beste nieuwjaarcadeau ooit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoefslag2

beste nieuwjaarcadeau ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 18:22

Hey bokkers

Jarenlang wil ik al een eigen paard,en mijn moeder heeft daar best onder geleden :)
Gisteren kreeg ik het goede nieuws dat ik een paard mocht gaan zoeken
maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen
kan iemand me helpen ?

Matheno

Re: beste nieuwjaarcadeau ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:24

Marktplaats, Bokt Markt, Sporthorses, Facebook. Onbeperkt keuze.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:26

een lijstje maken wat je precies zoekt en voor welk budget en alvast op zoek naar een geschikte stal :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:27

Wat leuk voor je!!

Ik zou eerst beginnen met op een rijtje te zetten wat je precies zoekt in een paard. Mijn eigen ervaring is dat die niet altijd even goed uitkomen := maar het is een goede basis waarmee je je zoektocht kunt gaan beginnen.
De zoekmogelijkheden zijn inderdaad eindeloos. Ik zou ook iemand erbij zoeken die mee kan gaan bij de "bezichtigingen" om een objectieve tweede mening bij je te hebben.

Veel geluk gewenst!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:30

inderdaad,

lijstje maken wat je zoekt in een paard (niet vastpinnen op type, kleur of ras zodat je ruime keuze hebt)
vervolgens een geschikte stal in de buurt zoeken, immers het kan zomaar ineens zijn dat je je droompaard vind en dan? vooral in het winterseizoen tover je niet zomaar een goede stal uit je broekzak.

daarna, veel paarden en ponies gaan bekijken en niet bij de eerste je hart verliezen en denken dat het je droompaard is.. lol, dat dacht ik ook, en bij de tweede ook en bij de derde ook.. heb echter wel beslist dat ik niet ter plekke zondermeer naar mijn hart moet luisteren maar echt kijken of hij/zij wel voldoet aan mijn lijstje.. En niet ter plekke kopen, maar wegrijden en napraten voor je beslist of nog een keer gaat kijken.

in je budget rekening houden met zaken als keuren en zadelpassen/ aan laten passen etc.

paard kopen zijn de 'lage kosten' daarna komen de grote bedragen in kleine porties.

en doe mij een groot plezier,
ik zie je in een draadje vragen naar wat een beter zadel is en zie dan zadels van 199 euro langskomen..

vraag aub of een goede zadelmaker/passer met een stapel zadels langskomt om te kijken wat het beste ligt op het paard.. pas dan komt wat het fijnste zit voor jezelf.

elenaMM77

Re: beste nieuwjaarcadeau ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:07

las op een ander draadje dat je blijkbaar nu al een paard gevonden en gekocht hebt..
dat is snel..

gefeliciteerd