Slechte manege?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silverheart

Slechte manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 16:32

Hoi!
Ik heb het heel erg naar mn zin op mijn manege.
Maar een ander meisje uit mijn klas heeft daar ook gereden
(Het is wel gewoon een vriendin hoor)
Ze rijd nu op een andere manege, en die vind ze veel leuker
Dat respecteer ik zeker, maar ze respecteerd mijn keus niet...
Ze probeert me heel erg van deze manege af te halen, en me op haar manege te 'plaatsen'
Ze zegt dingen van :
De ponys worden mishandeld
Ze bewegen te veel
Ze gebruiken te oude ponys die allang met pensioen moeten!
Ze zijn te streng
Ze slaan heel hard met de zweep
Het maakt hun niet uit wat die ponys voelen
Vroeger waren ze lief, maar ze hebben de ponys verpest!
En nog veel meer
Zelf vind ik dit echt niet leuk
Ik vind het echt een goede manege
Maar ik weet niet wat ik ermee moet!
Help me please! -O- :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:35

Kun je niet tegen haar zeggen dat je zelf blij bent met de manege en dat ze erover op moet houden? Leg haar uit dat je het vervelend vindt dat ze dit zegt en dat je je er niet fijn bij voelt.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:40

Jullie zijn allebei andere mensen, die allebei in staat zijn om keuzes te maken. Als jij heel tevreden bent, dan blijf je rijden waar je nu rijdt en daar heeft ze het maar mee te doen!
Misschien mist ze je wel en wil ze weer samen rijden op een manege. Misschien is het een oplossing om een keer bij haar te komen kijken? Misschien vind jij het daar ook wel heel leuk en besluit je bij haar te komen rijden, en niet omdat op je huidige manege paarden 'mishandelt' worden, maar omdat jij het ook leuk vind om bij haar te rijden. (?)
Toon interesse in haar stal. En anders kan je altijd zeggen dat je deze discussie niet aan wilt gaan. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:42

Zeggen dat ze zich er nier meer mee moet bemoeien. Zij heeft een keus gemaakt en jij ook. Daar zal ze het toch mee moeten doen. En verder gewoon negeren zoals ik begrijp is ook niet echt een vriendin.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:52

Gewoon negeren. Zolang jij het daar leuk vind, blijf je daar maar gewoon rijden!

Maartje1990

Re: Slechte manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:56

Zeg tegen haar dat jij haar mening respecteert en dat het haar goed recht is om dat te vinden. Maar dat jij het er mee oneens bent en dat je het op prijs zou stellen als ze er nu over op houdt. Je weet ondertussen wat ze vindt, maar wat zij zegt gaat jouw mening over die manege niet veranderen dus het heeft geen zin als ze er over door blijft gaan.