2015 met Wish, het jaar van een goede keuze!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KvW

2015 met Wish, het jaar van een goede keuze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 19:58

hallo allemaal,

Aangezien het jaar bijna voorbij is wil ik ons jaar graag met jullie delen.
Wish is nu al ruim een jaar in mijn bezit. Hij is een draver ruin van nu 5 jaar. Hij is echt mijn maatje. Ik heb nog nooit zo'n sterke band gehad met een paard, wij horen gewoon bij elkaar! Ben iedereen nog elke dag dankbaar dat ik nu in het bezit mag zijn van dit paard, zoals mijn vader!

vorige topic: [ITP] Ons eerste halfjaar samen! Met de lieve draver Wish!
meeste foto's zijn van mobielkwaliteit
Januari
Niet veel gebeurd. Wish staat sinds november op een andere stal waar hij maar 3 uur per dag buitenkwam als het meezat. Hij kwam van een stal waar hij 24/7 buiten stond. Helaas had ik geen andere keus. Wish vond het nog wel oké zo. Al kon ik mij er niet bij neerleggen...

Hij genoot lekker van het zonnetje:
Afbeelding

Februari
Wish werd wat heter en onrustiger, zeker als we wat gingen doen in de bak. Tijdens het longeren en rijden werd hij best pittig en leek het alsof hij alleen z'n hoofd in de lucht kon doen en keihard racen. Vooral met andere paarden in de bak wat regelmatig voorkwam omdat de bak bepaalde tijden beschikbaar was. Ik ging hem meer losgooien en minder rijden omdat ik er geen zin meer in had om Wish steeds van streek te zien.

Hij mocht samen springen met zijn vriendinnetje. Hij volgde haar netjes en ze hadden allebei veel lol.
Afbeelding http://myalbum.com/photo/JQVyDCPPgYEZ/720.jpg

Maart
Wish was nogsteeds erg druk en reageerde heftig op heel veel geluiden etc. Ik ben begonnen om hem te longeren voor het rijden, en extra veel galop mee te pakken. Dat was een succes want hij kon zich weer ontspannen!! Ik kreeg gewoon tranen toen hij dat deed, was bang dat hij zich nooit meer rustig kon houden. Ook ben ik deze maand begonnen om de galop ohz mee te pakken. Dit heb ik niet eerder gedaan omdat hij nog erg onstabiel was aan de longeerlijn. Ik heb gewacht op het moment dat zijn tempo rustiger was en hij meer balans had. Het was zo fijn toen hij ging galopperen ohz! Hij vond het zo leuk maar ging nog te hard.
We hebben een buitenrit gemaakt met twee stalgenoten, dat ging niet heel goed. Wish was een tikkende tijdbom en helaas is die ook afgegaan... Met gevolg dat hij keihard ging rennen :roll: en de andere achter zich liet. Hij was niet te stoppen en uiteindelijk toch gestopt. Dit was geen goed teken en die buitenritjes lieten we maar even zitten. Hij kreeg gewoon te weinig buitengang en uitte dat nu.

Ook was er genoeg tijd om lekker te luieren in de zon. Afbeelding

April
We waren lekker van elkaar aan het genieten. Wish mag altijd min. 1 keer per week lekker scheuren in de bak met of zonder zijn racemaatje. Daar maakt hij wel gebruik van en hij heeft het ook echt nodig. Erg leuk om te zien hoe hij het dan naar zijn zin heeft. Het rijden ging nog wel, ookal waren er dagen dat alles echt was en hij niet normaal te berijden was. Ook tijdens het longeren etc. Mijn hart brak echt als ik hem zo in ''paniek'' zag en in die stress. Ik wist al bijna zeker dat het aan de stal lag.

Zijn mooie hoofdje:
Afbeelding http://myalbum.com/photo/UG5ZwSX6qKvI/720.jpg

Mei
Wish mocht weel lekker zijn ei kwijt met zijn vriendje:
Afbeelding

Ook was hij deze maand jarig en kreeg zijn welverdiende slobber-taart:Afbeelding

De paarden mochten deze maand weer lekker het land op. ze kwamen hierdoor gelukkig veel langer buiten. http://myalbum.com/photo/TQC0G4CcaTtU/720.jpg

Een foto van ons samen: mijn haar zit een beetje raar, de vorige dag was mijn schoolgala
Afbeelding

Juni
Niet veel bijzonders. Alles ging zijn gangetje. Ik longeerde ondertussen niet meer voor het rijden.

Wish stond nog lekker op het land:Afbeelding

Juli
Ik was op vakantie, gelukkig werd er goed voor hem gezorgdBedankt Sandra!!. Ik miste Wish ontzettend erg, was nog niet lang bij hem weg geweest. Helaas was ik niet bij hem toen ik hem precies een jaar had. Ik kreeg genoeg foto's binnen en hij werd ondertussen lekker gereden: http://myalbum.com/photo/mmWBeEMefLz2/720.jpg

Toen ik terug van vakantie was, hebben mijn moeder en een vriendin foto's gemaakt van Wish en mij. Het rijden ging al weer een stuk beter.
Afbeelding

We moesten vooral nog aan de galop werken: http://myalbum.com/photo/bwhiV5ypeBLh/720.jpg

Ook hebben we weer een buitenrit gemaakt met een stalgenootje, de eerste keer na het keiharde geren. Ik ben blij dat we het gedaan hadden, het was echt een top buitenrit! Lekker rustig aan en erg genoten!

Augustus
Het was eindelijk zover, na maanden lang stallen afgegaan zijn had ik hem eindelijk gevonden!! Er staan maar 2 andere paardjes en de mensen zijn zo aardig! Zat weiland voor de paarden, veel langer buiten, en een bak die het hele jaar te rijden is, dichtbij het bos, heerlijk! Dit is wat ik zocht voor ons. Deze maand verhuisde Wish naar zijn nieuwe plek.

Net aangekomen:Afbeelding
Er viel al gelijk een hele rust over hem heen, alsof hij wist dat hij het hier goed zal krijgen.
Na een paar dagen rust die ik hem gaf (wel geborsteld enzo) ging ik hem weer oppakken. Toen ik hem ging longeren was hij zo rustig, ik wist het al... Dit is zijn thuis! Hij leek weer veel blijer te zijn en straalde zoveel kalmte uit. Geweldig om te zien hoe een paard weer kan opknappen.

De hele kudde: http://myalbum.com/photo/xt9Y96XfsLto/720.jpg

Oktober
Wish had het nogsteeds naar zijn zin. Het rijden hadden we al weer lekker opgepakt en de rest ook. Heerlijk om te merken hoe ontspannen hij weer is. Er zit aan een bakrand een bouwbedrijf waar regelmatig vrachtwagen en heftrucks rijden, en die Wish blijft daar zo rustig onder! Die stoere man!

Lekker op het land:Afbeelding
We maakte weer lekker buitenritjes met stal, hij is makkelijk te rijden met lang teugels en is zo rustig. Hij geniet er elke keer weer van en heeft het druk om alles te zien om zich heen.

November
Ik had al heel lang besloten om een boomloos zadel te nemen, de Barefoot Barrydale. Ik had eindelijk genoeg bij elkaar gespaard en we hadden een nieuw zadel:Afbeelding
Ik moest erg wennen aan boomloos, terwijl ik er mee heb leren rijden. Wish liep er gelukkig een heel stuk fijner mee. Ik moest nog mijn balans vinden.
Deze maand gebeurde er ook iets minder leuks, Wish gleed uit op het harde en liep wat schaafwonden op. Hij mocht lekker even op rust want het was een harde klap. Hij liep gelukkig nog wel goed. Na een paar dagen er weer opgestapt en alleen rechtuit gereden. Wish gaf op een gegeven moment een klein bokje, de binnenkant was de kant waarop hij gevallen was. Hij had er dus nog duidelijk last van. Er werd vastgesteld dat hij nog erg veel last had van zijn spieren dus heb ik hem vaak gemasseerd en losmaak oefeningen gedaan. Daarna was hij weer de oude :)

December
Alweer december, de tijd vliegt! Er zijn weer foto's gemaakt van ons. Ik zie al duidelijk verschil als ik ze met eerst vergelijk, het voelt ook veel fijner.

draf:Afbeelding
galop:Afbeelding Afbeelding

Dit was ons jaar! Ik hoop dat we zo nog lekker door kunnen gaan, met instructrice. We hebben dat allebei echt wel nodig, vooral ik :j. Tot nu toe hebben we nog geen les, hoop wel dat we dat snel kunnen doen. We rijden nu een stuk meer als eerst, omdat het nu voor beide weer leuk is. Ook doen we nog zat andere dingen zoals: losspringen, min. 1 keer per week los rennen, buitenritten, wandelen, longeren en nog veel meer. Er moet wel afwisseling in zitten *D .
Ik ben echt zo blij met mijn Wishje, hij haalt echt het beste in mij naar boven en leert mij elke keer weer wat. Ik kan zo vrolijk van hem worden, ookal was ik dat daarvoor niet. Ik kan niet in woorden beschrijven hoe het voelt om zo'n maatje te hebben.

Iedereen fijne kerstdagen {:) & een gelukkig nieuwjaar *D

_Sofie

Re: 2015 met Wish, het jaar van een goede keuze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:15

Lieve uitstraling heeft je paard :j

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 10:51

Dankje :)

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 11:03

Niemand nog iets te zeggen? Mag gerust :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:41

Leuk overzichtje! Hoop jullie in komend jaar nog verder te mogen helpen, zowel op de grond als ook erop :)
In het nieuwe jaar maar eens samen naar het bos toe!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:48

Fijn dat jullie zo n goede band hebben! Hij ziet er goed uit!

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 15:59

Dankje Karen! Ja dat gaan we zeker doen, lessen en naar het bos +:)+ :)

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 15:59

Dankjewel mirm!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:08

Ziet er leuk uit! Fijn dat jullie nu een fijne stal hebben, kan een hoop verschil maken. :)

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 11:17

Dankjewel :) . Daar heb je helemaal gelijk in

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:38

Jaaaa wish!! Wat fijn dat het zo goed gaat kim! Mis je wel hoor! Snel een bosritje maken! x

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 10:05

Hey Val! Ik ben er blij mee met hoe het nu gaat met hem, maar mis jou ook en Mennes ook! Gaan we zeker doen :) !x