Wat is het ruiterbewijs toch verandert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Wat is het ruiterbewijs toch verandert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:51

Voor wie is t nog meer allemaal zo veranderd?
Heb nog verzameling van mijn ruiter bewijs liggen, en wat is het in de 12 jaar dat ik em heb al veel veranderd.

Van papier met foto naar zonder foto, naar nieuw design papier en uiteindelijk plastic kaartje

Afbeelding
Vond t wel grappig om de 12 jaar eens naast elkaar te leggen

Dammie

Re: Wat is het ruiterbewijs toch verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:56

Ja, dat is zeker grappig.
Maar je naam, geboortedatum en je huisadres staan zichtbaar op deze foto, dat vind ik minder grappig. Ik zou die op de foto zwart maken of de foto verwijderen.
Een kwaadwillende kan hiermee dingen bestellen op je naam of andere rottigheid uithalen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:58

ik moet ergens nog mijn eerste ruiterbewijs hebben liggen, uit begin jaren '80 :-) zal eens kijken of ik die kan vinden :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 12:01

Dammie schreef:
Ja, dat is zeker grappig.
Maar je naam, geboortedatum en je huisadres staan zichtbaar op deze foto, dat vind ik minder grappig. Ik zou die op de foto zwart maken of de foto verwijderen.
Een kwaadwillende kan hiermee dingen bestellen op je naam of andere rottigheid uithalen.

Klopt maar t adres klopt al niet meer aangezien ik daar niet meer woon

Maar om mijn naam en geboorte kan ik mij niet zo heel druk om maken, vond t juist wel grappig om de verandering te laten zien

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:08

Nou, ik vind Dat pasje echt super handig. Nam nooit wat mee onderweg, maar nu zit ie automatisch in de portomonnee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:14

Ik heb ooit mijn ruiter- en koetsierbewijs gehaald. Ruiterbewijs toen ik 12 was (ben nu bijna 40) en koetsierbewijs toen ik 18 was.
Daarna jarenlang verlengd maar nu ook al jaren niet meer.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:39

Er is wel meer veranderd, de KNHS en SRR zijn uit elkaar en geven nu onafhankelijk van elkaar ruiterbewijzen uit. Voor de KNHS ga je jaarlijks 20 euro betalen en daar zit een ongevallen, WA en rechtsbijstand verzekering bij.

Bij de SRR blijft je eenmaal behaald ruiterbewijs onbeperkt geldig.
Als je nu al een ruiter- of menbewijs hebt kun je door éénmalig 17,50 te betalen een onbeperkt geldig ruiterbewijs krijgen van de SRR. Die is dan wel zonder verzekering maar als je toch al goed verzekerd bent is dat niet nodig.

Ik ben wel benieuwd of dit niet het eind betekent van het ruiterbewijs als geheel (stelde toch al niet veel voor). Hoe gaat dat met terreineigenaren die het ruiterbewijs verplchit willen stellen? Gaan die dan in onderhandeling met allebei? Of gaan die onderscheid maken? Rare situatie zo.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:45

Mag ik vragen sinds wanneer het een pasje is?
Dat ding ligt bij mij al jaren ongebruikt in de kast. Betaal wel steeds de verlenging maar heb nog geen pasje gezien.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:49

Sinds 4 jaar is het een pasje toch? Wel prettig want ik was deel 1 van de oude al jaren kwijt.. Ben je misschien verhuisd dat je geen nieuwe krijgt toegestuurd?

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat met srr en knhs.. Even afwachten wat een betere/voordeliger keus wordt!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:55

senta schreef:
Er is wel meer veranderd, de KNHS en SRR zijn uit elkaar en geven nu onafhankelijk van elkaar ruiterbewijzen uit. Voor de KNHS ga je jaarlijks 20 euro betalen en daar zit een ongevallen, WA en rechtsbijstand verzekering bij.

Bij de SRR blijft je eenmaal behaald ruiterbewijs onbeperkt geldig.
Als je nu al een ruiter- of menbewijs hebt kun je door éénmalig 17,50 te betalen een onbeperkt geldig ruiterbewijs krijgen van de SRR. Die is dan wel zonder verzekering maar als je toch al goed verzekerd bent is dat niet nodig.

Ik ben wel benieuwd of dit niet het eind betekent van het ruiterbewijs als geheel (stelde toch al niet veel voor). Hoe gaat dat met terreineigenaren die het ruiterbewijs verplchit willen stellen? Gaan die dan in onderhandeling met allebei? Of gaan die onderscheid maken? Rare situatie zo.

Is dat zo, dat het bij de SRR onbeperkt geldig is? Ik heb nl mijn ruiterbewijs minstens 10 jaar niet verlengd en las dat ik hem opnieuw moest gaan halen. Ik had hem in die 10 jaar ook niet nodig. Nu heb ik hem wel weer nodig. Ik ben goed verzekerd dus dan zou dit zeker een optie zijn!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 13:06

Pasje is idd al jaar of 4 alweer maar vraag mij toch af waarom er 2 afdelingen nu zijn qua ruiter of men bewijs halen.

Vraag mij gelijk af of knhs duurder gaat zijn dan de srr

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:00

Als je een ruiterbewijs hebt kun je volgens de site van de SRR een nieuw pasje aanvragen voor 17,50 en dat is dan onbeperkt geldig. Je betaalt dan één keer dat bedrag en hoeft nooit meer te verlengen. Bij de KNHS betaal je jaarlijks 20 euro.
Hoe het zit als ie al verlopen is bij de SRR weet ik niet, zou je ze een mailtje over kunnen sturen maar ik denk dat ze er niet moeilijk over doen. Volgens hun site vinden ze nu dat eens gehaald, het altijd geldig is.

De reden dat er nu twee organisaties zijn is dat de KNHS de SRR op een nogal rare manier aan de kant geschoven heeft. Heeft ook op Bokt nieuws gestaan een tijdje terug, dat er gedoe was tussen die organisaties.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:12

Klopt maar nu kun je dus wel bij 2 instanties je ruiter/men bewijs halen dus dat is vind ik ook krom, want uiteindelijk gaat ze zo zijn van welk bewijs word uiteindelijk gehanteerd qua controle

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:50

LZP -> PP