Allereerst wil ik natuurlijk iedereen fijne feestdagen wensen!
Vandaag mocht Mel in opleiding voor kerstpaard!
Ik verzorg Melody al 8 jaar, ze is een 11-jarige New Forest merrie.
02. Toen ik aan kwam lag ze te slapen, ze stond op toen ze me zag maar helemaal wakker was ze nog niet

03. Muts op en 'actie'

04. Draven met een muts, ook geen probleem! Ik had verwacht dat ze daar zou zakken als kerstpaard, maar ze mocht door naar de volgende ronde

05. Hoe jaag je stoute kinderen weg? Nou gewoon, boos kijken! Ook handig als je een kerstpaard wilt worden

06. Nog even poseren, wat dat moet je als kerstpaard natuurlijk heel goed kunnen!

07. Je bent geslaagd hoor Mel!

08. Doe nou dat halster maar weer om, ik ben er klaar mee

Dan nog wat rij foto's van 2 weken geleden, we rijden op t moment 1 of 2 keer per week ongeveer 5-15 minuten. Meestal zonder zadel gewoon wat stappen, maar toen ging het goed dus had ik haar een keer opgezadeld
09. Kapstokken heb je met mij in de buurt niet nodig

10.

11. Pretbekken

12. Maar we kunnen ook serieus kijken..

13. Deze vind ik leuk

14. Wat we dus standaard doen, zonder zadel rondjes stappen

15. En dan ter afsluiting nog een kerstfoto! Bedankt voor het kijken en aan alle Bokkers; fijne feestdagen en een gelukkig 2016!

Ik hoop/denk dat het niet nodig is maar zal het er toch even bij zetten, die 1-2 keer 10 minuten per week is het enige wat ik nog rij en wat Mel aan beweging krijgt, op af en toe een keer mennen met haar eigenaar uitgezonderd. We zijn dus beide absoluut niet in een goede conditie en dat is bij allebei aan de houding te zien. Wees niet te streng, ik ben me ervan bewust
Ik hoop haar komend jaar weer wat meer op te kunnen pakken, tot die tijd sukkelen we gewoon wat rondjes voor de gezelligheid

Ze was op die foto net omhoog van het liggen dus ik denk dat de deken daarom nog anders zit, hij past wel gewoon.