Een top 2015 met Vie.. een iets minder einde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een top 2015 met Vie.. een iets minder einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:46

2015 is al bijna weer voorbij, dus ook weer een jaar lang met Vie!

Tot afgelopen maandag was dit een topjaar, veel gedaan, veel met hem weggeweest in in oktober na vijf jaar op dezelfde stal te hebben gestaan toch besloten om hem te verhuizen!

Kijk mee in ons jaar:

Januari
Vie heeft lange tijd lange manen gehad. Even hiervoor heb ik toch besloten om hem een 'sportcoupe' te geven, blij mee!
En sinds kort hebben we een springzadel, lekker veel springen dus!
Afbeelding

Februari
Een tijd lang hebben we problemen gehad met het trailerladen.
Maar na veel goede hulp kunnen we weer lekker zonder problemen op pad.
Elke maand gingen we op oefenparcours. :) Springen vindt Vie het leukste om te doen.
Afbeelding

Maart
Naast springen, crossen we ook graag! In april stond er weer een crosstraining gepland.
*foto is van een eerdere crosstraining*
Afbeelding

April
Tijd voor de crosstraining! Elke keer bij een waterbak moet eerst zijn neus erin..
daarna gaat hij er gelukkig gewoon doorheen. :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Mei
En we gingen weer op oefenparcours! Gelukkig neemt mijn vader altijd zijn camera mee!
Afbeelding

Juni
Naast al dat springen hebben we ook nog steeds elke twee weken dressuurles. :) In juni deden we ook mee aan een barrelrace.. volgens mij werden we laatste! :Y)
Afbeelding

Juli
We reden lekker verder en volgens mij hebben we niet zoveel bijzonders gedaan.
Ik werkte veel dus we bleven lekker thuis. Daarnaast ben ik in juli zelf verhuisd en begon ik
rustig te zoeken naar een nieuwe stalling voor Vie.
Afbeelding
Afbeelding

Augustus
Augustus, dat betekent dat Vie jarig is. Hij is alweer 15 geworden, de tijd vliegt! Deze maand heb ik hem ook alweer vijf jaar. :D
Afbeelding

September
Dit jaar heb ik zelf een scheermachine gekocht, toch makkelijker dan steeds eentje huren. Dus meneer is weer lekker (half) geschoren.
Eind september is Vie ook naar zijn nieuwe stalling gegaan. Hier kan hij in de winter ook lekker de hele dag naar buiten, heerlijk voor hem!
Afbeelding

Afbeelding

Oktober
Nog maar net op de nieuwe stal en we zijn beide vooral nog aan het wennen. Vanaf de eerste week zijn we lekker vaak met wat stalgenoten op buitenrit geweest. De nieuwe stal ligt vlakbij de bossen!
Afbeelding

November
We maken nog steeds buitenritjes en we lessen lekker verder. Tussendoor zijn we ook nog bij een andere stal wezen rijden.. hij was superbraaf.
Ik mis het wel dat we nu niet meer elke maand op oefenparcours kunnen, maar daar vinden we straks vast wel weer wat op.
Afbeelding

December
En december, we begonnen goed! Lekker buitenrijden, trainen in de bak en mijn trailer is helemaal gekeurd. Nieuwe gietvloer erin en alles, dus we konden weer lekker op pad!

Dacht ik.. afgelopen maandag haalde ik Vie enorm kreupel uit de wei. Dit was de eerste keer in de vijf jaar dat ik hem heb, dus ik was lichtelijk in paniek. Dierenarts gebeld, een hoefzweer, dat valt mee! Pootje in het verband om het schoon te houden en elke dag twee keer in de biotex. (doei rustige kerstvakantie).
Het rare is dat hij twee dagen later in de ochtend goed liep en in de avond weer slechter. Een beetje vreemd, dus dierenarts er weer bij. Opnieuw in het verband nu en maandag weer kijken hoe hij er bij staat.
Niet zo'n leuke afsluiter van dit jaar dus, maar hopelijk is Vie gauw weer de oude!

Afbeelding

marjo1996

Re: Een top 2015 met Vie.. een iets minder einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:03

Wat een leuk overzicht! Mooi jaar zo te zien :) Jammer van het einde, succes daarmee en hoop dat jullie weer gauw veel plezier kunnen maken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:35

Bedankt! Ik hoop het ook, gelukkig lijkt het alweer een stuk beter! :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:02

Wat een knappe fjord heb jij. Ziet er een heerlijk jaar uit, hopelijk herstelt je maatje goed en snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:56

Wat een leuke veelzijdige fjord!
En wat grappig dat hij Vie heet. Ik hoor het niet vaak maar mijn paard haar roepnaam is ook Vie. ([paard])
Hoop dat jullie een mooi 2016 zullen hebben.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:12

Leuke fjord, lekker veelzijdig. Mag ik vragen wat voor laarzen je hebt? Zijn dat de Petrie Athene in bruin? Vind ze heel mooi qua kleur namelijk, ik dacht dat ze veel donkerder waren.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:55

Heee Sanne! Leuk overzicht! Ik wist niet dat jullie fanatieke springers zijn, ziet er goed uit! Hopelijk loopt hij snel weer goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:49

Euforie, wat leuk! Hij heet eigenlijk Vicktor, maar toen ik hem kocht noemden ze hem al Vie! :)

Rena100, deze laarzen zijn van Lipica, polomodel in de kleur Seahorse. :)

Imre, hee wat leuk! Waar we eerst stonden was heel dichtbij een oefenparcours! Maar ik zag dat hier ook vaak oefencrossjes zijn haha. Dus als hij weer beter is moet hij weer mee!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:56

Wat een leuke Fjord!
Zonde van de hoefzweer op het laatste.. Ze zijn altijd zo gemeen pijnlijk voor de beestjes :(

Maar dat komt heus wel goed hoor, voor dat je het weet is het genezen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:10

Bedankt! :)

Ik hoop het! Hij loopt nog steeds niet helemaal goed, dus morgen maar weer de dierenarts bellen. :(