Ooit stoppen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knorretjee

Ooit stoppen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 09:36

Haayy allemaal,

Laatst was ik jarig en kreeg ik een nieuwe cap voor het paardrijden ik SUPER blij. Toen fietste ik naar school met 2 meisjes en die zeiden: dat jij een nieuwe cap krijgt jij gaat er toch binnenkort mee stoppen, uiteindelijk vindt je het toch niet meer leuk...
Maar ik vindt paardrijden geweldig ik doe het nu 2 jaar en ben helemaal verliefd. Ik rijd western en maak veel buitenritten samen met vriendinnen. Dat is toch geweldig lekker door de bossen crossen enzo.

Die twee meisjes reden op een dressuur manege, het ene meisje reed al 7 jaar en het andere meisje 2,5 jaar, maar hun blijven altijd binnen, altijd dressuur, ik zou denken neem dan springles of ga een keer op buitenrit want alleen binnen rijden is niet leuk.

Ook met ponykamp ik keek er een half jaar al naar uit. Ik mocht zelf 2 dagen extra! Een dag ervoor om alles klaar te maken( tent opzetten, oude stal uitmesten tafels en stoelen, alles klaarmaken) en de dag erna mocht ik weer meehelpen. Super leuk! Die 2 meisjes gingen niet op Ponykamp want dat vonden ze saai....

Ik heb ook een verzorg pony genaamd Dokus en ik ben dol op hem! We doen vrijheidsdressuur en we rijden en knuffelen. Het is ook op onze stal als je veel meehelpt mag je gratis rijden. Ik en een paar vriendinnen zijn er te jong voor maar we mogen als we goed meegeholpen hebben een 1 uur langer weg blijven, :o

Maar ik wil graag jullie mening en ervaringen over ooit stoppen met paardrijden want ik denk er niet aan *\o/*

maximuss

Re: Ooit stoppen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:44

Da's iemand zijn/haar eigen keuze... Sommigen stoppen, anderen blijven rijden. Dat maakt toch niks uit.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:45

Niks van die twee meisjes aantrekken :j Als jij veel plezier in het paardrijden vindt in welke tak van de sport dan ook moet je dat lekker doen en niemand kan je dat plezier afnemen.

En als je ooit het paardrijden minder leuk begint te vinden dan is het jouw besluit om te stoppen en niet die van een ander :)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:54

Niks van aantrekken joh. Iedereen vind iets anders leuk, en dat is prima. Je hoeft jezelf niet met hun te vergelijken, het gaat erom dat jij plezier hebt, en zolang je dat hebt is het prima. Als je het ooit niet meer leuk vind is de keus toch aan jou en niet aan hen of je stopt of niet.

Ik rij nu 7 jaar en in ben er helemaal ingegroeid zegmaar. Paarden zijn echt een onderdeel van mijn leven. En dat zou ik voor geen goud willen missen, want ik vind het heerlijk. :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:58

Wat een nare meiden lijken mij dat!

Er zijn mensen die tot op hoge leeftijd met veel plezier rijden, waarom jij daar niet bij zou horen, geen idee.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:59

Niks van aantrekken. Ik rijd inmiddels al 10 jaar paard en denk er niet aan om te stoppen. Als jij het leuk vindt is het toch goed, trek je maar niks aan van wat die meiden daarover zeggen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:34

Wat een nare meiden zeg!
Waarschijnlijk waren ze jaloers op je nieuwe cap, en doen ze daarom zo!

Ik ben 22, rij nu 14 (?) jaar paard en zou ook niet meer zo snel willen stoppen hoor!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:37

Mijn paard verkocht omdat ik dacht dat ik het niet zou kunnen combineren met mijn studie. Heb het geen half jaar volgehouden, miste de afleiding en uitlaatklep echt heel erg, zat altijd maar binnen en ben veel aangekomen, dus nu weer lekker begonnen. En ik denk er niet aan om ooit nog te stoppen!

rakmonanko11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:43

Ik zelf wil echt nooit stoppen. En van die meisjes moet je je niks aantrekken ze zijn gewoon jaloers meestal

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:47

Ik moet door omstandigheden mijn eigen paardje verkopen, maar stoppen in de paarden kan ik nooit. Ik ben nu 18 jaar met paarden bezig en het is deel van wie ik ben. Dus als mijn paard verkocht is, kan ik altijd ergens een paard verzorgen/rijden.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 11:50

Ach jaaa, die meisjes ze zijn best aardig alleen ik ben er geen goede vriendinnen mee... Bedankt voor alle reacties *\o/*

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:55

Ik ben er wel mee gestopt. Ik vond het mijn hele leven al leuk. En nog steeds heb ik er veel interesse in, alleen heb ik er niet zo veel zin meer in om het zelf te doen. Ik had er met mijn nieuwe opleiding niet zo veel tijd meer voor, en ook niet zo veel zin meer in. :)
Maar, dat is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze. Gewoon lekker blijven rijden zo lang je er plezier in hebt!
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 28-12-15 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:00

Weet je, dat zeiden meisjes ook tegen mij toen ik 11 was en net een jaar paardreed. Ik ben nu bijna 33 en rij nog steeds. Wel 2x een jaar er tussenuit geweest omdat ik er echt geen tijd meer voor had maarhet bleef kriebelen.

Het is echt per persoon verschillend: de een stopt na een tijdje omdat ze het niet leuk meer vinden (Maar die begonnen meestalmet rijden omdat anderen het deden, niet omdat ze het zelf zo graag wilden.) En sommige stoppen vanwege toekomstplannen denk aan studie, werk, kinderen, enz,enz. Niet iedereen kan dan nog blijven rijden, dat is net of je het financieel red en of je er tijd voor wilt vrijmaken.

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:25

Zelf denk ik er niet over om ooit te stoppen! Maar een gebeurtenis of geldproblemen zouden mij van die droom af kunnen helpen... Niemand kan met zekerheid zeggen "Ik stop nooit!" Stel, jij (of je ouders) kopen een huis. Jullie moeten/willen zo snel mogelijk weg uit het huis. Jullie nemen elk redelijk bod aan. Dan koop je een huis, aardig duur, en je huis word verkocht, voor weinig geld. Dan heb je kans op geldproblemen. Je doet er alles aan om genoeg eten en andere dingen te kunnen kopen. Dus, je moet stoppen met paardrijden, dat is te duur... Dit kan gebeuren! Of je krijgt iets met je spieren, waardoor je niet meer veel mag bewegen... Jep, je weet wat er dan gebeurd... Maar voor nu, zal ik nooit stoppen!
Xxx

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:32

Dat je nu nog niet wil stoppen klinkt begrijpelijk! Volgens mij heb jij ontzettend veel plezier aan de paarden op het moment. :D
Maar er kan altijd iets gebeuren waardoor je moet stoppen of geen zin meer hebt. Bijvoorbeeld school, geldproblemen of gewoon het einde van je hobby. En dat kan ook!
Iedereen veranderd. :j Leven en laten leven, en jij véél plezier! :))

Edit: Dressuurrijden of western heeft niks te maken met plezier hebben of niet. Jij haalt je voldoening uit buitenrijden. Anderen uit wedstrijden en trainen op een terrein. Dat die meisjes gestopt waren en toevallig dressuur reden staat helemaal los van elkaar.
Ik heb bijvoorbeeld 6 jaar op een paard gereden. Oud, kapot, (bijna) geen wedstrijden en ik ben 2x naar buiten geweest. En ik had toch plezier! :D
Laatst bijgewerkt door Isabel_k op 28-12-15 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:34

lindamusters schreef:
Mijn paard verkocht omdat ik dacht dat ik het niet zou kunnen combineren met mijn studie. Heb het geen half jaar volgehouden, miste de afleiding en uitlaatklep echt heel erg, zat altijd maar binnen en ben veel aangekomen, dus nu weer lekker begonnen. En ik denk er niet aan om ooit nog te stoppen!

Precies dit!
Helaas moet ik mijn topper laten inslapen, maar ik ga zeker weer op zoek naar een ander, ik kan niet zonder!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:39

Zo gaat het. De "echte" blijven vanzelf over. Met eigenlijk alle sporten wel dat er een deel afvalt. Zelf ook weleens aan gedacht maar ik denk niet dat het zo makkelijk zou zijn. Ik baal nu al als ik ziek ben en 2 dagen niet naar de paarden kan.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 19:16

ik zat op hockey, paardrijden en saxofoon
maar van ons mam en pap moest ik ergens mee stoppen. Jaahh en dat was hockey, ons pap vond dat jammer want dan deed ik geen teamsport. Maar beide teams waren niet zo leuk dus ja...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:27

Als het echt bij je past dan vind je een manier om door te gaan. En dan heb je er veel voor over, ook het opgeven van andere dingen. Maar dat alles mag jij zelf uitmaken, of je dat wilt, en niet iemand anders, die misschien wel jaloers is vanwege jouw Dokus! /3