Je allereerste keer paardrijden... hoe was dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Je allereerste keer paardrijden... hoe was dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 19:07

Stel, je hebt nog NOOIT in je leven op de rug van een paard gezeten, en er komt de dag dat je in het zadel mag zitten, op de bolle rug van een paard. Hoe was jouw allereerste ervaring om op een paard (of pony) te zitten in je jonge jaren?

Weet je, ik begin wel jaren geleden: toen ging ik met wat andere kinderen naar iemand die een boerderij had met was Shetland ponies. Zijn zus had toen een groot imponerend paard waar alleen zij op kon zitten want iedereen behalve zij was groot genoeg voor dat paard. Dus we hadden het zo geregeld: de kinderen (wij dus) mochten op de Shetlandponies wat rondrijden en zij ging wat stappen in de omgeving. Dus ik mocht ook op een gegeven moment op een Shetlandertje en daar was het begin. Al hobbelende en zoeken naar evenwicht op die vier kleine beentjes onder mij.

Dacht dat het ergens begin jaren 80 was....

morris01

Re: Je allereerste keer paardrijden... hoe was dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:06

Mijn eerste keer was op ponypark slagharen na mijn eerste rit was ik verkocht en was daar 2 weken lang niet meer weg te slaan, ieder jaar weer gingen we daar op vakantie en was ik daar te vinden,geen idee hoe oud ik was een jaar of 8 denk ik.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:08

Mijn eerste keer was bij een kennis haar paard. Ik dacht wooow wat een groot ding. Vond het helemaal geweldig en heb me daarna gelijk ingeschreven bij de manege. En nu, na 11 jaar? Rijd ik nog steeds op dezelfde manege :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:09

Mijn eerste keer paardrijden was bij de ponyclub toen ik een jaar of 7 was.. Gezellig op een Ijslander zonder zadel en met simpel hoofdstel door de bossen rijden :) En omdat ik nog geen cap had, had ik een fietshelm op. Ik heb er ook nog hele schattige foto's van, leuk als herinnering, maar ik ga mezelf niet op Bokt voor schut zetten _O-

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:19

Goh, als heel klein kind was ik al helemaal in de wolken als ik een rondje mocht stappen op een ezel of pony (of deense dog :') ). Er zijn foto's van mij als 3-jarige glunderend op een ezel (angstvallig vastgehouden door ouders).
Mijn eerste herinneringen zijn dus vooral die stapritjes en het brandend verlangen om ook 'los' te mogen.
Pas toen ik 12 was mocht ik eindelijk naar de manege. En daar hadden ze alleen maar grote paarden dus mijn eerste lessen kwamen mijn voeten niet eens onder de zweetbladen uit :+ .
4 jaar op die manege blijven rijden en ondertussen ook op de pony's van m'n oom. Buiten een korte stop tijdens de studies altijd overal wat blijven rijden en nu hobbel ik met eigen paard rond.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:21

Weet ik niet. Ik werd als baby al op het paard gezet en heb altijd al eigen pony's en paarden gehad. :)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:28

Toen k een jaar of 6 was ( groep 3) mocht ik met een vriendje mee naar voltige, dat was super leuk.
Ik heb dat eerst een tijdje gedaan en daarna op "echt" paardrijden. Dat was op een hele lieve pony en ook echt super leuk

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 21:39

Jessix schreef:
Weet ik niet. Ik werd als baby al op het paard gezet en heb altijd al eigen pony's en paarden gehad. :)

Met de paplepel ingegoten... <3

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:44

yup :j

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:48

1976, kreeg geld van mijn vader, hij wees me waar ik moest zijn en zei dat ik moest vragen naar ...... En zo belande ik voor t eerst op een pony...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:53

Sinds ik 3 jaar oud was mocht ik mee voorop op de Fries van m'n zus zitten :D

De eerste keer echt paardrijden was toen ik 7 was op de manege. Ik vond het vreselijk: krijsen, brullen en na amper vijf minuutjes stond ik er alweer naast. Op m'n 9de heb ik het dan weer geprobeerd. Nog steeds een verschrikkelijke ervaring, maar deze keer heb ik wel doorgezet omdat ik graag een hobby wou delen met mijn vriendinnen :+

Daarna nog zo'n halfjaar tegen mijn zin gereden. Gelukkig kreeg ik uiteindelijk het virus wel te pakken :Y)

QuintaenJojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:54

Mijn allereerste keer ponyrijden was vrij zanderig :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:56

Mijn aller eerste keer op een ponny was bij de manege van mijn oom en tante, met kerst.Ik was 8.
Ik wilde wel graag op een ponny omdat ik geweldige dieren vond, maar was wel bang :o , ik wilde op een shetlander omdat da minder hoog was :') _/-\o_
Kwam toen op een super brave en lieve fjord te zitten, alleen stappen en mijn nicht liep er naast.
Ik vond het geweldig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:00

Mijn eerste keer op de pony wat ik zelf kan herinneren..
Ik ging sowieso met mijn moeder, misschien nog anderen naar een soort marktkraampjesiets in het bos.

Daar konden kids ook een rondje op een pony stappen en zo werd ik op een pony gehezen.
Eerst een rondje stappen en het was niet erg druk. De meid die met de pony meeliep: 'volgensmij kan je ook wel wat sneller.'
En toen een kort drafje gedaan :)

Maar nu ik dit zo opschrijf weet ik niet of het echt of een droom was. Mijn gevoel zegt echt, maar mijn verstand zegt een droom omdat ik alles nog zo goed herinner :')

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:02

Oh ik weet het ook nog heel goed!
Na 7 jaar zeuren mocht ik op mijn 11e EIN DE LIJK naar een manege, maar op het moment dat ik naast de pony stond vond ik aaien eigenlijk al wel eng genoeg haha. Uiteindelijk toch er op gegaan en na een paar rondjes vond ik het al super!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:13

Mijn allereerste keer was samen met mijn beste vriendinnetje, we hadden onze regenlaarzen aan, geleende cap op en zonder zadel gingen we op een Welsh schimmel merrie, met hoofdstel en halster. Touwtje om en Touwtje vastgeklikt, eigenaar op de fiets en hoppa naar buiten. Was fantastisch, eerst vriendinnetje voor op en toen ik. We waren beide meteen verkocht, waren denk ik een jaar of 6 toen :)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:25

De eerste keer op een pony was ik een jaar of 2/3. Het was op een vakantiepark waar je dan 1 rondje op een pony mocht (iemand loopt met de pony en je ouders houden je vast).
Mijn zus mocht eerst. Ik heb dat hele rondje staan huilen. Ik wilde eerst! ^)
Glunderend zat ik erop. Prachtig vond ik het!

Mijn eerste paardrijles was toen ik 11 jaar was. Op een pony van 1.56m en dat vond ik best hoog.
Heb de eerste les ook alleen maar gestapt, dat vond ik al dapper genoeg. :+

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:34

Mijn eerste keer paardrijden was op ponypark slagharen (jaar of 6?) en was kak want ik viel er meteen vanaf omdat de pony ging aandraven :')

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:39

De eerste les was op een hele lieve pony, superbraaf (aan de longeerlijn natuurlijk). Mijn moeder reed tegelijkertijd mee op een paard en had van tevoren gezegd: Ik laat je wel eens zien hoe je van een paard af valt...

Je raad het al, wie viel er van het paard af :+ Mijn moeder dus haha.. Was een les om nooit te vergeten :D

Myrthe_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 06:27

Mijn eerste keer was gewoon op de manege tijdens mijn eerste rijles. De instructie hield een soort quizje(?), en ik maar alles in mijn eentje beantwoorden. Alles goed, maar toen kwam de laatste. Hoe laat je je paard lopen? Wat doe ik? Ik ga vol overtuiging met de teugels klapperen want dat deed Lucky Luke ook altijd :evaw: :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 06:59

Ik was zeven toen ik voor het eerst reed, wat nu bijna tien jaar geleden is (april)
Op een bolle Shetlander, vond het leuk, tot het galloperen kwam. Toen ben ik tijdens het galloperen eraf gesprongen, en das alles wat ik me herinner :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 07:39

Jessix schreef:

Idem, ik had ooms en tante's met paarden dus ik kon rijden voor ik het me bewust werd.Zelfde voor de kinderen hier.

Maar tegen ouders zeg ik altijd wel vergelijk het met je eerste keer autorijles,je moet heel veel doen en je weet begot niet waar je het eerst op moet letten als ze niet snappen waarom hun kind niet gelijk vloeiend weg draaft.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:35

Ik kan het me eigenlijk niet meer herinneren. Weet nog wel dat de eerste keer galop echt heel stoer was, want dat ging zo snel! Maar als ik dan nu die manege pony's in beginners lessen zie lopen zijn ze echt niet vooruit te krijgen :') :))

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:43

Op de manege toen was ik denk 6 of 7? les 2 mochten we galopperen voor het eerst. Daar had ik zojuist ook voor het eerst kennis gemaakt met het zand. Pony ging er gelijk bokkend vandoor. :P

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:28

toen ik rond 5/6 jaar oud was reed ik bijna elke vakantie en soms ook weekendjes bij een klein stalletje op een shetlander. toen ik daar voor de eerste keer op een shet zat was ik gelijk verkocht van de shet en ook van de sport haha. Helaas kom ik er nooit meer en de stal is ook ergens anders heen verplaatst, toch wil ik wel een keer bij de nieuwe stal gaan kijken.