senta schreef:Er is wel meer veranderd, de KNHS en SRR zijn uit elkaar en geven nu onafhankelijk van elkaar ruiterbewijzen uit. Voor de KNHS ga je jaarlijks 20 euro betalen en daar zit een ongevallen, WA en rechtsbijstand verzekering bij.
Bij de SRR blijft je eenmaal behaald ruiterbewijs onbeperkt geldig.
Als je nu al een ruiter- of menbewijs hebt kun je door éénmalig 17,50 te betalen een onbeperkt geldig ruiterbewijs krijgen van de SRR. Die is dan wel zonder verzekering maar als je toch al goed verzekerd bent is dat niet nodig.
Ik ben wel benieuwd of dit niet het eind betekent van het ruiterbewijs als geheel (stelde toch al niet veel voor). Hoe gaat dat met terreineigenaren die het ruiterbewijs verplchit willen stellen? Gaan die dan in onderhandeling met allebei? Of gaan die onderscheid maken? Rare situatie zo.
Is dat zo, dat het bij de SRR onbeperkt geldig is? Ik heb nl mijn ruiterbewijs minstens 10 jaar niet verlengd en las dat ik hem opnieuw moest gaan halen. Ik had hem in die 10 jaar ook niet nodig. Nu heb ik hem wel weer nodig. Ik ben goed verzekerd dus dan zou dit zeker een optie zijn!