2015: Een jaar met een lach en een traan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

2015: Een jaar met een lach en een traan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 13:36

Hallo Bokkers!

Velen weten al dat het verhaal van mij en Winston dit jaar is afgelopen. Toch wilde ik graag nog een jaaroverzicht plaatsen. Altijd leuk om terug te kijken naar het afgelopen jaar, en dan bedenken dat er meer te lachen valt dan te huilen. Ja, ik moest stoppen. Maar het was een geweldig jaar <3

2012: [RIJ-ITP] 2012: Een jaar met een nieuw begin!
2013: [RIJ-ITP] Een jaar vol met hoogtepunten.
2014: [ITP] Met sprongen door het jaar!

Januari
Eindelijk had ik een startkaart aangevraagd. Helaas nog niet kunnen starten want alle wedstrijden zaten vol. Ons debuut stond gepland op 08 Februari!
Geen foto's van Januari :)

Februari
In Februari ging ik samen met mijn moeder naar de manege om te kijken hoe ver het was. Hoewel we beide vonden dat ie wat stijf was, leek hij niet kreupel. Die dinsdag op de clubles vond de instructrice hem wat onregelmatig, maar dit verbeterde dus verder niet wat mee gedaan. Woensdag kreeg ik een appje van de eigenaresse. Winston liep kreupel, aanvankelijk dachten we door een trap van een ander paard (was op maandag gebeurd), maar de kreupelheid verbeterede niks. Dus, Utrecht erbij gehaald. DA had het over 2 mogelijkheden, ontsteking van het hoefgewricht of artrose.
De wedstrijd heb ik dus af kunnen zeggen helaas.

We gingen een periode tegemoet met wandelen. Rijden zat er absoluut nog niet in dus ik heb hem bestookt met foto's en knuffels :P

Afbeelding

Maart
Winston ging langzaam aan vooruit, dus het ziet er positief uit!
12 Maart zijn we naar de kliniek in Utrecht geweest om artrose uit te sluiten. Het bleek geen artrose gelukkig. Een te plat hoefbeen was de boosdoener. Speciaal beslag eronder voor betere vering en we konden alles weer!

Mooie nieuwe schoentjes voor Winston!

Helaas ging mijn vriendin Andrea (TurboTinker) die ook bij mij op stal stond verhuizen naar het hoge Noorden. En aangezien we nog geen echte leuke foto samen hadden, moesten we die nog even maken!

Afbeelding

April
We kunnen weer vooruit. Wandelen word opgebouwd naar longeren wat weer uitgebouwd word naar rijden. Superfijn! In totaal hebben we zo'n 6 weken stilgestaan.

Murielle kwam zoals gewoonlijk langs om te knippen, en heeft mooie zonsondergang foto's gemaakt <3

Afbeelding

Het rijden pakte Winston op als nooit te voren. Hij liep een stuk beter en door de ijzers was hij een stuk vrolijker. Hij gooide wat hoger op en maakte ruimere passen. Hij liep top!

Mei
Eindelijk was het moment daar: Mijn wedstrijddebuut stond weer op de planning! 23 Mei op het Pinksterconcours in Hoogland! Dus, hard de training in om op tijd klaar te zijn!
Romy (Toydoll) maakte foto's in onze rode set <3

Afbeelding

Topknol!

Ik schoot deze foto, mijn absolute favoriet <3

Afbeelding

De woensdag voor ons debuut nog een lesje gepland van xx_Irisje die superfijn ging :)
Hij liep zó fijn!

En dan. Op naar Hoogland! Het weer zat niet echt mee, maar wat was ie braaf <3 . Op het inrijterrein was ie lekker vrolijk. Kop in de lucht en nergens naar luisteren _O- . Hij vond alles veel te leuk. Eerste proef ging dus bagger. Hij keek overal en liep niet bepaald op te letten :Y) . Op mijn protocol: 167 punten en het commentaar "Mist nog veel basis voor de B" :+ . Na de eerste proef werd hij behoorlijk moe dus de tweede proef kon ik hem heel fijn rondsturen, liep lekker nageeflijk alleen mocht wat meer tempo in. Toch niet ontevreden, want onze eerste winstpunt was binnen!! 180 punten *\o/*

Afbeelding

Een heuse dressuurfjord :D

In de week erna was het heerlijk weer. Melissa, de nieuwe stalgenoot heeft deze prachtige foto gemaakt van ons <3

Afbeelding

31 Mei hadden we onze tweede dressuur wedstrijd bij Groenewoude. Dit ging heerlijk! 2x 2e geworden met 182 & 181 punten!

Juni
We gingen het springen weer oppakken. En ook dat deed hij weer net zoals ik van hem gewend was! Heerlijk vond ie het :D

Leuk dat ie het ook weer vond!

En even vol gas de weide door :D

Afbeelding

17 Juni reden we weer een wedstrijd bij Groenewoude! 182 & 188 punten met een tweede prijs in de tweede proef! Supertrots :D

Juli
In Juli was het jubileum van het fjordenpaardenstamboek. Wij reden mee in een superleuke clinic van Bart Bax :D

Afbeelding

En achteraf nog lekker door de waterbak gecrosst daar!

Afbeelding
Prethoofd van m ook <3

Deze maand zijn we ook weer op intstructiekamp geweest bij het stamboek in Hoenderloo. Helaas heb ik deze foto's nog niet binnen :)

Augustus
Deze maand hebben we lekker door gelest en hebben we heerlijk buitenritten gereden!
Trainen op de club

September
Opgegeven voor de SGW Clinic van Bokt. Nooit gedacht dat we uitgekozen zouden worden, maar toch kreeg ik een heel leuk mailtje van Murthul :D ! Wij mochten mee :D
Ik op de fjord tussen grote paarden, en hij sprong gewoon alles he :D Topfjord is het toch ook!!

Afbeelding

Flinke sprong voor zo'n kleintje, dat voelt zó gaaf!!

Oktober
Heerlijk bosritje gereden met stalgenoot Melissa! Dat was toch eens lekker :D

Afbeelding

Vol gas over de heide 8-)

Dressuur ging wat minder. Toch nog een wedstrijd opgegeven op 24 oktober. Daarvoor moest getraind worden! Melissa ging mee om te helpen en foto's te maken.

Niet zoals we gewend waren, maar toch geen verkeerd beeld
Toch deed hij wel altijd zijn best voor me <3

Afbeelding

En toen kwam het nieuws. Ik moest stoppen met Winston. De reden was voor mij geheel onduidelijk. Inmiddels is het wel wat duidelijker geworden maar heb er nog steeds een naar gevoel bij. Via Bokt heb ik onwijs veel steun gehad van iedereen die ons altijd volgde. Mijn inbox stroomde vol met lieve berichtjes en gelijk al een heleboel aanboden om paardjes te gaan rijden.

De week die volgde heb ik nog foto's gemaakt, een geweldige springles gereden en we hebben de 24e onze laatste wedstrijd gereden. 183 & 181 punten waarop onze eindstand B+7 was.

Ik zou de 26e voor mijn verjaardag een barebackpad krijgen. Deze heb ik eerder gekregen zodat ik die nog uit kon proberen. Esmee heeft deze prachtige foto's van ons gemaakt <3

Afbeelding

200% vertrouwen :+:

Ondanks dat het een hele nare bijsmaak heeft, ben ik onwijs trots wat Winston en ik samen bereikt hebben. We hebben wél die 7 winstpunten bij elkaar gereden, en ik weet zeker dat we ons doel van dit jaar hadden kunnen halen (L1 startgerechtigd). We hebben gesprongen en gecrosst. Mijn angst om te springen heb ik volledig overwonnen met hem en we hebben zóveel dingen ontdekt. Strandrit gemaakt, onderlinge cross gereden... Wat een topper!

Afbeelding
Dit lieve koppie zal ik nooit vergeten <3

[VVDD] En dan is ineens je verhaal afgelopen...
[RIJ-ITP] Where is the good in goodbye?

Inmiddels heb ik al meerdere paardjes proefgereden en uitgeprobeerd. Ik heb een maandje Vesta verzorgd van Esmee, maar ik kwam erachter dat dit toch niet echt is wat ik zoek. Samen met Esmee toen besloten om niet verder te gaan. Laatste tijd een beetje druk, maar die ga ik zeker nog wel opzoeken!
Toen had ik een (dacht ik) leuke merrie gevonden, die mij er de derde keer rijden vanaf gooide, waardoor ik haar helemaal niet meer vertrouw. Ik heb een soort irreële angst als ik op KWPNers en soortgelijke paarden stap, waar ik zelf niets van snap :Y)

En toen kreeg ik via Bokt een heel leuk nieuw paardje aangeboden waar ik nu met veel plezier naartoe ga. Zodra dit meer vastigheid is gaat die zeker op Bokt komen!

Dus. 2016 word een compleet nieuw jaar. Ik ben heel benieuwd hoe het met het nieuwe paardje gaat lopen en ik hoop hier net zo'n band mee op te kunnen bouwen als ik met Winston had.

Groetjes,
Marjoow

TurboTinker

Re: 2015: Een jaar met een lach en een traan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:55

Wat een geweldig topic, en toch een heel mooi jaar om op terug te kijken.
Volgend jaar een topic met je nieuwe vriend! Fijne feestdagen en een super 2016 gewenst mop :*

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:07

Winston en jij waren een topteam samen ,veel plezier met je nieuwe paardje

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:20

Hele mooie foto's! <3
Jullie waren echt een prachtig team, jammer dat het zo gelopen is :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 11:52

Bedankt :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:19

Wat leuk dit overzicht marjoow! Wat heeft Winston op veel foto's een guppenkop zeg, haha! Herken hem soms amper haha.

Ik hoop dat 2016 een net zo mooi jaar voor je gaat worden met een nieuwe topper!