2015 afgesloten met Buddy, op naar volgend jaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrant_

2015 afgesloten met Buddy, op naar volgend jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 20:38

Hallo iedereen!

Jullie zullen me ondertussen wel kennen van mijn andere topics over mijn 6,5 jarige half-pension pony Buddy. Het is een Arabier x Nederlandse Rijpony met capaciteit in zowel dressuur als springen. 2015 was een jaar waarin we samen veel verzet hebben: de eerste sprongetjes samen, ons eerste parcours, onze eerste buitenrit, ... Pony is een schat van een dier!
Tussen de foto's zitten ook enkele springfoto's (net als in het filmpje), maar ik zet het hier omdat het niet alleen over het springen gaat (en vooral de foto's niet).
Ik ben overigens ook overgeschakeld op een mexicaanse neusriem. Waarom? Omdat ik het mooi vond. Echter heb ik nu ontdekt dat hij hier ook veel fijner op loopt en het ook zelf een fijn hoofdstel blijft vinden. Binnenkort komt er waarschijnlijk wel nog een gecombineerd met brede neusriem in huis voor dressuur, maar daar ben ik nog niet geheel zeker van!
Enjoy! Vriendelijke tips en opmerkingen mogen zeker gegeven worden!
- Zelf weet ik dat ik mijn schouders rechter moet oprichten, mijn handen soms wat meer moet dragen, en hem wat actiever moet houden. Ik neem ook les!-

1. Galopje voor we beginnen aan het echte werk
Afbeelding

2. En een 'laag' sprongetje
Afbeelding

3. En de volgende training gingen we dressuren
Afbeelding

4. Even wat actiever maken
Afbeelding

5. Ben zelf verliefd haha
Afbeelding

6. Volgende training
Afbeelding

7. En een zeer ontspannen galopje!
Afbeelding

8. Prettig nieuwjaar!
Afbeelding

En nog het filmpje natuurlijk:

Narcissa

Re: 2015 afgesloten met Buddy, op naar volgend jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:47

Knap dier! Vind hem echt wauw met dat turquoise

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:12

Dankjewel! Er komen binnenkort nog turquoise beenbeschermers bij de collectie en ook de navy moet er nog bijkomen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 07:58

Leuke pony, maar voor mijn gevoel mag je neusriem hoger. Hij lijkt mij wat laag te zitten.

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 10:47

^ hij mag idd wat hoger, maar heb de tijd nog niet gehad om er gaatjes in te knippen. Zodra ik de kniptang in handen heb gaat hij hoger!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:48

Ik ben bang dat je nog wel wat commentaar op dit topic gaat krijgen. Een Mexicaanse neusriem omdoen omdat je het mooier vindt, is niet de beste reden om hem te gebruiken. Dat je paard er "beter" op loopt is omdat het gewoonweg een functie heeft. Hij werkt meer in op 1 punt, waardoor hij als scherper ervaren wordt. En bij een Mexicaanse neusriem ligt het bit vrijer, dus de zekerheid van een stabiele hand is gewenst.
Op je filmpje mis ik dit een beetje op meerdere vlakken bij jou. Het ziet er allemaal wat rommelig uit, waardoor je paardje ook alle kanten op gaat. Je houding hoeft echt je tot in de nopjes te zijn, maar heb wel het idee dat je je paardje nu echt in de weg zit. Kijk zelf nog even kritisch naar je filmpje, je zit bijna nergens rustig in het zadel, zelfs in stap wiebelen je knieën/benen.
Probeer er meer te rijden met je zit en lichaam, je kan hier nog heel veel uithalen. Dan hoef je hem ook minder om te trekken wanneer je de bocht om wil.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:16

Leuk dier, fijn overzichtje ;)

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:45

^ Commentaar is er om gegeven te worden en daar ben ik me ook van bewust en heb ik overigens geen probleem mee.
Pony wordt afwisselend gereden met de mexicaanse neusriem en zijn gecombineerde neusriem, omdat ik weet dat mijn handen niet altijd even stil zijn. Verder heb ik gehoord dat een mexicaanse neusriem vaak 'zachter' is dan een gecombineerde: zijn mond wordt er niet bij toegesnoerd, er is druk op 1 punt maar daarom niet harder. Heb ik me laten vertellen, ik weet niet wat er waar van is. Zoals in de begin post vermeld stond, heb ik hem inderdaad gekozen omdat ik het mooier vind, maar het draait erop uit dat hij hier echt héél fijn op loopt en er super op reageert, dus al bij al denk ik dat die beslissing niet zo slecht was, hoewel de reden niet goed was.
Misschien ook eventjes bij zeggen dat de meeste filmpjes van eind oktober zijn en dat ik ondertussen hard gewerkt heb op mijn benen stil te houden, het draaien en mijn handen. Mijn lesgever en ik zien beide verbeteringen, zowel in mijn houding als de zijne. Er moet natuurlijk gewerkt worden en daar ben ik me ook zeker bewust van!
Overigens heb ik nog nergens gehoord dat ik hem in de weg zit, maar als je er aan dnekt, zal er toch een deel waarheid inzitten, dus er valt dan zeker op te werken!
In ieder geval bedankt voor je commentaar! :)

& dankjewel!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:03

Tyrant, knap hoe je met de commentaar om gaat. Ik denk dat degene die jou wat tips gaf, het zeker goed heeft bedoeld en 't is dan ook leuk om te lezen dat je er wel over wil nadenken, ook al is het misschien niet echt leuk om te horen.

Ik ga wel een beetje akkoord met de tips die er al gegeven zijn, maar ik zie verder ook wel dat je ontzettend veel plezier met die pony hebt en dat is ook al erg belangrijk. Probeer je knieën goed los te laten, je zit goed te openen vanuit je liezen zodanig dat je benen ook wat verder naar achteren komen. Je zit op een springzadel, dus sowieso wat korter, maar je hebt op dit moment nog een stoelzit, en je benen mogen wel wat naar achteren voor een goede balans en een correcte zit in je zadel. In ieder geval: veel succes! En .. ontzettend leuke pony trouwens. ;)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:37

ik weet nou niet goed wat ik hier van moet vinden....
ik vind het er allemaal erg ruig uitzien en totaal niet fijn, als ik naar het filmpje kijk word ik er niet vrolijk van.
ik zou eerst maar eens de basis overnieuw gaan doen.
paard lijkt het ook niet zo fijn te vinden...