Helaas had ik op dat moment geen paard dat voor de wagen beleerd was, dus dat plan ging even de koelkast in.
Maar.... april 2014 was het eindelijk zover. Tentsi, mijn zelfgefokte veulentje, was 4 jaar en werd professioneel beleerd voor de wagen. Dat verliep soepel, dus al snel mocht ik er zelf voor de eerste keer achter zitten.

Na dat maandje hard werken mocht Tentsi weer vakantie vieren. Eind september 2014 zijn we begonnen met lessen. Voor ons allebei een nieuwe uitdaging. Ik had nog nooit écht gemend en Tentsi had nog haast geen bespiering.

Omdat het wel lekker ging, zijn we maar gaan starten. In februari 2015 reden we onze eerste wedstrijd in de B-dressuur en L-vaardigheid enkelspan. Meteen een winstpuntje in de dressuur!
Ik ben nogal van het 'je paard snel aan enge dingen laten wennen', dus maart 2015 hebben we een oefenmarathon gereden in Putten. Niet met als doel om er snel doorheen te racen. Nee, gewoon lekker een rondje 'enge' dingen kijken. Mijn stoere wijffie liep overal doorheen en voorbij. Ik heb héérlijk gereden (al vond ik het vooraf doodeng
). De conclusie: ik ben kijkerig dan mijn paard

Na dat leuke uitstapje weer terug naar de d/v-wedstrijden.
In april vlogen we in Onstwedde door de vaardigheid heen. Dit was een heel leuk spelletje volgens mijn merrie:
Onze eerste 1e plaats in de vaardigheid.
We lesten lekker door. En kochten een nieuwe wagen.

En in mei reden we onze laatste B-dressuurwedstrijd. In 6 wedstrijden de B door. Met als record 203 punten in één proef. En ook mochten we hier weer door de vaardigheid knallen. Op naar de L-dressuur.

In juli reden we dan onze eerste échte SGMW. Deze was lekker in de buurt. Het doel was één winstpuntje halen. En hoewel mijn merrie het súper deed, hebben we dat winstpuntje op 0,19e punt níet gehaald. Dat mocht de pret niet drukken, want ik was hartstikke blij met mijn merrie. Zie nou hoe stoer ze door de waterbak ging

We reden lekker door in de L-dressuur en vaardigheid.
Tot mijn verbazing kwalificeerden we ons voor de Hippiade in zowel de dressuur als de vaardigheid. Die vaardigheid zag ik niet echt zitten, want tsja... ik had pas 3 keer eerder een foutloos parcours gereden.
Het ging echter boven verwachting goed. We werden Nederlands kampioen

Veel beter kan het niet in je eerste jaar toch?
We rijden lekker verder in de dressuur en vaardigheid. We hebben genoeg punten om zowel in de dressuur als de vaardigheid de stap naar de M te gaan maken. Dat willen we in 2016 dus gaan proberen.
Maar eerst.... hebben we gisteren in Zuidbroek het jaar 2015 fantastisch afgesloten.
Supergaaf om daar te mogen rijden.

PS: Het valt misschien op dat ik in dit topic met 6 verschillende wagens rijd. Dit komt omdat ik meestal samen met mensen op wedstrijd ga. We delen dan een wagen. Ik heb geen mentrailer oid en op deze manier is het voor mij toch mogelijk om op menwedstrijd te gaan. Echt tóp zoals de menwereld voor elkaar klaarstaat
.
.
.