Manege Buitenhorst en omgeving

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muffelpuf

Manege Buitenhorst en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:46

Hoi!
Ik ben op zoek naar een manege die leuke lessen geeft omgeving Dongen, Oosterhout etc.
Manege Buitenhorst ligt wel in de buurt dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Rij je steeds op hetzelfde paard of is dat verschillend? En wordt er ook ook wel eens gesprongen in de lessen? Ik vind springen namelijk erg leuk om te doen dus als er af en toe gesprongen wordt of ik springlessen kan volgen (op manegepaarden) zou dat een pluspunt zijn.
En als iemand nog een goede manege in die buurt kent hoor ik het ook graag.

Muffelpuf

Re: Manege Buitenhorst en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:32

niemand? :(

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:55

Ik ben hier ook heel benieuwd naar! Ik twijfel namelijk tussen Ruitersportcentrum Breda (elke keer andere pony vind ik minder fijn), stal Sintels (goede stal, vaste pony is fijn), of manege Buitenhorst maar hier weet ik weinig over. En wil in een les met mensen van mijn leeftijd (18-25) met veel springles.
Zijn er mensen die ervaring hebben met manege Buitenhorst?

cvheerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:04

Ik heb daar heel even gereden maar ben naar een kwartaal meteen weggegaan. Je moet je eigen borstels hebben want als je ze daar zoekt moet je veel geluk hebben om er een te vinden. De lessen hebben geen goede kwaliteit, bij was de instructrice bijna de hele tijd aan het praten met ouders die ze kende of mensen van stal. Er werd ook niet opgelet wie er bij elkaar in de groep konden qua ervaring, bij ons in de groep voor gevorderden hebben ze beginners gezet. De zadelkamer was ook heel onhandig ingedeeld. Er wordt daar wel gesprongen en je rijdt vaak elke les op een ander paard maar dat betekent niet dat je op veel verschillende paarden rijdt, het kan zijn dat je meerdere lessen achter elkaar op hetzelfde paard zit maar het kan ook dat je elke week een andere hebt. Ik zou het je afraden om daar te gaan rijden. Ik rijd zelf bij de Roosenheuvel. Daar wordt alleen niet gesprongen.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:10

ik heb hier "vroeger" gereden, denk aan een jaar of 10 geleden.
zoals bovenstaand vermeld, vond ik dus ook..

zoals genoemd wordt met het springen en het niveau van de mensen klopt! ik vond vroeger springen heel leuk, maar wat ze in de lessen deden vond ik laag. waardoor ik vaak later op de les hoger mocht springen(wat sommige dus niet mochten)

in de buurt zit ook de oosterhoutse manege, als je op een hele slechte manege wilt rijden, kun je daar heen gaan. daar heb ik helaas geen positief iets over te vertellen!!!

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:17

Ik heb hier ongeveer 4 jaar geleden gereden. Je leert de basis maar meer ook niet, geen nageeflijk rijden of wijken etc, alleen maar rondhobbelen en figuren rijden. Ik heb daar nooit gesprongen in de lessen. Je rijd wel elke week op een ander paard, maar moet wel eigen spullen hebben (behalve tuig dan). Ik ben nu overgestapt op Stal Hoeveneind in Teteringen, en ik heb het daar erg naar mijn zin! Genoeg uitdaging, makkelijke paarden en paarden die meer ervaring vereisen, ligt aan het bos dus regelmatig zijn er buitenritten en er wordt ook nog wel eens gesprongen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:01

Ik heb geen ervaring met manege Buitenhorst, maar als je veelzijdig les wilt hebben, dan kan ik je manege Sintels aanraden. Er is variatie in de lessen, er worden dressuur en springlessen gegeven, in de zomermaanden ook crosslessen, en er worden ook springwedstrijden georganiseerd of er wordt de mogelijkheid geboden om met een manegepaard op een andere locatie op springwedstrijd te gaan. Voor meer info kun je mij pb en.

Muffelpuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 11:21

Hmm, Buitenhorst wordt hem dan niet. Heb even op de site van Sintels gekeken en het lijkt me hele leuk manege, maar is alleen 25km rijden dus dat is toch wel te ver..

Muffelpuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 11:24

Ik ziet net ook dat je carrousel kan rijden als je er lest, dat lijkt me ook echt super leuk om te doen. Zo jammer dat het zo ver weg is :(

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:40

Voor mij is Sintels ongeveer 15 km, dus dat is wel te doen. Wil eind maart weer gaan lessen dus ga over een paar weken daar even kijken. Heb vroeger ook carrousel gereden en was altijd super leuk en gezellig! Maar vind het vooral fijn dat je niet alleen maar dressuur doet en rondjes rijdt in de bak. Dus ben erg benieuwd!
Sintels is volgens mij wel goed bereikbaar vanuit de snelweg dus misschien valt 25 km dan nog mee voor je?

OokGestoptX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:10

Ik rij bij Buitenhorst en het is een hele gezellige manege hoor! Borstels kan je van elkaar lenen en iedereen is aardig. Je kan alles vragen wat je wil. Dat over de indeling klopt, als je heel goed bent met een bepaalde moeilijke pony word je er vaker op gezet. Lengte en gewichten niveau telt ook mee. Vaak rijd je vaker op een pony waar je meer moeite mee hebt zodatje daar goed mee leert omgaan. Ik rij er nu 5 jaar en ben voorlopig nog niet van plan weg te gaan!