Wat is jullie voorkeur ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hoefslag2

Wat is jullie voorkeur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 21:34

Hey bokkers,
Ik vond het best eens interessant om hierover te beginnen,wat is jullie voorkeur ?

- goedkoop matriaal,die (meestal toch) iets sneller verslijt,afkleurt,.. Waar je dan een nieuwe (goedkope) versie van koopt
Of
- een (iets) duurder alternatief die toch wel lang meegaat en een hogere kwaliteit gaat

Ik geef toch voorkeur aan iets duurder :)
Ik begrijp niet waarom je steeds hetzelfde goedkope matriaal zou kopen :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wat is jullie voorkeur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:35

Ik verplaats dit topic van RUI naar YRT.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:38

ligt eraan wat het is een zadel bijvoorbeeld mag best 3000 euro kosten maar een halster bijvoorbeeld mag best 5 euro zijn
Laatst bijgewerkt door melissapupa op 25-12-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:38

Aangezien ik het duurdere nou eenmaal niet kan betalen ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:39

Voor mij is het simpel..

ik heb nu mijn eerste eigen pony..

dus behalve wat betreft het hoofdstel en zadel, koop ik eerst een goedkopere variant om iets uit te proberen en als iets bevalt en ik er mee door wil of met dat product/merk door wil, is het volgende een meer duurzaam product met een hogere kwaliteit.

goed voorbeeld. ik wil gaan kijken of bareback rijden iets voor mij is..
Ja, je kunt bepaalde merken en soorten een week uitproberen..

maar dat zegt niets over hoe ik mij over 2 maanden voel, voor hetzelfde geld ben ik dan zaken tegengekomen waarbij ik mij toch niet prettig voel en toch liever met een gewoon zadel ga rijden.

dan ben ik toch niet heel handig bezig geweest als ik een dure bareback van 500 euro koop.. immers als je de helft terug krijgt bij verkoop mag je in je handjes knijpen.. voor minder dan de helft kun je van hetzelfde merk ook een goedkopere optie vinden (waar je na een paar maanden ook de helft voor kunt vangen.. en dus nauwelijks echt investeert en alsnog een duurder, beter exemplaar kunt kopen om aan te houden).

----

als je een paard hebt dat zijn halsters sloopt, of een weide genoot die halsters sloopt..
dan ben je ook niet fris bezig als je dure halsters aan gaat schaffen.. kapot gaan ze dan hoe dan ook toch wel. en ze gaan niet evenveel langer mee dan dat ze duurder zijn in zo'n geval.. ligt gewoon aan of je paard een hork is of niet.

hoefslag2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 21:42

melissapupa schreef:
ligt eraan wat het is een zadel bijvoorbeeld mag best 3000 euro kosten maar een halster bijvoorbeeld mag best 5 euro zijn

Daar geef ik je best gelijk in :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:45

goedkoop hoef niet altijd slecht te zijn....je kunt hele goede merkdekens kopen in de uitverkoop soms voor de helft van de prijs.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:46

Ik ben meestal van de middenmoot, heb dan geen eigen paard en momenteel ook geen verzorgpaard maar kies meestal voor het midden qua prijsklasse. Het liefst haal ik duurdere merken uit de sale :) Het is dan natuurlijk ook anders of het een zadel is of een dekje denk ik dan ook.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:51

geerke schreef:
goedkoop hoef niet altijd slecht te zijn....je kunt hele goede merkdekens kopen in de uitverkoop soms voor de helft van de prijs.

:j :j :j

of marktplaats..

je hebt altijd mensen die perse elke mode willen volgen, dus een paardendeken of setje niet in de kleur van dat jaar gaat eruit..

mooi geef maar hier hoor.. scheelt mij weer een bak geld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:03

elenaMM77 schreef:
geerke schreef:

:j :j :j

of marktplaats..

je hebt altijd mensen die perse elke mode willen volgen, dus een paardendeken of setje niet in de kleur van dat jaar gaat eruit..

mooi geef maar hier hoor.. scheelt mij weer een bak geld.

:D mijn paarden maakt het ook niet uit of de kleur van hun deken uit de mode is.En mij al helemaal niet :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:50

functioneel is numero uno
als het hem ook leuk staat is het mooi meegenomen..

als het niet anders is, dan is een vloekend kleurtje ook prachtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:54

De duurdere variant, waar je dan inderdaad veel langer mee doet. Ik ben erg zuinig op m'n spullen dus voor mij werkt het :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:58

Zadel en hoofdstel heb ik wel aardig wat geld aan besteed, maar ik ga er van uit dat dit aardig lang mee gaat.
Verder kijk ik eigenlijk gewoon hoeveel ik op dat moment te besteden heb :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:01

Geef toch liever geld uit aan duurdere spullen, gaan voor mij toch langer mee dan goedkope spullen..

weet niet of dit komt omdat het duurder en betere kwaliteit is of gewoon omdat ik dan zuiniger erop ben :P

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:02

Hangt er bij mij af wat het is. Zadel moet goed zijn, dus daar wil ik liever wat extra's aan uitgeven.
Dekjes, halsters, peesbeschermers ed heb ik in veelvoud, dus ook goedkope varianten. Mocht het stuk gaan, koop ik weer een andere kleur.

Met mijn kleding idem dito, alleen schoenen vind ik belangrijk (grip, stevigheid), dus die koop ik dan wel wat duurder. ;)

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:39

Voor dekjes is het bij mij meestal wel de goedkopere variant, €75 (voor een Eskadron Next Generation Graffity <3 ) vind ik echt veel te veel. Zal wel goede kwaliteit zijn, maar dat is gewoon te veel. Halsters koop ik meestal die niet zo duur zijn (of met korting), bij mij blijven die dingen wel 100 jaar lang heel :P . We hebben wel een duurder zadel (vind ik duur :') ), hoofdstel hadden we bij t paard gekocht.
Laatst bijgewerkt door ragus_tommy op 25-12-15 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:48

75 euro voor een dekje?Jee,ik ben echt niet meer van deze tijd.Ik kocht ze vroeger voor 10 gulden.Voor de jongeren onder ons,dat is ongeveer 4.50 euro.En na 30 jaar heb ik ze nog :+

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:55

Hangt van het product af, dekens duurdere variant, die blijven langer heel en hebben een betere pasvorm dan goedkope, wel koop ik ze altijd in de uitverkoop of aanbieding :o .

Zadel en hoofdstel ook duur, die moeten lang meegaan.

Verder maakt het me niet zo veel uit, ik koop wel veel met kortingsacties en in de uitverkoop, dat scheelt enorm. Ik koop dan liever iets duurders dat langer mee gaat dan goedkope dingen die ze kapot gaan. Door met korting te kopen scheelt dat veel geld.

yana_maas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:18

hangt ervan af :) ik vind wel dat zadel en hoofdstel etc duurder mogen zijn, want die gebruik je veel en heb je lang nodig..

LisaNonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:59

Op dit moment heb ik liever wat goedkoper omdat ik nog in de groei ben:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:03

Ik ben gek op uitverkoop :+. Bijna al mijn dekens heb ik met korting gekocht, scheelt toch vaak weer iets!

Halsters ed. heb ik van de EJ vandaan. Dingen gaan maar niet stuk en waren (in de uitverkoop) 3,-.

Qua zadels en hoofdstellen mag het wat meer kosten, maar daar ben ik ook super zuinig op!

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:05

Ik wil vooral goede spullen. Als die zo goedkoop mogelijk kunnen zijn ben ik blij ;)
Maar ik wil dat het nooit aan mijn hulpmiddelen ligt, die moeten dus gewoon goed zijn.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:14

Goedkoop, maar de prijs/kwaliteit moet wel in verhouding zijn en ook hoe vaak ik iets gebruik telt mee. Zadel was erg duur, maar gebruik ik dan ook vaak en is van erg goede kwaliteit. Dekjes en dekens ook zo goedkoop mogelijk (maar wel in een leuk kleurtje O:) ) mijn qhp dekens zijn zelfs nog droog na dagen 24/7 buiten, terwijl ik genoeg mensen hoor klagen over de waterdichtheid van hun dure bucas/rhino.

Ook is mijn paard een sloper met beenbescherming, steeds van die beschermers van 15 euro gekocht die na 2 maand kapot waren. Dus ik had wat duurdere gekocht (flink bedrag voor mijzelf) en die waren binnen 3x gebuiken helemaal stuk... Nu heb ik een paar van de Decathlon voor 5 euro en die zijn er na een paar maand nog helemaal uit als nieuw!

LanolynnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:34

Ligt er aan wat het is, voor een halster inderdaad ga ik geen €40,- betalen, maar op bijvoorbeeld een cap of een zadel bespaar ik niet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:42

Hangt er bij mij van af waarvoor. Halsters, touwen en dekens dekjes, verzorgspullen zijn duur zonde van het geld. Gaat toch wel kapot. Cap moet veilig zijn en lekker zitten prijs maakt niks uit. Rijbroek hoeft ook niet duur. Zadel en hoofdstel bit liever goede kwaliteit en perfecte pasvorm. Meestal is dat duurder maar dat is niet altijd zo.