChak

Re: ervaring hooiruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:42

Als je hem wilt gebruiken voor kleinvee, prima, maar voor paarden is deze ongeschikt.
Het dak is gevaarlijk laag, met (scherpe) hoeken op ooghoogte, ruif zelf heeft weinig capaciteit en geeft ongezonde eethouding.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:55

Er zijn idd betere hooiruiven voor paarden. Maar die zullen ook wel een stukje duurder zijn.
Er zijn hier op bokt ook topics te vinden waar mensen zelf iets gemaakt hebben, kan ook wel interessant zijn.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:49

Dit is idd een schapen/geiten kleinvee ruif. Die is niet geschikt voor paarden. De uitvoeringen voor paarden zijn een stuk stabieler en ook hoger.

lvsprdl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:31

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik had inmiddels al ontdekt dat deze veel te klein is voor paarden. Ik zoek nog even verder