When dreams become real...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

When dreams become real...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:32

2015.... wat een emotioneel jaar was 2015!!
Dingen waarvan ik nooit had durven dromen dat mijn kleine gekke clown zou kunnen heeft hij toch maar allemaal gepresteerd! Alle doelen ver gehaald en zelfs meer dan dat, maar het aller belangrijkste wat hebben wij weer een lol en plezier gehad van deze geweldige kanjer.
In de wedstrijdring maar ook daarbuiten is hij zijn gewicht in goud waard.

Aan het begin van het jaar al als kringkampioen de Brabantse kampioenschappen in het L springen en L1 dressuur gereden en daarbij 2x net buiten de prijzen, maar oh wat was het gaaf en wat schitterde ze in de ring!
Afbeelding

In Winterswijk stond de eerste cross van dit seizoen gepland, ze zouden hier gelijk hun debuut in de L maken en de bedoeling was om dit jaar in de L veel te leren, te zien en te ontwikkelen.
Na een redelijke dressuurproef , de pony had er wel ERG veel zin in, een foutloos springparcour en foutloze cross een verdienstelijke 5e prijs behaald. Super debuut vonden we zelf!

Het volgende hoogtepunt was de Brabantse kampioenschappen eventing in Etten-leur.
Zonder verwachtingen er heen want ja pas 3 L crossen gereden allebij nog vrij onervaren.
Na een redelijke dressuurscore en een foutloze springproef waren ze zelfs op weg om een prijs in de wacht te slepen, na de cross werd zelfs duidelijk dat ze RESERVEKAMPIOEN!! geworden waren en 3e in het overall klassement. Wauw wat was ik trots op mijn puppy pony en zijn ruitertje!
Afbeelding

Daarna een erg mooie cross gereden in Castenray en in de tussentijd was ook al hun debuut gemaakt in de L2 dressuur en M springen en werden daar ook de eerste winstpunten in gescoord.
Afbeelding
Na de cross in Castenray waren ze alweer M startgerechtigd.
Het was echter allemaal wel heel snel gegaan dus we besloten om minimaal te wachten tot na de Nederlandse kampioenschappen voor de overstap.
In de zomer zijn er altijd weinig crossen, zeker hier in de buurt, maar dat was ook niet zo erg ivm. de selectiewedstrijden dressuur en springen voor de Brabantse Kampioenschappen.
Ook de selectiewedstrijden waren weer super gegaan en uiteindelijk mochten Gijs en Risky zich kringkampioen noemen in de klasse C/L2 dressuur en ook in het M springen waren ze afgevaardigd.
Helaas ging het springen tijdens de kampioenschappen niet zoals gepland, het ruitertje had erg veel spanning wat resulteerde in een balk en een stop. Al met al toch een super parcours gesprongen en vliegend over de Liverpool waar ze eerder in het jaar nog flink problemen mee hadden.
In de dressuur een mooie 6e plek net buiten de prijzen!
Een foto van een selectiewedstrijd
Afbeelding

Na het kampioenschap stond SGW Leidschendam op de planning.
WAUW wat een wedstrijd!! Zo gaaf met het vele publiek langs de route echt een mooie belevenis.
Ook hier weer een foutloze cross en foutloos springparcour en 2 winstpunten er bij.

Afbeelding

Na Leidschendam een hele poos geen cross gehad dus als voorbereiding op het NK op naar Gorssel weer in het L. Ook hier weer een foutloos springparcour en foutloze cross!!
Afbeelding

In de laatste week voor de Nederlandse kampioenschappen met name op de dressuur geoefend.
Elke onderdeel van de proef goed rijden en de puntjes op de i zetten. En toen was het 25 september zo ver het NK in Neede. De dressuur ging echter helemaal niet als gepland,sterker nog het ging helemaal de mist in. Ons individueel kampioenschap was eigenlijk voorbij dus met een behoorlijk down gevoel huiswaarts gekeerd. Echter de volgende dag weer met opgeheven hoofd aan de start verschenen want we streden ook nog in een team voor het equipe kampioenschap en daar telt de dressuur score niet mee!
Allereerst het springen en ja hoor alle balken bleven liggen!! En om het helemaal compleet te maken, sprong heel het team foutloos!!
Toen de cross in (pony had overigens na het springen een hartslag van 40 :') )
Ze crosste wederom foutloos rond!!
Dit deden ook 2 andere team leden en na het bijhouden van de resultaten van alle andere teams konden we aan het einde van de dag maar 1 ding concluderen... ons team was NEDERLANDS KAMPIOEN 2015!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het Nk stond SGW Ysselsteyn op de planning. Hier was Risky zijn M debuut gepland. Helaas werd de M/Z pony's afgelast, maar aangezien Ysselsteyn bijna een thuis wedstrijd is besloten om mee te doen in de L.
Ook in Ysselsteyn weer een foutloos springparcour en een foutloze cross en een nette 7e prijs mee naar huis kunnen nemen.
https://www.youtube.com/watch?v=k__1tlZkn-w

Toen op naar Diepenheim waar hun eerste M cross zou plaatsvinden.
Poeh wat was dat spannend!! Er zat weinig tijd tussen dressuur en springen dus in de ochtend cross moeten lopen. Nou dat was toch wel even slikken!!
Het is een gigantische overstap van L naar M en er zaten een paar fikse sprongen in zeker voor een C pony. Doel was de wedstrijd uit rijden , alles heel houden en genieten.
Alweer foutloos gesprongen wat resulteert in een 100% foutloze score dit cross seizoen!!

De eerste opgave was hindernis 5-6ab-7, een stijl sprong op 90cm met daarna een dubbele opsprong gevolgd door een afsprong.
Ik had beloofd daar op het ruitertje te wachten om hem te helpen. Echter bij hindernis 4 was hij al zo bezig met de opkomende sprongen dat hij daar helaas een stop had.
Echter de eerste opgave bleek helemaal geen opgave voor de pony en ruiter want ze sprongen alles super makkelijk!!
https://www.youtube.com/watch?v=wMWZUiOdiU4
De waterbak

Afbeelding

en daarna op naar misschien wel de grootste opgave. Pff wat had de ruiter schrik voor deze sprong en ik eerlijk gezegd ook wel ..
De pony vond overigens dat we niet zo moeilijk moesten doen..

Ook de picknicktafel werd moeiteloos gesprongen..
Afbeelding

Dit resulteerde in hun eerste gefinishte M cross!!!
Oh wat waren/zijn we blij. Een droom die uitkomt, onze kleine Dinky Toy pony die zomaar een M cross finisht!!
Ondertussen is het cross seizoen al even ten einde en zijn we dus in de weer met selectie wedstrijden dressuur en springen. Inmiddels is al bekend dat ze zich gekwalificeerd hebben voor het BK dressuur in de M1 en grote kans dat ze ook door mogen in het M springen.

En wat er volgend jaar op de planning staat.. Nou ik durf niet eens te hopen op een top jaar zoals nu.
1 ding is zeker in Maart wordt zijn eerste veulen verwacht en daar kijken we erg naar uit, verder willen we ons meer focussen op het crossen.
Maar al met al hopelijk weer een jaar genieten van dit gouden ventje!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 31-12-15 14:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Captain

Re: When dreames become real...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:35

Zo wat een enthousiasme! Heel gaaf, die cap ook.. :')
Heel veel succes gewenst in 2016!

P.s. misschien kun je je titel nog aanpassen? Het is dreams ipv dreames

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:37

Captain schreef:
Zo wat een enthousiasme! Heel gaaf, die cap ook.. :')
Heel veel succes gewenst in 2016!

P.s. misschien kun je je titel nog aanpassen? Het is dreams ipv dreames

Zag in de tekst ook al wat spelfouten staan, volgende keer toch ook even door de spellingcheck heen halen hihi.

_Sofie

Re: When dreams become real...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:57

Ik vind jouw topics altijd zo leuk! Heb geloof ik niet eerder gereageerd, maar wel vaker topics voorbij zien komen en ik geniet echt van deze combi :j Op naar een top 2016!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 19:33

_Sofie schreef:
Ik vind jouw topics altijd zo leuk! Heb geloof ik niet eerder gereageerd, maar wel vaker topics voorbij zien komen en ik geniet echt van deze combi :j Op naar een top 2016!

Helaas zal 2016 het laatste jaar zijn voor dit duo want het ruitertje begint er aardig vanaf te groeien.
Maar eerst samen nog knallen!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:19

Hij houdt net nog wel redelijk vol he! Hoelang rijdt hij Risky nu?
Op de laatste foto dacht ik wel, lef hij gaat nu wel echt de lucht in -O-
Jammer is dat he met van die kleine ponys!

Maar wat een topjaar hebben jullie gehad! Hulde aan risky en aan Gijs natuurlijk! Mooie ervaringen!! :j

Hopelijk kan hij 2016 doorrijden!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:27

Wat een gave combinatie is dit toch :))

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:33

Ja hij gaat nu heeeel snel de lucht in. Zeker 6cm gegroeid in het afgelopen jaar.
Hij is mij dan ook al lang voorbij.
We gaan zien hoe lang het nog net gaat en hopenlijk komt er een nieuw ruitertje op zijn pad.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 13:23

Inmiddels zijn de aantallen bekend en Risky mag inderdaad ook weer naar de kampioenschappen springen.
We gaan zien hoe dat allemaal gaat worden want het ruitertje heeft het veeel te druk met school.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 09:06

Gijs en Risky! Wat een dreamteam zijn die 2! Blijf me verbazen over ze. Wat een toppers!