2015 in vogelvlucht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

2015 in vogelvlucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 21:38

Vorig jaar maakte ik deze samenvatting van een jaar Sally en ik.
Waar 2014 al een superjaar was, kan ik niets anders zeggen dan dat 2015 weer super al dan niet nog mooier was.
Zoveel mooie dingen ondernomen met haar, nieuwe plaatsen verkent, genoten van elkaar.

In januari maakten we verschillende ritten.
Afbeelding

In februari verkocht ik mijn oude kar voor een luxe tweewieler van Hans van der Mee.
Afbeelding

Maart bleven we ritjes met de kar maken.
Wat een verschil was het om van hobbelkar naar super geveerde kar te gaan. Het afstellen was alleen erg puzzelen, maar eenmaal de juiste balans gingen we als een tierelier.
Afbeelding

April het eerste echte uitje met de kar stond deze maand op de planning.
We gingen naar het bos en strand bij Burgh-Haamstede. Wat gedroeg ze zich voorbeeldig.
Op het strand nog een galopje gedaan, ondanks dat we in de regen en harde wind reden.
Afbeelding

In mei ging je het resultaat van het kar trekken steeds beter zien bij Sally.
Afbeelding

Juni deze maand stond er een rit met stalgenootjes op de kalender.
Ook kwam er een nieuw tuig. Een bruine zilco. Nooit meer invetten, heerlijk.
Afbeelding

Ook gingen we naar een facebookkennis om daar een rit te rijden. Zij woont vlakbij de ruchense heide en bossen.
Deze dag 30 km afgelegd en in galop door de bossen en heidevelden over zandpaden. Wat een pracht als je alleen polderwegen gewend bent.
Afbeelding

In juli hadden we een ongeplande fotoshoot van een vriendin. Daar kwamen prachtige foto's uit.
Afbeelding
Afbeelding

Augustus stond nog steeds in het teken van genieten van ritjes en het mooie weer.
Zo zochten we ter verkoeling het slik op.
Afbeelding

In september wisselden we de ritten met de kar af met dagen van niets doen.
Bij haar zijn zonder iets moeten doen kon ik al van genieten.
Afbeelding

Oktober was een drukke maand voor ons.
We zouden eerst 2 dagen meedoen aan de Huijbergse Paarden3daagse, maar helaas werd ik een dag ervoor ziek. Dus dat voorbij moeten laten gaan.
Maar gelukkig stond er nog iets leuks op de plannig, 3 dagen later zouden we 4 dagen op vakantie gaan naar camping Boszicht en mijn ziek zijn was godzijdank over.
Wat een prachtige natuur hebben we daar gezien. Voor Sally was het flink werken, van platte asfalt wegen naar mul zand en dan ook nog heuvel op heuvel af. De laatste dag hebben we dan ook de laatste rit laten vallen. Het was goed geweest. Ze heeft zich helemaal voor mij gegeven, haar deze rust gunnen was iets wat ik terug kon doen voor haar.
Afbeelding

De hele zomer leefde ik er naar toe dat huijbergen en dan boszicht de afsluiting zouden zijn van ons menseizoen. De ijzers liet ik erna eraf halen vanwege de sneeuw, dan hield het mennen voor ons op.
Maar omdat huijbergen er van tussen viel wilde ik iets anders doen.
Dus een vriendin bereidt gevonden om mee te gaan en zijn we 2 dagen naar Burgh-Haamstede afgereisd, , om daar in een super schattig huisje te blijven slapen en door de boswachterij te gaan rijden.
Afbeelding

In november is dezelfde vriendin als die meeging naar burgh-haamstede begonnen met Sally onder het zadel te rijden. De ritten met de kar had ik gestopt. Sally mocht vooral deze maand genieten van een welverdiende vakantie. Want na de drukte in oktober had ze dat dubbel en dwars verdient.
En ze had het ook nodig. Ze lag heel vaak deze weken, en moest echt bijkomen van alles.
Afbeelding

En toen was het al weer december.
Deze maand nam het een wending die ik zelf niet meer verwacht had.
Waar vorig jaar stopte met dat ik nooit meer zou gaan rijden, ben ik er deze maand weer opgestapt, en de eerste plannen voor volgend jaar onder het zadel zijn al gepland.
Afbeelding

Mijn hart ligt bij het mennen en blijf dat ook het grootste gedeelte doen.
Het rijden pak ik op omdat ik nog een aantal dingen wil doen, die met de kar niet kunnen.
Voor 2016 staat er al weer genoeg op de planning.
Ik ga ervoor dat het weer zo'n topjaar gaat worden, en hopelijk doet Sally met me mee.

chimello

Re: 2015 in vogelvlucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:16

Leuk overzicht! Succes met het rijden oppakken :)

mabelbohms

Re: 2015 in vogelvlucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:26

Leuk paardje!
Veel succes met het rijden oppakken