goede houding krijgen bij het paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

phebe_jemoen

goede houding krijgen bij het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:21

Heey!
Mijn houding bij het rijden is niet zo super goed, ik trek mijn voeten op in plaats van ze naar beneden te houden en mijn tippen zijn naar buiten.. ook mijn armen/handen zijn niet goed, ik hou mijn handen altijd te laag en mijn handen moeten ook meer rechtop..

Hebben jullie tips voor deze problemen op te lossen?

alvast super bedankt!!

MuttleyMarty

Re: goede houding krijgen bij het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 07:55

Ik trok ook altijd mijn voeten op, maar ik heb het afgeleerd door er gewoon van bewust te worden dat ik dat deed. Kijk bijvoorbeeld elke keer als je de bak bent rondgereden of je hakken nog omlaag zijn. Zo niet, dan druk je ze weer naar benenden. Omdat je het jezelf hebt aangeleerd, zal het even duren om het af te leren, dus blijf het proberen!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:04

Ik heb daar ook moeite mee. Vandaar dat ik niet goed kan paardrijden. Want je zit is alles voor als je op een paard zit.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:11

Zitles nemen! :o Om echt een betere houding te krijgen moet je les hebben van iemand die je er onmiddellijk kan op wijzen als je iets fout doet, vanaf de computer is dat lastig ;)

yana_maas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:02

ik had daar vroeger ook veel last mee, maar ik ben er heel bewust op beginnen letten... ik keek regelmatig naar mn voeten en als ze weer eens omhoog waren drukte ik ze weer goed naar beneden, en het heeft geholpen ;) nu zit ik standaard met mn hielen naar beneden, het lukt me zelfs niet meer om ze omhoog te houden zoals vroeger XD doorbijten dus en er echt op blijven letten (en geduld! hebben ;) )

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:39

Hoi! Ik heb misschien wat tips!
-Vraag hulp aan je leraar(es) Ik hoor wel eens dat sommige mensen bang zijn om het te zeggen, maar paardrijden is immers om van te leren toch?
-Zoals hier al eerder is aangegeven, als je de bak rond rijd, even cheken, bijv elke keer als je langs de A gaat, kan je weer even gaan checken.
-'Oefen in jezelf' Het klinkt zo misschien heel raar, maar ik bedoel, zeg elke keer in je hoofd 'hakken naar beneden' Dan leer je het vanzelf aan, misschien als je op een stoel zit ofzo kan je ook daadwerkelijk je hakken naar beneden gaan doen!
En vooral blijven oefenen, niemand kon het in een keer perfect!
Xxx