Een verkocht paard enorm missen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Een verkocht paard enorm missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 21:05

Tja waar moet ik beginnen... Lang getwijfeld of ik dit topic wel of niet moest aanmaken, ik doe het nu maar gewoon.

Ik heb een paardje gehad en 3 jaar terug verkocht. Dit was echt een once in a lifetime paardje en ik was zo gek met 'm.. Ik ging studeren, dier was jong en sensibel en moest echt meerdere malen per week aan de slag om hem fijn te houden, anders werd het een onhandelbaar draakje. Maar die tijd had ik toen niet, en op dat moment leek verkopen mij de eerlijkste optie. Als een klein kind heb ik staan janken toen ik afscheid nam.

Dit ging een jaar goed, maar de twijfels kwamen daarna en het is alleen maar erger geworden. Het is nu zo erg dat ik er slapeloze nachten van heb en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. Ik word er helemaal naar van.

Ik krijg hem gewoon niet uit mijn hoofd. Ik ben hem ook uit het oog verloren, wat het wellicht erger maakt. Ik check elke dag marktplaats enz om te kijken of hij er misschien op staat.

Heeft iemand hier ervaring mee, om hier mee om te gaan/mee te dealen? Ik denk dat een deel ook schuldgevoel is en ook wel beseffen hoe stom ik ben geweest om hem te verkopen destijds, maar het leek me zo juist op dat moment.. Kan mezelf wel voor mn kop slaan.

Als iemand tips heeft, of gewoon een virtuele knuffel, graag!

Azmay

Re: Een verkocht paard enorm missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:08

Ik ken het, mijn eerste paardje was een gouden beest en mis hem zelfs nu na 8 jaar nog wel eens. Heb hem lang uit het oog verloren en nu ineens heb ik contact met zijn verzorger wat geweldig is. Een bericht plaatsen op OV wil ook nog wel eens helpen.
Als het zo moet zijn vind je hem echt weer terug :(:)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:08

Het lijkt me heel naar! Ik zou eigenlijk niet weten hoe je hier het beste mee om kunt gaan.
Wel kan ik je een dikke virtuele knuffel geven: *knuuuuuuuffff*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:09

Een virtuele knuffel kan je altijd krijgen! :(:)

Ik heb mijn paard vandaag precies 1 jaar geleden verkocht, en ben vandaag ook niet helemaal te genieten. :o
Hier ook de keus gemaakt ivm tijdsgebrek, en ook de financiën speelde wel een rol.
Iedere dag blijft het een gemis, nou heb ik nog wel contact met de nieuwe eigenaren, en hoor ik gelukkig nog wel eens hoe het met hem gaat.
Hij is verhuisd naar Noorwegen, dus hem even bezoeken zit er helaas niet in.
Voor jou natuurlijk een stuk lastiger omdat je niet weer waar hij is, hopelijk vind je hem weer!
Wellicht oproepje plaatsen op bokt bij paard gezocht? Of heb je dat al gedaan?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:14

*steekt hand op*

Je hebt de best mogelijke keuze gemaakt op basis van de informatie die je toen had. Achteraf denk je wel "had ik maar...", maar dat kon je toen simpelweg nog niet weten. Maar ik weet heel goed hoe zoiets kan voelen, het blijft gewoon echt balen... :(:)

Een leuke penny-wending... ik heb mijn pony teruggevonden en terug kunnen kopen. Helaas in een mindere toestand dan ik had gehoopt, maargoed, vanaf nu gebeurt er in elk geval niks meer zonder dat ik weet hoe of wat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:16

Jup, heel herkenbaar TS! Kan nog spontaan in janken uitbarsten bij de gedachte dat ik mijn paardje moest verkopen. Het is nu ook zo'n 3 jaar geleden, maar dat maakt het er zeker niet minder om. Ik zou haar graag nog eens willen zien, maar krijg geen antwoord van de nieuwe eigenaar.
Gelukkig werk ik naast mijn ene baan ook met paarden, dus heb ik wat afleiding, maar haar missen zal ik altijd blijven doen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:19

Ook mee gemaakt, verzorg pony moeten verlaten door een vechtscheiding van de eigenaresse en haar man. 2 jaar niet uit mijn hoofd kunnen krijgen, en uiteindelijk toch maar terug gaan halen... Ondertussen is hij een jaar overleden. Ik zou ook eens een paar oproepen plaatsen op bokt, facebook, marktplaats,... Want zulk gemis gaat natuurlijk niet meteen over. Is terug kopen een optie? Maar het zou al leuk zijn moest je weten waar hij is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:23

Nee, terug kopen is zeker geen optie (anders had ik dat bij de tussenliggende eigenaar al willen doen: die had mij heel netjes op de hoogte gebracht dat hij het niet meer kon betalen en mij de kans willen geven om haar terug te kopen). Financieel gaat dat zeker niet lukken, om maar niet te spreken over of de huidige eigenaar haar zou afstaan.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:27

Hier ook!
Ik had de pony voor m'n zoontje gekocht en reed er zelf ook op maar pony en zoontje waren beide groen. Aangezien pony toch van zoontje was en groen en groen niet samen gingen, pony verkocht en brave shet ervoor in de plaats.
Ik heb nog jaren contact gehad met de nieuwe eigenaar maar laaste jaren niet meer (ben hun gegevens kkwijt) tijd lang heel moeilijk mee gehad, maar het slijt.....
Soms denk ik nog aan haar en Google ik haar naam, maar als er dan niks te vinden is ga ik al snel weer over op de orde vd dag tot het maanden later weer gaat kriebelen en ik weer ga Googlen ....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 21:28

Wat een lieve reacties en herkenbare verhalen, sommige met een goed eind! Fijn om te lezen meiden!

Terugkopen is absoluut een optie mocht ik hem vinden. Ik heb toen mijn andere pony gehouden, die kon ik makkelijker laten staan als ik geen tijd had. En toen die chronisch ziek werd heb ik een nieuw paardje gekocht, om te kunnen blijven rijden (mennen). Dus ik heb mijn 2 kanjers gelukkig gewoon bij me, maar mijn vorige paardje laat me niet los.. of ik hem niet.

Oproepje plaatsen is een goed idee!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:38

Ik ken het, vreselijk! Heb die van mij gelukkig terug kunnen kopen..

En mijn allereerste pony na jaaaren terug gevonden, dus zeker niet opgeven! Ik had de hoop al opgegeven en kreeg toen na een aantal jaar ineens een berichtje naar aanleiding van mijn gezocht topic op bokt. :) Ik heb haar via facebook kunnen volgen tot ze onverwachts overleed vorige maand..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:42

Ik heb dit jaar ook een paard verkocht, ergens nog wel spijt en dat ik baal dat ie hier niet gelukkig was en niet kon geven wat ie verdiende. Maar wel met een gerust hart nu want heb nog veel contact met de nieuwe eigenares en hij staat daar echt op zijn plek, wat de 'pijn' verzacht.

Mijn eerste pony mis ik ook heel hard en ben ik uit het oog verloren helaas wat echt pijn doet.

Heb dit jaar een hond naar Amerika verkocht, daar heb ik veel meer moeite mee en mis hem met momenten heel erg maar dat is puur omdat ik hem niet kan volgen en niet weet hoe het nu verder gaat.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:44

Ik heb het met een bijrijdpaard. Ik heb hem ingereden en kon er mee lezen en schrijven.. Helaas ging ik verhuizen en moest hem achterlaten.. Ik krijg hem nog steeds niet uit mijn hoofd ondanks dat ik weet dat hij het goed heeft.

Vandaag de eigenaresse nog gesproken, en misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit! O:)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:45

Ik mis Dylan enorm. Hij is nu ruim 2 jaar weg en staat inmiddels weer te koop. Hij staat in Zuid-Frankrijk... nu ik dit typ moet ik alweer huilen...

Ik kan hem gelukkig volgen via FaceBook.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:49

Jelleee schreef:
Wat een lieve reacties en herkenbare verhalen, sommige met een goed eind! Fijn om te lezen meiden!

Terugkopen is absoluut een optie mocht ik hem vinden. Ik heb toen mijn andere pony gehouden, die kon ik makkelijker laten staan als ik geen tijd had. En toen die chronisch ziek werd heb ik een nieuw paardje gekocht, om te kunnen blijven rijden (mennen). Dus ik heb mijn 2 kanjers gelukkig gewoon bij me, maar mijn vorige paardje laat me niet los.. of ik hem niet.

Oproepje plaatsen is een goed idee!

Als terugkopen een optie is, zou ik zeker niet opgeven met zoeken. Het zou toch heeel fijn zijn moest je je "once in a life time" paard terug kunnen krijgen.

isisxnous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:53

staat hij nergens ingeschreven? vaak kunnen ze toch als ze geregistreerd staan in het stamboek de eigenaar achterhalen? alleen moet deze dan ook wel geregistreerd staan... maar altijd het proberen waard! ook van mij een dikke virtuele knuffel!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:54

Ik heb het met één van de veulens van vorig jaar, hij is begin dit jaar verkocht. Hoewel ik vaker veulens heb verkocht en nog meer paarden heb staan mis ik hem echt vreselijk. Hij heeft een geweldige eigenaresse die zelfs zijn nieuwe naam (moest vanwege omzetting stamboek) heeft afgeleid van mijn koosnaampje voor hem. Ze zijn ontzettend blij met hem en dat verzacht zeker wel en ik blijf hem ook volgen, maar pfff.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:58

Hier een heel dikke knuffel :(:) je verhaal is erg herkenbaar!

Ik mis mijn merrie ook nog steeds verschrikkelijk hard. Het is inmiddels bijna 6 jaar geleden dat ze - achter mijn rug om - verkocht is (nadat ze maandenlang werd achtergehouden om mij te chanteren). Ik heb haar inmiddels teruggevonden, ben bevriend met haar nieuwe eigenaresse op Facebook maar ik ga bewust niet langs. Het doet mij al enorm veel pijn als ik een foto of post over haar zie, dus ik denk dat ik ga janken als een klein kind als ik haar weer in real life terugzie :=

sjors11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:07

Zo herkenbaar!.. Op slag verliefd toen ik hem als veulen zag.. hij was en is prachtig! Ik heb hem in een kudde op laten groeien en toen de tijd daar was op zijn 3e naar 'huis'gehaald. hem rustig samen late groeien en gewoon veel plezier met hem gehad. ik heb hem ook weg moeten doen door omstandigheden . Het voelt helaas nog als de dag van gisteren wetend dat hij het bij nieuwe eigenaar super goed heeft , beter kan ik niet wensen.. maar het blijft altijd in mijn hart.. mijn baby. Ik zeg ook altijd dat mijn kind op kamers is gegaan ;)

het blijft pijnlijk ondanks dat je weet dat je de goede keuze hebt gemaakt. En als ik me verdrietig voel probeer ik alle leuke momenten op te sommen die ik met hem had, het was mooi en ben dankbaar voor alle jaren het is ok zo. Ik wens je heel veel goeds en vanaf hier een dikke knuffel! /3

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:19

Ik heb een pony gehad met een ingewikkeld verhaal. Mijn instructrice van destijds zei dat ik toe was aan een eigen pony. Mijn ouders zijn met haar in gesprek gegaan en dachten op afbetaling een pony te kopen. Ik was helemaal gek op die pony, deed er van alles mee en kocht er van alles voor.
Totdat ik op een dag aan die instructrice vroeg of ik niet te groot was geworden om op de pony te kunnen rijden. "Ja dat is ook wel zo" antwoorde ze, en van het één op het andere moment was de pony verkocht. Bleek dat wij de pony niet op afbetaling hadden, maar dat het om leasen ging.
Stikverdrietig was ik ervan. Vreselijk!
Mijn moeder had het er op haar werk over en ineens kwam een collega naar haar toe met de mededeling dat zij die pony voor haar zoontje had gekocht. Zo werd ik gelukkig af en toe op de hoogte gehouden hoe het met de pony ging.
Maar helaas ging zij al snel ergens anders werken. Ik kreeg wel het mailadres.
Ik heb toen aangegeven dat mochten ze ooit de pony verkopen, ik daar interesse in heb.
Inmiddels zijn we 5 jaar verder.
Ik mag altijd naar de pony toe. Heb dat in het begin ook 2x per jaar gedaan, maar al snel voelde ik mij bezwaard.
Facebook heeft zij (en ook haar zoontje) niet. Ik krijg nooit uit haarzelf een mailtje hoe het met de pony gaat. Ook nooit een foto meer van die pony gezien. Ik kijk ook wel eens op youtube, maar daar staan ook geen filmpjes van die pony op.
Als ik mail krijg ik een antwoord van hooguit 3 zinnetjes terug.
Begin dit jaar kreeg ik wel een mailtje dat zoonlief te groot voor de pony is, dus dat het er bijna aan zat te komen dat ik haar kon kopen. Inmiddels 11 maanden verder en nog niks gehoord.
Heb een tijdje geleden mailtje gestuurd met alleen "fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar". Niet gevraagd hoe het met de pony gaat omdat ik anders misschien teveel opdring. Maar heb niks terug gekregen.
Het is fijn dat ik er altijd naar toe mag en dat er tenminste een beetje contact is, begrijp mij niet verkeerd, maar als je weet dat ik interesse heb om de pony te kopen, dan houd je diegene toch ook een beetje op de hoogte?
Inmiddels weet ik het niet meer of ik de pony wel wil kopen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat dit mijn soulmate was.
Maar nu ik 5 jaar verder ben, eigenlijk niks meer over de pony weet bijvoorbeeld hoe ze nu is, qua gezondheid weet ik niks, heb niet echt meegekregen wat ze de afgelopen 5 jaar heeft gedaan. Straks koop ik haar en is het een heel ander paard dan toen ik haar had. Maar toch, toch mis ik haar nog steeds...

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:21

Helaas ken ik het. Heb vorig jaar mijn B-pony verkocht en mis haar nog iedere dag. Ik heb nu gelukkig wel een mega goed alternatief waardoor ik 's nachts niet meer wakker lig van het huilen en denken dat ik het niet goed heb gedaan zo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:30

Yup... met mijn paardje Nebraska... toen verkocht omdat ik graag wat meer mee wilde doen met endurance, echter jaar later lag ik zelf zo in puin dat ik niet eens meer kon rijden. Wat had ik haar graag teruggekocht... maar ze stond goed waar ze was dus ... ben nog twee keer wezen kijken als ik haar riep kwam ze aangalopperen tranen met tuiten echt vreselijk ;(
Jaren later kreeg ik een e-mailtje dat ze haar door hadden verkocht aan een zorginstelling. Maar het mailtje ben ik kwijtgeraakt, het adres van de mensen die haar door hadden verkocht ook. Hier nog oproepje geplaatst op bokt, marktplaats afgezocht echt van alles gedaan paard nooit meer teruggevonden.

Vooral het niet weten waar ze is, of ze er nog is heeft me jaren enorm bezig gehouden. Nu heb ik er ondertussen vrede mee ik denk dat ze er ondertussen gewoon ook niet meer is...

Een ander paardje, Ushi, had ik dus gekocht om meer endurance mee te gaan rijden maar dat is er nooit van gekomen destijds, door die gezondheidsproblemen. Haar heb ik toen verkocht en daar staat ze nog steeds. Ik heb haar terug willen kopen toen het jaren later beter ging met mijn gezondheid, maar haar huidige eigenaresse wil haar niet kwijt. Ik weet dat ze het goed is en ik weet waar ze is, dus dat is OK. Jammer, erg jammer, maar OK...

Sterkte het is een rotgevoel. Ik hoop dat je hem nog eens terugvindt. Want vooral het niet weten is echt naar.

Ik heb er wel van geleerd dat zo'n once in a lifetime pony niet zomaar meer langskomt en dat een paar maanden of misschien wel langer dan maar uitbesteden of ergens anders plaatsen veel beter is dan verkopen. Verkopen is met dat soort dieren meestal zo gebeurd... maar vind er maar eens een... of vind hem maar eens terug ... -O-
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-12-15 22:33, in het totaal 3 keer bewerkt

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:30

Ik heb mijn pony verkocht omdat deze te klein bleef voor mij. Nog dagelijks mis ik hem en heb ik er spijt van. Ik ben er ook nog niet achter hoe je daarvan af komt...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:43

...
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 30-12-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:45

Een en al herkenning.
Mijn paard is helaas ook al overleden na verkocht. Maar moeilijk vind en vond ik t.

HD, ik vind je reactie niet echt op zn plaats, hoe goed bedoelt dan ook.