Danger, 5 jarige ruin na dressuur nu eerste springlessen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LenjaV

Danger, 5 jarige ruin na dressuur nu eerste springlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 22:42

Hoi :-)

Misschien nog bekend, ik ben met dit paard in maart begonnen (zadelmak) en na een wen periode en goede instructie zijn wij heel snel, veel vooruitgegaan.
Zogezien (te horen) heeft het paard talent voor het grote werk, en ik ben groot aan het werk gegaan :+

Het is een super lief 100% betrouwbaar dier waar ik echt alles mee kan, wat mij ook veel geleerd heeft en het niet mij ook niet altijd even makkelijk maakt maar als hij loopt, loopt hij zeg maar ook echt :D
Ik wil hier niet verder op in gaan, omdat ik hem nu in springtraining heb gegeven vanwege mijn zwangerschap niet meer serieus aan het werk ben en nu dus helaas geen goed film/Video materiaal heb om te laten zien.. dat komt later wel en ben benieuwd! Om wat te verklappen, hij springt met nu met 5 jaar o.a serie wissels zonder moeite en spelend.. ook al weet ik dat zoiets nog lang niet hoeft.
Om het kort te maken, ik ben met hem nu op een niveau (dressuur) waar ik nooit mee gerekend heb en daarom komt de dressuur pause ook niet zo slecht uit voor hem!
Na lang zoeken heb ik nu 2 vriendinnen die hem betuddelen en veel buiten rijden, gewoon losjes bewegen en niet veel van hem afvragen.
Om toch wat te doen, heb ik hem in springtraining gegeven om te kijken of dat niet een leuke afwisseling is en dat vindt hij super leuk! Springt alles en altijd.
De meid zit er nu voor de 3x op, heel wat anders dat wat ze normaal onder haar kont heeft en moet ook nog aan zijn beweging wennen en zegt zelf dat haar zit en alles nog niet 100% is maar dat komt nog.
Ze is duitse, kijkt hier niet mee maar mag ik gewoon laten zien!
Danger is tevreden en de rest komt wel, ik wil dat graag delen en dat op ITP en niet op HAW vanwege commentaar wat daarom nog niet veel zin heeft :-)
Ze vindt hem helemaal te gek, wil hem dit jaar nog in het springen voorstellen en meenemen op wedstrijd als het mag.. We zien wel :P
Ben een beetje bang als het wat hoger gaat, dat hij zich verstapt ofzo na de sprong.. hoog genoeg voor mij :')
Filmpje onderaan! Op het einde zie je mij nog kort in het bos ;)

Niet op volgorde..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier zat ze er de eerste keer op tijdens het draven, helaas geen video's van het losdraven gemaakt van de tweede keer waar het al stukken beter ging met rustigere zit! (witte schabrack)

Lieve groeten uit Berlijn!

Narcissa

Re: Danger, 5 jarige ruin na dressuur nu eerste springlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:49

Hij loopt erg mooi, duidelijk een dressuurpaard!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:56

Sow gaaf paard! Kan me voorstellen dat de ruitwr wven moet wennen, zulke ruime gangen en dan zo klein zijn op zo'n groot paard haha. Hoop wel dat dat gauw beter gaat want haar hand is soms wel erg storend en ruw. Gaaf paard en ben benieuwd hoe t er over een tijdje uit ziet!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:01

Vind het paard prachtig en snap wel waarom men er wat in ziet. Ik zie het ook wel. Als dit een verkoopadvertentie was geweest....stond ik al bij de auto.

De ruiter ben ik niet zo gecharmeerd van. Haar houding en zit en uitoefening op het paard is niet mijn ding.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:02

Wat een ontzettend leuk paard heb je!
Leuk om te zien dat je zo veel wil afwissele!
Geniet van je knappe paard en ik na een paar keer komt die zit vanzelf wel

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:06

Ik heb zelfs nog geoverlegd hem te verkopen, omdat ik bang ben te kort te komen straks met baby etc.
Ik moet toegeven, zelf laat ik haar ook echt alleen maar losjes draven en springen want ze is een beetje rammelig daarboven.. Dat vindt ik ook zeker maar ik heb al een verbetering gezien dus denk ik wel dat het goed komt.. Maar fijn is het niet, ze is springgericht maar ook daar moet er een fijne hand blijven. Viel mij idd ook erg op en twijfelde daarom ook haar verder te laten rijden, maar het is alleen voor het springen gedacht, wat denken jullie? ik kijk het nog een beetje aan

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:09

Ik zelf had ervoor gekozen niet met deze ruiter verder te gaan. Persoonlijk vind ik dt hier geen techniek in zit. Dit is gewoon een paard hoog laten springen.

Potentie zit echt in het dier. Niet in de ruiter. Als ik dit paard had, had ik echt iemand geZocht die meer uit het paard haalt. Ongeacht in welke discipline. Waarschijnlijk wel dressuur, gezien de aanleg ervoor.

Maar das mijn mening. Uiteindelijk is het jouw paard. Maar niet verkopen hè? Zo'n een krijg je niet zomaar weer
Laatst bijgewerkt door Anomien op 02-01-16 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:10

Knert schreef:
Vind het paard prachtig en snap wel waarom men er wat in ziet. Ik zie het ook wel. Als dit een verkoopadvertentie was geweest....stond ik al bij de auto.

De ruiter ben ik niet zo gecharmeerd van. Haar houding en zit en uitoefening op het paard is niet mijn ding.

Dat hoor ik ook van mensen op stal, willen mij er liever mee zien springen alleen ga ik zwanger natuurlijk niet springen.. Mannetje vindt het al net goed dat ik er nog af en toe een beetje rustig opzit :o heb wel het Idee dat het een beetje erg vertekend omdat hij zo swungvol is haar handen daarom meer op en neer gaan maar goed de zit, typisch springruiter en let daar niet zo veel op.. (ookal moeten die ook kunnen zitten natuurlijk)

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:12

Knert schreef:
Ik zelf had ervoor gekozen niet met deze ruiter verder te gaan. Persoonlijk vind ik dt hier geen techniek in zit. Dit is gewoon een paard hoog laten springen.

Potentie zit echt in het dier. Niet in de ruiter. Als ik dit paard had, had ik echt iemand geZocht die meer uit het paard haalt. Ongeacht in welke discipline. Waarschijnlijk wel dressuur, gezien de aanleg ervoor.

Maar das mijn mening. Uiteindelijk is het jouw paard. Maar niet verkopen hè? Zo'n een krijg je niet zomaar weer

Nu zijn we onder ons nederlanders, ze kunnen NIET rijden hier.. Zij verdiend elke dag geld met het berijden van paarden + LES geven!! en is een van de betere hier in de omgeving (Berlijn Brandenburg) en ik weet niemand beter.. We hebben nog een grote 'ster' ruiter hier op stal maar die is NOG Ruwer.. De staleigenaar.. Het is lastig, wat zal ik gaan doen.. Ik heb nog een kans op een wat jonger meisje die nu al met hem bezig is in de bak en buiten of zij het aandurft gaan we binnenkort testen.
Die is iig niet ruw en heel lief in de hand.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:13

LenjaV schreef:
Knert schreef:

Dat hoor ik ook van mensen op stal, willen mij er liever mee zien springen alleen ga ik zwanger natuurlijk niet springen.. Mannetje vindt het al net goed dat ik er nog af en toe een beetje rustig opzit :o heb wel het Idee dat het een beetje erg vertekend omdat hij zo swungvol is haar handen daarom meer op en neer gaan maar goed de zit, typisch springruiter en let daar niet zo veel op.. (ookal moeten die ook kunnen zitten natuurlijk)

Nou het is wel meer dan dat alleen... Veel meer. Hoog springen kan ze. En ze heeft lef. Maar meer kan ik niet zeggen. Echte pure Techniek? Nee...

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:14

MerleSimone schreef:
Sow gaaf paard! Kan me voorstellen dat de ruitwr wven moet wennen, zulke ruime gangen en dan zo klein zijn op zo'n groot paard haha. Hoop wel dat dat gauw beter gaat want haar hand is soms wel erg storend en ruw. Gaaf paard en ben benieuwd hoe t er over een tijdje uit ziet!

Hee bedankt! Ja, ik hoop dat er niet veel meer bij komt want dat maakt alles alleen maar moeilijker, van mij hoeft het niet zo groot maar ik denk wel dat hij nu aan de 1.75 meet.. Gelijk heb je! ik ben ook nog onzeker, of ze met hem verder mag/gaat.

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:17

@Knert
Ja en de techniek moet mijn paard leren, ik ben al wel begonnen maar nu moet dat nog doorgereden worden.. Ze springen hier allemaal maar keihard en hoog! Was al blij, dat ze zo niet met hem ging rijden wel in een goed tempo etc.
Ze komen wel door een Z parcour, op wedstrijd, winnen en worden gevierd! :j :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:19

Fijn dier! Wat betreft de ruiter zou ik het nog even aankijken. Wie weet verbetert er nog heel wat. Zo niet, mee stoppen. Alleen al omdat er anders de kans is dat ze die fijne gangen eruit rijdt.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:21

Knert schreef:

Helemaal me eens. Het dier is so jong, zou niet willen dat zij hem verknald met slecht teckniek. Zou eerder een beter plek vinden met mensen die meer ervaring hebt.

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:22

Geryon schreef:
Fijn dier! Wat betreft de ruiter zou ik het nog even aankijken. Wie weet verbetert er nog heel wat. Zo niet, mee stoppen. Alleen al omdat er anders de kans is dat ze die fijne gangen eruit rijdt.

O god, gangen eruit rijden? aub meer info :D neeeee, daar heb ik niks aan
Ja idd, ik kijk het nog aan en ik zal updaten zodat jullie mee zien, of beter of niet.
Een kleine verbetering zag ik ja ook de laatste keer en hij is natuurlijk wat heel anders geen springgefokt paard met andere beweging maar alsnog!

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:23

MVasbo schreef:
Knert schreef:

Helemaal me eens. Het dier is so jong, zou niet willen dat zij hem verknald met slecht teckniek. Zou eerder een beter plek vinden met mensen die meer ervaring hebt.

Ik weet niet of het aan de buurd ligt, maar hier is echt niemand te vinden.. Zij is echt al vol met paarden en ruiters qua rijden en de rest die ik heb aangekeken kan ik helemaal vergeten.
Het enige wat ik kan doen, iemand buiten de stal (grote stal) gaan zoeken via advertentie.. een oproep..

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:27

joyceberends schreef:
Wat een ontzettend leuk paard heb je!
Leuk om te zien dat je zo veel wil afwissele!
Geniet van je knappe paard en ik na een paar keer komt die zit vanzelf wel

Bedankt!! probeer het zo leuk mogelijk voor hem te maken!

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:30

Misschien is er iemand op bokt dat in Berlijn op school zit of so? Of misschien kent iemand hier iemand dat goed kan rijden daar. Jij weet maar nooit:) super mooie paard trouwens!

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:31

MVasbo schreef:
Misschien is er iemand op bokt dat in Berlijn op school zit of so? Of misschien kent iemand hier iemand dat goed kan rijden daar. Jij weet maar nooit:) super mooie paard trouwens!

Dat zou super zijn!! Betaal nu ook elke keer 20E! Dus... :')

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:34

Ik heb videos op facebook gezien, daar knallen ze (dit geval de stal eigenaar jongen) er echt in een hard knallend tempo gewoon 1,40-1,60 parcour met oxers en alles rond zonder cap of wat dan ook.. :D ik kijk of ik een foto vinden kan

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:50

De meid plaatst hem netjes voor de sprongen. Denk dat het betreft springtrainig wel goed zit hoor. Het lijkt mij gewoon een wat lompe springruiter.

Alleen die lompheid kan er dus wel voor zorgen dat je paard met minder schwung en ruimte in z'n gangen gaat lopen. Tenzij het er echt goed ingefokt zit, maar dat zie je vaak alleen bij de 'topsport' paarden. Bij de rest moet ook een groot deel uit de losgelatenheid komen.

Ben benieuwd naar een vervolg filmpje in ieder geval!

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:52

Geryon schreef:
De meid plaatst hem netjes voor de sprongen. Denk dat het betreft springtrainig wel goed zit hoor. Het lijkt mij gewoon een wat lompe springruiter.

Alleen die lompheid kan er dus wel voor zorgen dat je paard met minder schwung en ruimte in z'n gangen gaat lopen. Tenzij het er echt goed ingefokt zit, maar dat zie je vaak alleen bij de 'topsport' paarden. Bij de rest moet ook een groot deel uit de losgelatenheid komen.

Ben benieuwd naar een vervolg filmpje in ieder geval!

Oke! dat betekend, goed blijven kijken dat hij swung en gang blijft houden en zij rustiger wordt met houding en zit, ben ook benieuwd en zal laten zien of het beter gaat

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:55

oei inderdaad niet zo'n geweldige ruiter, en wat een spoor heeft ze al om bij een vijfjarige... Wel een super gaaf paard en zeker voor de toekomst zie ik dit goed komen :D

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 01:08

Wauw wat een paard!! <3 <3

Maar oef, de amazone ben ik helemaal niet zo van gecharmeerd. Als het mijn paard was gingen de sporen sowieso al van de laarzen. En ze is erg hard in haar handen! Paard is daardoor ook onrustig met zijn hoofd.. Verder tja..

Misschien inderdaad beter een ruited van een andere stal zoeken. Zou jammer zijn als je na je zwangerschap een paard hebt wat niet meer zo fijn is als dat je hem hebf afgegeven!

Maar echt, wat een paard! Ik ben verliefd!! Zijn er niet zoveel die zo lopen! <3

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 01:12

Joliieeenn schreef:
Wauw wat een paard!! <3 <3

Maar oef, de amazone ben ik helemaal niet zo van gecharmeerd. Als het mijn paard was gingen de sporen sowieso al van de laarzen. En ze is erg hard in haar handen! Paard is daardoor ook onrustig met zijn hoofd.. Verder tja..

Misschien inderdaad beter een ruited van een andere stal zoeken. Zou jammer zijn als je na je zwangerschap een paard hebt wat niet meer zo fijn is als dat je hem hebf afgegeven!

Maar echt, wat een paard! Ik ben verliefd!! Zijn er niet zoveel die zo lopen! <3

Ja alles wat je ziet, wat 'fout' loopt, is van de ruiter.. alleen daarom rijdt ze hem überhaupt ook 'alleen' springen maar goed we zullen zien hoe het verder gaat.. Tot nu toe kan ik hem op 2 pinkies rijden en hij loopt mooi constant bovenin + neus eruit als ik het wil zonder onrustig te zijn (goed, ik heb ook mijn handen stil) Klopt ná de zwangerschap wil ik geen hard gereden paard.. Bedankt verder en leuk dat hij zo goed aankomt!