Het jaar waarin mijn droom werkelijkheid werd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Het jaar waarin mijn droom werkelijkheid werd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 12:02

Hallo allemaal,

2015 was (en is) een jaar vol avonturen, nieuwe dingen, afscheid en een droom die uitkomt.
Al enkele jaren mocht ik een aantal prachtige Welsh Cobs verzorgen waarvan Pepper mijn rijmaatje en liefste vriendin was. 2015 startte met twee lieve verzorgpony's namelijk Pepper en haar zoon Tango.
Hieronder een klein verslagje (van enkele hoogtepunten) zo veel mogelijk in chronologische volgorde hoop ik :D !
Foto's zijn voornamelijk telefoonfoto's dus niet al te groot en niet de beste kwaliteit maar toch erg leuk.

Afbeelding
We beginnen met een mooie foto van Tango, deze is nog van de herfst 2014 maar zo leuk dat ik er toch even mee wil beginnen! De kleine man is inmiddels ruim 3,5 en een knappe vent geworden!

Afbeelding
Niet lang na de start van 2015 kreeg in namelijk te horen dat hij te koop stond. En toen ging het heel snel! Al snel kwam er iemand kijken en was de koop rond. Deze knappe man had zijn nieuwe baasje gevonden. Gelukkig was het een aardige meid die ook nog eens gewoon in hetzelfde dorp woonde. Dus contact houden was geen probleem :D ! In de foto een klein overzichtje van de avonturen van Tango in zijn leven bij ons.

Afbeelding
Een klein sprongetje in de tijd naar eind april waar we samen met Eline de Parelrally reden. Een oriëntatie rit hier in het dorp. Hier rijden we het defilé en stonden links bij het gemeentehuis de organisatie en enkele ambtenaren op het bordes en rechts publiek achter dranghekken. Volgens mij vond ze al die aandacht wel leuk :D .

Afbeelding
Verder hadden we elke week dressuurles. Deze foto is rijtechnisch niet helemaal geweldig, maar helaas niet vaak een fotograaf bij de hand.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In juni reden wij ons allereerste crosslesje. We sprongen inmiddels regelmatig en nu dus ook een keer crossen! De waterbak was de favoriet van zowel Pepper als mij :D . Ben niet zo'n grote held.

Afbeelding
Begin juli was het enorm warm. Ideale temperaturen voor een flinke wasbeurt dus. En daarna even standfoto's maken van deze knappe dame <3 .

Afbeelding
Ook ging ik op bezoek bij Bokker Snoraly die het volle zusje van Pepper reed. Toen ik Pepper net ging rijden werd zij verkocht. Had haar dus een paar jaar geleden als 2-jarige voor het laatst gezien en nu was het inmiddels een knappe volwassen dame. Enne, ze lijken verder niet op elkaar of wel ? :D

Afbeelding
Eind juli besloten wij vanaf de rijvereniging met een groepje naar de Achelse Kluis te rijden. In totaal een volle dag met zo'n 40 km in het zadel en een tussenpauze met een lekkere lunch!

Afbeelding
In Augustus ging ik samen met de nieuwe eigenaresse van Tango lekker in het bos rijden. Moeder en zoon weer fijn samen op pad.

Afbeelding
Afbeelding
In September was het tijd voor een onderling wedstrijdje op de rijvereniging. Madame was enthousiast en we werden 2e :D !

En dan eind september krijg je het nieuws dat ook deze schat verkocht gaat worden. Na wat tranen en even enorm balen komt er een lichtpuntje. De eigenaar geeft aan dat als ik haar wil kopen, ik voorrang krijg. Dit plan was nog niet in me opgekomen en dus wordt dat even snel rekenen, maar uiteindelijk is het gelukt. Ik heb haar kunnen kopen en eind november is ze verhuist naar haar nieuwe stekkie.
Afbeelding
Lieve Pepper moest even wennen, maar inmiddels heeft ze het super naar haar zin en is ze blij met haar nieuwe weidegenootjes.

De nieuwe stal is een klein maar fijn en er staat een speciale collectie op stal. Naast twee andere pony's staan er inclusief Pepper 4 Welsh Cobs die ook nog eens familie zijn :D
Afbeelding
Met de klok mee en beginnend linksboven stel ik voor: Oma, Mama, Halfbroer/Oom en linksonder Pepper zelf :D .

Dit jaar staan nog een springles en een Snertrit van de vereniging op de planning. Maar vooral hoop ik dat ons komende jaar net zo leuk gaat zijn als 2015!
Iedereen fijne feestdagen, een gelukkig nieuwjaar en vooral veel paardenpret toegewenst *\o/* .

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:09

Wat leuk om te zien!

En halfbroer/oom, hoe zit dat nou in elkaar dan? :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 12:17

Jennifuur schreef:
Wat leuk om te zien!

En halfbroer/oom, hoe zit dat nou in elkaar dan? :P

Haha, nou het is de halfbroer van de moeder van Pepper en volgens de fokker heeft hij ook dezelfde vader als Pepper. Maar dat weten wij zelf niet zeker. Hebben de papieren nog niet opgezocht haha.

Jennifuur

Re: Het jaar waarin mijn droom werkelijkheid werd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:19

Ah, zo had ik er nog niet over nagedacht! Wat grappig, haha.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:22

Zus van moeder van pepper (dan is het een oom) met de vader van pepper (dan is het een broer) ?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:27

Wat een leuke wending! Van verzorg pony naar eigen! En die 2 zussen! Dacht dat het dezelfde was!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:54

Wat leuk dat ze nu met haar familie staat haha! Al zou ze dat zelf niet door hebben. :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:57

Leuk overzicht Josien! Hopelijk wordt 2016 net zo'n mooi jaar :*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 13:00

@LotteElb: Haha ja vooral hun hoofd en zeker zo in zelfde positie lijkt heel erg op elkaar!
Verder kun je de verschillen wel goed zien hoor ;) .

@Marly: Haha, denk het ook niet. Ze stond wel meteen te snuffelen met haar moeder, maar de rest moet niet zoveel van haar hebben hihi.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:12

Ja, knappe Pepper, superfijn dat ze nu bij jou was.
Mooi jaar zo samen!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:53

Ik vind het heel leuk voor je Josien, dat je Pepper hebt kunnen kopen! Hopelijk komend jaar weer vele leuke ritjes samen :D

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:05

Super leuk dat je de mogelijkheid hebt gehad om Pepper te kopen!
Wens jullie nog héeel veel plezier samen! :o
En die Daffie en Pepper look-a-like foto haha, die blijft leuk! :D

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:17

Wat een mooi verslag :) en super dat je haar hebt kunnen kopen en dat ze nu op zo'n leuk plekje staat! En die foto van die zus :wow: ik dacht echt dat het dezelfde pony was.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:57

Leuk overzicht! Wat een leuk koppie heeft je paard! <3

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 17:21

Bedankt allemaal!
Gelukkig zijn de zussen op de andere vlakken wel verschillend ;) .

Ik hoop ook dat we samen nog veel plezier gaan beleven :D .

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:00

Hey Josien, wat leuk zie nu pas dat je Pepper hebt overgekocht en bij die andere welsh cobs op stal staat! Wat leuk!